Jump to content
gummy

Beurs

Recommended Posts

was vandaag een prachtige beurs in antwerpen dit was men eerste keer en vond het geweldig :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volledig mee eens, gezellige leuke beurs.

 

En, eigenlijk niet waar we voor gingen, thuisgekomen met een mooi vrouwtje.

Een Cawley Red Leatherback van .............. E&G.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben er men blaptica dubia s gaan op pikken en terrarium dopjes gaan halen dat ik ni meer met vlekken op men glas heb heb die gekocht bij de stand van repti farm :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

wij zijn ook langst geweest is komen kijken .

mooie beurs dat wel .

allegeluk da ik nu van mijn nakweek afgeraak buiten de beurs .

alleen de markt van de baardjes is enorm naar de knoppen .

ik las daarstraks 100

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was zeker weer een gezellige beurs vandaag en hebben weer vele leden van het forum tegengekomen wat het dan nog veel gezelliger maakt natuurlijk ;)

 

Dat Antwerpen een goed georganiseerde beurs was wisten we al al vond ik dit jaar dat ze een paar steekjes hebben laten vallen maar niet getreurd want van zijn fouten kan men enkel leren ;)

 

@nick en liesbeth : het is niet enkel zo bij de baardjes hoor want wat de kameleons betreft is het nog erger voor het ogenblik , 1 jaar geleden betaalde je voor een koppeltje mitsios ( ondersoort van de pardalis ) nog een goede 500

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat antwerpen een beurs voor de fun en gezelligheid is ,is terug maar eens gebleken

antwerpen is geen verkoopbeurs

 

vind dat het een goede zaak is dat de beestjes betaalbaar zijn ,en betaalbaarder worden voor iedereen

nu kan iedereen ervan genieten ,en niet een paar enkelingen die ze met moeite konden betalen,omdat ze TE duur waren

en heb een klein vermoeden dat we de bodem prijzen nog niet gezien hebben

 

veel baardjes zullen nu aangeboden worden aan zeeeeer kleine prijsjes op de verkoopsites als kapaza,omdat er op de beurs een overaanbod was,en het nakweekje nu zal beginnen eten dat het geen naam heefd,en zeer veel geld zal kosten

 

hhierover had ik terug begin dit jaar een verwittiging op het forum gezet,voor de verparingen begonnen,en hiervoor gewaarschuwd dat het kon gebeuren,dat er veel met hun dieren zouden blijven zitten als alle eitjes zouden worden uitgebroeid

 

ook zullen op dezelfde verkoopsites veel dieren aangeboden worden van diegene die gisteren de overheid op bezoek hebben gehad,en deze te veel dieren bijhadden

 

(deze kontrolle hebben we te danken aan enkele ex winkeliers,en inporteurs-exporteurs die hun handel zien afsterven (deze hebben het luid genoeg staan zeggen op de beurs,dat zij klacht hadden neergelegd)omdat er te veel gekweekt word (met de dieren die zijzelf destijds hebben verkocht)

deze zien hun handel niet enkel door hobbykweekers bedrijgd worden,maar ook door de belgische aangekondigde zeer strenge wetgeving op allerlij dieren

aan de laaste kunnen ze niets doen,dus vallen ze de hobbykweekers maar aan als schuldige

hoop van harte dat deze mensen die op de beurs bezoek hebben gehad de aangekondigde kontrolle thuis goed doorstaan

 

op de beurs waren dus voor ieders beurs baardjes te vinden

heb er gezien van 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij waren er ook met z'n 4... Het was erg leuk om Erwin en dergelijke terug te zien ! Er liepen heel wat mensen rond, volgens mij ook n

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij konden er niet bij zijn omdat ons zoontje een beetje ziekjes was. We hadden het anders misschien wel aangedurfd eens langs te komen.

 

Is er controle geweest op de beurs? En deze hebben dan vermeld dat ze bij mensen thuis langs gaan?

Langs de ene kant vind ik dat niet slecht, zo leren mensen dat ze met alles in orde moeten zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites
vind dat het een goede zaak is dat de beestjes betaalbaar zijn ,en betaalbaarder worden voor iedereen

nu kan iedereen ervan genieten ,en niet een paar enkelingen die ze met moeite konden  betalen,omdat ze TE duur waren

en heb een klein vermoeden dat we de bodem prijzen nog niet gezien hebben

 

veel baardjes zullen nu aangeboden worden aan zeeeeer kleine prijsjes op de verkoopsites als kapaza,omdat er op de beurs een overaanbod was,en het nakweekje nu zal beginnen eten dat het geen naam heefd,en zeer veel geld zal kosten

