Jump to content

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Ik heb al een aantal maanden 2 jonge baardjes zitten, de ene groeit wel maar heeeel langzaam en de 2e groei zal ik maar zeggen NIET. ze eten goed krijgen alle vitaminen en lijken gewoon gezond??!!

 

Weet iemand wat dit kan zijn??

 

Gr Sven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krijgen de baardjes voldoende afwisseling in hun maaltijd? En ze krijgen vitamine, maar krijgen ze ook calcium? En heb je een uv lamp hangen in je terrarium?

Zeker en vast een mestonderzoekje laten doen zodat je zeker bent dat je diertjes gezond zijn en geen inwendige parasieten hebben!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi sven

 

ik heb er hier wel 6 zo ,ze zijn levendig eten goed enz enz. meestal zit er wel 1 tussen,en komt er wel later een groei spurt. als ze worm en parasiet vrij zijn is er niets aan de hand,en komt het wel goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hou de dieren eens goed in de gaten, het kan namelijk zijn dat de ene de andere onderdrukt.

Je kan dit zien als je voederd of als het ene dier steeds zijn plaats opeist.

Share this post


Link to post
Share on other sites

achterblijvertjes zullen er altijd wel zijn,ook al zijn ze gezond

 

in de natuur worden de eitjes onder een struik ingegraven tot op een diepte van wel 50 cm

waneer de jongen uitkomen moeten deze zichzelf uitgraven naar de oppervlakte

 

enkel de sterkste kunnen dit

zo zien er per nest ongeveer een 10 tal het daglicht

de rest blijfd steken in het zand en sterfd daar

 

in gevangeschap word alles geboren,ook de sukkeltjes die in de natuur blijven steken

daar zijn er altijd bij die niet of slecht groeien

anderen krijgen laat een groeispurt,maar zullen nooit de 50 cm halen

 

het helpt soms deze kneusjes bij kleinere te zetten,en dan groeien ze wel mee

ook aleen zetten kan soms helpen

sommigen zijn zelfs geholpen door ze in een terrarium te zetten met afgedekte zijkanten(zodat ze zichzelf niet zien in het glas(sommige zijn zelfs bang voor hun spiegelbeeld)

 

zou het aleen zetten,en dubiatjes voederen,daar komt zelfs het grootste kneusje sterk van

ook rupsjes zijn zeer sterk voedsel,net als af en toe een wasmotje

 

dagelijks een badje geven met vloeibare vitamienen eens per week helpt zeker ook

 

een neuwe uv lamp kan soms ook helpen

 

soms is het een zoeken naar het beste voor het beestje

observeren meten en wegen is hier soms de oplossing

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi sven

 

ik heb er hier wel 6 zo ,ze zijn levendig eten goed enz enz. meestal zit er wel 1 tussen,en komt er wel later een groei spurt. als ze worm en parasiet vrij zijn is er niets aan de hand,en komt het wel goed.

Heej Anita,

Dat zijn de kleintjes die we bij jou hebben gekocht hahaha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze 2 kleintjes zitten bij mij, ze eten allebei uitstekend, krijgen alle calcium en vitaminen, elke keer als ze eten houd ik ze in de gaten, en de kleinste vreet net zoveel als de grootste, daarnaast vervellen ze ook uitstekend.

 

ik heb echt niet het idee dat er iets mis is met ze..maar zal t in de gaten houden!

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi sven

 

ik heb er hier wel 6 zo ,ze zijn levendig eten goed enz enz. meestal zit er wel 1 tussen,en komt er wel later een groei spurt. als ze worm en parasiet vrij zijn is er niets aan de hand,en komt het wel goed.

Heej Anita,

Dat zijn de kleintjes die we bij jou hebben gekocht hahaha.

bizar,want dit zijn kleintjes nog van bonnie,die ik heb zitten is nakweek van een andere vrouw,zij heeft bij de eerste leg 6 keer gelegd,en bijna al haar babys waren kleiner,behalve een paar mannetjes.

met bonnie heb ik altijd puike babys gehad,dus dat nu net deze 2 achterblijven is vreemd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×