Jump to content

Recommended Posts

Ik heb een Pauwoogdaggekko en een stel Roodkeelanolissen. Nu heb ik bij de gekko 11 uur per dag een warmte spot en een uv lamp branden. Is het wel echt nodig om de uv lamp de hele dag te laten branden? Ben van plan om het maar 2x een uur te laten branden en er een tl buis van 8 watt op te leggen voor extra licht.

De Anolissen hebben een warmte lamp en een tl buis, uv was niet nodig als ik ze maar genoeg vit geef. Dat krijgt de gekko ook. Dus ik vraag me nu af of ik onnodig geld uit geef voor laten branden van de lamp. De gekko zit alleen in een bak omdat ik niet zeker weet of het een man of een vrouw is, hoe kom ik daar achter, ik zou heel graag een maatje voor hem/haar willen hebben. Ik heb er twee gekocht maar het ging echt niet samen. Met veel kunst en vlieg werk heb ik het verschoppelingetje terug gebracht naar de winkel. Weet misschien iemand hoe ik een gekko uit debak kan vangen zonder dat ik hem beschadig of ontsnapt? Ik moet de achterwand weghalen want dat bevalt me niet vanwege de krekels. Ze zijn erg kwetsbaar heb ik me laten vertellen.

Als je blieft wie helpt mij?

 

Gr: Lizard Lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo

 

Voor Phelsuma's is een uv-lamp niet direct nodig als je genoeg vitamine d3 kunt geven dmv druppels en/of poeders.

Zoals je zelf al aangaf moet je zeker een tl met fel licht installeren want Phelsuma's hebben een hoge lichtbehoefte.

Het geslachtsverschil zie je door naar de onderkant van het dier te kijken. Bij geslachtsrijpe mannetjes zie je een rij pre-anale en femorale pori

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×