 

hhierover had ik terug begin dit jaar een verwittiging op het forum gezet,voor de verparingen begonnen,en hiervoor gewaarschuwd dat het kon gebeuren,dat er veel met hun dieren zouden blijven zitten als alle eitjes zouden worden uitgebroeid

 

ook zullen op dezelfde verkoopsites veel dieren aangeboden worden van diegene die gisteren de overheid op bezoek hebben gehad,en deze te veel dieren bijhadden

 

(deze kontrolle hebben we te danken aan enkele ex winkeliers,en inporteurs-exporteurs die hun handel zien afsterven (deze hebben het luid genoeg staan zeggen op de beurs,dat zij klacht hadden neergelegd)omdat er te veel gekweekt word (met de dieren die zijzelf destijds hebben verkocht)

deze zien hun handel niet enkel door hobbykweekers bedrijgd worden,maar ook door de belgische aangekondigde zeer strenge wetgeving op allerlij dieren

aan de laaste kunnen ze niets doen,dus vallen ze de hobbykweekers maar aan als schuldige

hoop van harte dat deze mensen die op de beurs bezoek hebben gehad de aangekondigde kontrolle thuis goed doorstaan

Ik ben het voor een groot gedeelte met je eens Erwin, de handelaren dragen echt niks bij aan deze hobby. Dat ze de hobbykwekers aanvallen daar moet je niet wakker van liggen (dat doe ik ook niet) het is niks meer en minder dan frustratie.

Handel = geen hobby en daar ligt het verschil, wij doen het voor de lol, de handelaar voor het geld.

 

Echter stel je dat het een goede zaak is dat de dieren zo goedkoop zijn/worden.

Daar ben ik het absoluut mee oneens ! Het gaat me niet zozeer om het geld maar wel over de beleving van de mensen. Als ik zie hoeveel mail/telefoon ik krijg (per dag !) van mensen met medische problemen, dan springen de tranen in je ogen.

Ik zou er werkelijk een dagtaak van kunnen maken !

Maar los daarvan komt nu de essentie van dit probleem, men gaat niet naar een reptielenarts met een baardagaam van

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat weet je van op voorhand dat baardjes kweken een hobby moet zijn en blijven. want rijk ga je er niet van worden dan moet je op de lotto spelen en hopen dat je heel veel geluk hebt :P. ben er nu iets minder als een halfjaar met bezig en die 6 kapoenen eten de oren van men hoofd gelukkig heb ik een hele goede job :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is misschien hard gezegd maar marktmechanisme werkt nu eenmaal zo dat bij een groot aanbod de prijzen omlaag gaan. Of dit nu geldt voor handelaren of hobbykwekers.

Totdat men een erg mooie kleurstelling heeft weten te kweken die uniek is dan kunnen de prijzen weer omhoog.

 

In alle bovenstaande berichten mis ik echter nog een zwaarwegend feit waarom de prijzen en de aankopen omlaag gaan: de huidige recessie.

Alhoewel dat in Hamm niet echt bleek.

 

Ik ga in ieder geval wel erg goed nadenken over een toekomstige kweek, volgend jaar dus. Of ik begin er helemaal niet aan, of laat maar een ei of 10 uitkomen (weet alleen niet of ik dit zelf ethisch verantwoord vindt voor mezelf)

En anders wacht ik nog een jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ 101 dragons

 

hier ben ik het volledig met je eens !!

als je een diertje koopt waar je wat geld aan uit geeft dan geeft dat aan u eigen een grotere meerwaarde kwa verzorging en het houden er van .

 

en als alles goekoper gaat worden gaat er nog meer gekweekt worden denk ik .

ergens moet een baardagaam nog een waarde hebben nog vind ik .

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Was toch weer een goed georganiseerde en geslaagde beurs. :rolleyes:

 

Wederom onze complimenten voor de organisatie. ;)

 

Weer veel bekende en nieuwe mensen ontmoet.

 

Redelijk wat baardjes zijn naar een nieuwe eigenaar gegaan, Silkback

vrouw is verhuist naar Frankrijk.

Silkback man is verhuist naar Belgie.

Ook de zijderupsen gingen goed weg.

 

Wat betreft de controles, deze zullen in de toekomst alleen maar strenger worden

vrees ik.

Wat betreft handelaren en winkeliers die niets bijdragen aan de hobby het volgende;

 

Het is wel deze mensen hun boterham.

 

Zonder handelaren en winkeliers, kan onze hobby zelfs niet bestaan.

Er zullen geen beurzen, voedsel of producten meer zijn.

 

Ook is iedere hobbyist die baardjes verkoopt in mijn ogen een handelaar.

Let wel op, hier bedoel ik niets verkeerds mee.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Marc,

 

Je weet zelf dat er een verschil is tussen de "hobbywinkelier" en de (veelal op geld beluste) handelaar.

