Jump to content
Sign in to follow this  
jose

Bij Een Fokker Of Bij Mensen Thuis?

Recommended Posts

Kun je het beste een baardagaam ( of elk reptiel ) bij een fokker halen of kan het geen kwaad om er een te halen bij mensen thuis die er "spijt" van hebben?

Wat raden jullie kenners aan?

Ik ben beginner en wil er goed aan beginnen.

Graag jullie ervaringen hierover.....

 

 

grtjs jos

Share this post


Link to post
Share on other sites

beide kan natuurlijk vind ik,want je moet bij beide een mestonderzoekje laten doen na een paar weken.

maar bij ,mensen thuis ,,na spijt

Share this post


Link to post
Share on other sites
beide kan natuurlijk vind ik,want je moet bij beide een mestonderzoekje laten doen na een paar weken.

maar bij ,mensen thuis ,,na spijt

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je echt een kleintje neemt,zo rond de 8 a 10 weken,neem je er beter 2,want dan kunnen ze nog veel van elkaar leren.

wat voer betreft,vanaf dag 1 wennen aan groente,andijvie is altijd goed,eten ze dat nemen ze makkelijker later wat anders. levend zijn krekeltjes altijd goed,en die komen in verschillende maten,maar een flink dier van 2 maanden neemt ook al wel een morio,maar die moet je zeker eerst gluten,met een vit ,zodat de voedings waarde omhoog gaat.dan zijn er bufflao wormpjes,of je gaat zelf dubia kweken,dan heb je altijd verschillende maten om te voeren.

maar om te beginnen kan je vind ik beter een wat ouder dier nemen,dan ken je het karakter al,enben je zeker van het geslacht.

Share this post


Link to post
Share on other sites
als je echt een kleintje neemt,zo rond de 8 a 10 weken,neem je er beter 2,want dan kunnen ze nog veel van elkaar leren.

wat voer betreft,vanaf dag 1 wennen aan groente,andijvie is altijd goed,eten ze dat nemen ze makkelijker later wat anders. levend zijn krekeltjes altijd goed,en die komen in verschillende maten,maar een flink dier van 2 maanden neemt ook al wel een morio,maar die moet je zeker eerst gluten,met een vit ,zodat de voedings waarde omhoog gaat.dan zijn er bufflao wormpjes,of je gaat zelf dubia kweken,dan heb je altijd verschillende maten om te voeren.

maar om te beginnen kan je vind ik beter een wat ouder dier nemen,dan ken je het karakter al,enben je zeker van het geslacht.

Dank je Anita,

 

Heb hier erg veel aan :cheer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij zijn ook begonnen met twee volwassen dieren. Lijkt me idd het beste om met een iets groter baardje te beginnen, kwestie van de dieren te leren kennen.

 

Wij hebben verschillende keren kleintjes gehad van

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jose,

 

Hoelang de lampen moeten branden zal ook van bepaalde factoren afhangen.

Als je jongere dieren neemt kan je het beste het eerste jaar elke dag je lampen

12 tot 14 uur laten branden. Als ze ouder zijn kan je de winter een beetje nabootsen door stelselmatig de lampen een beetje minder lang te laten schijnen.

Maar dat ligt dan weer van persoon tot persoon of je uw dieren in winterrust wilt laten of niet. De ene doet het wel en de andere niet.

 

Groetjes,

Sven

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Jose,

 

Hoelang de lampen moeten branden zal ook van bepaalde factoren afhangen.

Als je jongere dieren neemt kan je het beste het eerste jaar elke dag je lampen

12 tot 14 uur laten branden. Als ze ouder zijn kan je de winter een beetje nabootsen door stelselmatig de lampen een beetje minder lang te laten schijnen.

Maar dat ligt dan weer van persoon tot persoon of je uw dieren in winterrust wilt laten of niet. De ene doet het wel en de andere niet.

 

Groetjes,

Sven

Heb gisteren contact gehad met iemand die zijn agamen zo snel mogelijk weg wilt hebben. Vanavond ga ik ze ophalen. Ik snap niet goed waarom hij ze snel weg wilt hebben omdat ze nog zo jong zijn. Ze zijn 9 weken. Zegt hij. Zal het vanavond wel zien. Het zijn er drie, 1 mannetje en 2 vrouwtjes. Het mannetje heeft hij nu appart staan en die mist een puntje van zijn staart omdat die bij zijn ouders had gezeten bij de vorige eigenaar, verteld hij. Hij wilt er echt snel vanaf want krijg alles in

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor je eigen gemoedsrust zou ik geen zielige dieren nemen,vooral niet als je de kennis nog niet hebt om ze op te lappen,als ze slecht zijn,maar je zal er wel heen gaan,stel zoveel mogelijk vragen,vraag naat het dieet en voor geschiendenis van de diertjes.de reden warom de man alleen zit vind ik vaag,vooral omdat ze nog zo klein zijn,en dan is alleen zitten niet goed voor de groei,maar ben jij al baasje nr 3 dan-

nou ja,als je ze hebt neem dan wat fotos voor ons,ook van de terras!

vit kan je hier in de online shop bij marc bestellen,moet je wel de verzend kosten betalen,maar je weet wel dat je goede producten hebt,en dan kan je gelijkt wat voedseldieren erbij betellen. of kan je die wel kopen bij jou in de buurt,ze zullen wel honger hebbenn!!

hou ons op de hoogte.

Share this post


Link to post
Share on other sites
voor je eigen gemoedsrust zou ik geen zielige dieren nemen,vooral niet als je de kennis nog niet hebt om ze op te lappen,als ze slecht zijn,maar je zal er wel heen gaan,stel zoveel mogelijk vragen,vraag naat het dieet en voor geschiendenis van de diertjes.de reden warom de man alleen zit vind ik vaag,vooral omdat ze nog zo klein zijn,en dan is alleen zitten niet goed voor de groei,maar ben jij al baasje nr 3 dan-

nou ja,als je ze hebt neem dan wat fotos voor ons,ook van de terras!

vit kan je hier in de online shop bij marc bestellen,moet je wel de verzend kosten betalen,maar je weet wel dat je goede producten hebt,en dan kan je gelijkt wat voedseldieren erbij betellen. of kan je die wel kopen bij jou in de buurt,ze zullen wel honger hebbenn!!

hou ons op de hoogte.

Ben op mijn lift aan het wachten, hij zal zo hier zijn. Het manneke had bij zijn ouders gezeten bij de vorige eigenaar en hij zit nu appart omdat hij een van de vrouwtjes deed aanvallen. Vertelt hij tegen mij. Mij leek dat ook vrij jong, ze zijn 9 weken zegt tie. Maar ik zie het dadelijk wel en zal er foto's van maken en hier plaatsen.

 

Grtjes jos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×