 

Waarom zou de hobby zonder deze mensen niet bestaan ? Ik snap dat niet.

Een leverancier van voedseldieren verkoopt (normaal gezien althans ;) ) geen baardagamen voor een paar Euro. Hetzelfde geldt ook voor een leverancier van terraria en toebehoren.

 

Ik zie mijzelf absoluut niet als handelaar, we verkopen wat nakweek (en dat is met ca. 100

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Sander,

 

Ik gaf al aan dat ik geen probleem heb met mensen die de baardagamen verkopen als hobby.

 

Maar de hobbywinkeliers vind ik toch wel iets anders.

Dit aantal neemt steeds meer toe, en deze verkopen niet alleen maar

baardagamen!!!

 

De gewone winkelier en handelaren moeten wel belasting afdragen.

Ook zitten deze vaak in een pand waar ze veel huur in moeten betalen.

 

En je snapt het niet dat zonder deze mensen de hobby niet kan bestaan?

 

Probeer als particulier maar eens producten te bestellen rechtsstreeks

bij bijvoorbeeld Zoo Med of Exo Terra.

Ik bedoel hier gewoon mee dat producten verkocht worden aan officiele

handelaren en winkeliers die deze doorverkopen aan particulieren.

 

Stel je eens voor dat alle handelaars/winkeliers niet meer op beurzen aanwezig zullen zijn.

Vele beurzen zullen dan verdwijnen, deze kunnen echt niet uit de kosten komen door alleen maar de hobbyisten.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat mensen toebehoren en voedsel dieren verkopen is toch ook prima ?

Daar heb ik niets over gezegd dacht ik en daar kunnen weinig mensen zonder dat klopt als een bus.

 

Ik heb wel gezegd dat handelaren niets bijdragen aan deze hobby.

Het staat er niet zo, maar ik bedoel daarmee te zeggen, handelaren welke alleen maar dieren verkopen om het geld dragen niets bij aan deze hobby.

Jij bent een geval apart ;) jij ben eigenlijk een "uit de hand gelopen hobbyist" maar dat mijn posts niet op jou slaan is toch wel duidelijk ?

De rest van mijn uiteenzetting staat in de eerdere posts die hoef ik niet te herhalen ;)

 

Mvg.Sander

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat mensen toebehoren en voedsel dieren verkopen is toch ook prima ?

Daar heb ik niets over gezegd dacht ik en daar kunnen weinig mensen zonder dat klopt als een bus.

Hoi Sander,

 

Hobbyisten die baardjes verkopen vinden wij dus echt geen probleem.

Er worden er genoeg aangeboden hier op het forum.

 

Wel jammer dat sommige hobbyisten er ook voedseldieren en producten bij verkopen aan een prijs die voor zelfstandigen niet haalbaar is.

Ik heb het dan niet over een paar zelfgemaakte terrariums of over wat voedseldieren die men zelf uit eigenkweek over heeft.

 

Nogmaals, wij moeten wel belasting afdragen.

 

Hoe meer erin het openbaar op handelaren/winkeliers wordt gemopperd,

hoe strenger de controles bij particulieren in de toekomst zal gaan zijn.

 

Ik denk dat geen enkele hobbyist hier op zit te wachten, ook wij niet.

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals ik dacht toen ik gisteren het las dat weer kleine discusie word

maar wij zwijgen lekker :lol:

want als we verder nadenken had als wat anders kunnen zijn

maar hier is een beurs te spreken hoe hij was

en zoals het gezegt word mooi antwerpen

elk jaar is hij anders de een is het verkoop en kijkbeurs

andere jaren alleen keen kijkbeurs

maar het plezier zal blijven

zoals een hobby een pasie is iets wat je graag doet en als je eens wat terug verdient wat je in je hobby steek is altijd leuk

 

veel bekende gezichten en mooie dieren gezien was wel zeer verleidelijk

bij daimond dragons en bij marc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoe meer erin het openbaar op handelaren/winkeliers wordt gemopperd,

hoe strenger de controles bij particulieren in de toekomst zal gaan zijn.

 

Ik denk dat geen enkele hobbyist hier op zit te wachten, ook wij niet.

 

Groetjes Marc

Ik ben alleen maar voor meer controles !

Ik zie nog steeds op iedere beurs enorme misstanden, niet alleen bij de particulier maar zeker ook bij de handelaar.

 

Waarom moet je bang zijn voor een controle ? Als je je zaken voor elkaar hebt is het toch prima.

Ik zie bij iedere beurs weer een zeer streng beursreglement met ferme taal maar er wordt maar zelden of nooit iemand aangepakt. Ik heb zelfs diverse organisatoren erop aangesproken en wat zeggen ze dan "ja maar, ik wil geen slechte naam hebben, volgende keer wil ik graag weer de zaal vol hebben" ........

Ik ben echt voor meer (en zeker strengere) controles.

 

Een ieder (ook de belastingdienst ;) ) mag bij mij 24 uur per dag 7 dagen per week komen controleren.

Ik heb niets te verbergen en zou iedere vorm van controle toejuichen !

 

Mvg.Sander

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook wij zijn gisteren naar de beurs geweest in antwerpen.

dit was onze eerste beurs.

we hadden wel wat dingen op gemerkt

ten eerste alles stond na ons zien heel dicht op elkaar.

ook was het niet echt over zichtelijk waardoor het er best druk uit zag.

ten tweede we hebben baardjes zien zitten van nog geen wijsvinger groot

die na ons zien misschien een weekje of 2 uit het ei waren.

dit vonden wij wel heel klein om dit aan te schaffen.

er waren ook wat goede punten.

we hebben heel wat redelijke gezichten gezien van de mensen hier van het forum

hier en daar eens een babbeltje gemaakt.

en voor de rest was het wel gezellig.

ook hebben wij een leatherbackje mee genomen van eric (dragonlove)

na lang wachtten en we zijn er ook super blij mee.

fototjes volgen nog wel van onze nieuwe aan winst

hij zit nu momenteel volop in de vervelling.

groetjes tara en johan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Sander ,

 

niet vergeten dat de wetten in Belgie verschillen met deze in Nederland en wij hier een vlarem moeten hebben om in orde te zijn ( wat bij mij dus wel het geval is ) en wij een meldingsplicht hebben wat inhoud dat wanneer je een vlarem 3 aanvraagt je maar 30 dieren mag bezitten en daar zit de nakweek bij ingerekend :blink:

Ik denk niet dat jullie dit hoeven te doen in Nederland of zie ik dit verkeerd???

Als je dit dus echt moet naleven ga je vlug in de problemen komen te zitten want wat gedaan als je reeds een nakweek hebt van in de 30 eieren en ik denk dat dit bij de meesten onder ons het geval is je dus nooit in orde kan zijn met onze domme wetgeving.

Al de rest van de controles wat in het welzijn van de dieren is kan ik maar enkel toejuichen maar de controles die enkel dienen om de kas van de staat te spijzen vind ik dus niet nodig want die klootzakken bestelen ons hier in dit kleine landje al meer dan genoeg ;)

Deze controles kom je dan ook maar enkel in Belgie tegen want in het buitenland heb je daar geen problemen mee maar daar zijn ze dan ook wel een beetje slimmer dan hier ;)

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga me maar hier op de achtergrond houden,maar er zijn zoveel mensen van het forum geweest en heb de helft niet herkend,zou die topic trug geopend kunne worden en de oudere reacties erop te verwijderen,of een nieuwe te openen,want gisteren kwam er iemand langs en die vraagde aan ons zijn jullie die niet van de forum en ik zou begot niet weten wie het was van hier!!maar inderdaad een zeer gezellige beurs,op naar volgend jaar en hopend op een verkoop beurs en geen kijk beurs :cheer: en van de prijs van de baardjes die gaan wel trug naar boven stijgen maar is zo met elke reptiel wel een dipje geweest,bv met de korenslange en je ziet nu maar weer,maar we moeten zeker geduld hebben en het blijft nogaltijd een passie de reptielen,maar meer wil ik er niet over kwijt B)

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo Sander ,

 

niet vergeten dat de wetten in Belgie verschillen met deze in Nederland en wij hier een vlarem moeten hebben om in orde te zijn ( wat bij mij dus wel het geval is ) en wij een meldingsplicht hebben wat inhoud dat wanneer je een vlarem 3 aanvraagt je maar 30 dieren mag bezitten en daar zit de nakweek bij ingerekend :blink:

Ik denk niet dat jullie dit hoeven te doen in Nederland of zie ik dit verkeerd???

Dit is in Nederland precies zoals je zegt, in Nederland is er eigenlijk geen enkele controle. Laat staat een meldingsplicht.

Maar jullie komen op voldoende beurzen en zijn ook goed ingevoerd in de Belgische "scene" .... de misstanden in Nederland zijn toch ronduit stuitend ?

 

Sorry voor het "offtopic" maar ik vind het een zeer interessant onderwerp om over te discussi

Share this post


Link to post
Share on other sites

zolang iedereen ieders mening respecteert is er weinig loos denk ik !

maar in de beginne zei gummy hoe geweldig dat de beurs geweest was,

maar het is te laat om nu nog een disussie topic te starten.

de volgende keer een poll beginnen:geweldige beurs,leuke beurs en geen klote aan beurs ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×