Jump to content
Sign in to follow this  
wannes69

Kijk Hier Maar Eens Naar

Recommended Posts

Deze advertentie kwam ik tegen op marktplaats:http://link.marktplaats.nl/278174133

Bij het lezen van de advertentie had al zoiets van hier klopt iets niet!!

Verder kijkend naar de foto schrok ik nog meer.

De naam van de adverteerder ingetoetst onder google en zo kwam ik op hun site uit.

Daar de baardjes aangeklikt en naar de foto's gekeken en ben er maar mee gestopt.

Schrikbarend wat hun te koop aanbieden

Link naar hun site:http://www.freewebs.com/mtbreeders/tekoopbaardagamen.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet zeggen dat ik al erger gezien heb.

 

Achja...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Deze advertentie kwam ik tegen op marktplaats:http://link.marktplaats.nl/278174133

Bij het lezen van de advertentie had al zoiets van hier klopt iets niet!!

Verder kijkend naar de foto schrok ik nog meer.

De naam van de adverteerder ingetoetst onder google en zo kwam ik op hun site uit.

Daar de baardjes aangeklikt en naar de foto's gekeken en ben er maar mee gestopt.

Schrikbarend wat hun te koop aanbieden

Link naar hun site:http://www.freewebs.com/mtbreeders/tekoopbaardagamen.htm

moet zeggen zie hier toch niks mis mee .

 

heb ook al erger gezien ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat ze een stukje staart missen?

Heb al veeel erger gezien!

Ik ken deze mensen persoonlijk, en deze dieren zijn niet van hun!

Het is van een winkel die ermee stopt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch is het niet normaal, dus laten we het niet teveel bagatelliseren.

Feit dat degene dieren doorverkoopt (en ook dus aankoopt) met toch behoorlijke stukken staart eraf is niet goed te noemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook al erger gezien maar baardjes met zulke grote stukken van de staart zouden wij weggeven... Maar daar heeft ieder weer zijn mening over.

Als je baardjes van kleins af aan genoeg eten geeft en alles wat ze nodig hebben qwa juiste huisvesting valt het niet zo dikwijls voor dat er stukken van de staart gehapt worden tenzij je een tiran in het nest hebt...

Ik heb het hier over dieren in het algemeen en niet over de persoon die ze aanbiedt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Toch is het niet normaal, dus laten we het niet teveel bagatelliseren.

Feit dat degene dieren doorverkoopt (en ook dus aankoopt) met toch behoorlijke stukken staart eraf is niet goed te noemen.

hij heeft ze niet gekocht, hij verkoopt ze voor de winkel.

ik denk dat de mensen van MT breeders beter weten met wat ze bezig zijn dan vele hier op het forum!

Ze hebben verschillende reptielen en ze zien er allemaal super goed uit!

Kijk maar eens op hun site naar hun dieren

 

http://www.freewebs.com/mtbreeders/onzedieren.htm

 

Ze gaan beide nog naar school, maar reptielen is hun grootste passie.

Ik ben er verleden week nog geweest en als alle reptielenhouders zo hun dieren zouden verzorgen dan zouden er veeeeeel meer dieren een perfect leven hebben!

Baardagamen kunnen altijd een stuk van de staart missen, dit kan door verschillende zaken komen!

 

Er zijn jammer genoeg dieren die inderdaad niet goed verzorgd worden ofzo.

En ook word er veel achter mensen hun rug gepraat, ik kan zeggen dat ik al hun reptielen gezien heb en ik kan oordelen naar wat ik gezien heb en ik oordeel niet op een foto (zoals deze foto's)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is idd niet iets dat moet bagatelliseerd worden, zeker niet, maar verder lijken de dieren niet uitgemergeld ofzo.

 

Een stukje van de staart kan spijtig genoeg altijd voorvallen. We hebben het ook al voor gehad.

 

Onze kleine baardjes kregen eten genoeg, alle verzorging en aandacht die ze nodig hadden (en vaak nog veel meer...)

 

De baardjes die een beetje acherbleven werden ook apart gezet zodat ze zeker ook genoeg eten zouden krijgen, en degene die wat vooruit waren er niet met hun eten vandoor gingen.

 

Maar als er idd een tiran tussen zit heb je prijs. Bij ons ging het nu wel altijd maar om een klein stukje, dat je eigenlijk na verloop tijd niet echt meer zag.

 

In de advertentie zijn het er idd wel veel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Wat zijn wij verbaasd dat er zo een topic over ons verschijnt!

Graag willen we toch wel even dit misverstand uit de weg helpen.

Al deze dieren zijn van een goede vriendin van ons.

Ze kweekt al een aantal jaar baardagamen en heeft over de jaren steeds de gehavende dieren bijgehouden. Door medische problemen kan zij haar collectie niet meer de baas en verkoopt ze dus alle aangeboden dieren met erg veel pijn in het hart.

Dat is ook de reden waarom wij en niet zij zelf de dieren aanbied.

Alle dieren zijn buiten de staarten in perfecte gezondheid dus zien wij er geen probleem in ze van een nieuwe thuis te voorzien.

 

Waarom vragen we er dan geld voor?

Om te voorkomen dat ze worden opgepikt om verder te verkopen en we zo zekerder zijn van een goede thuis. Een echte liefhebber maalt niet om die prijs.

 

Tot slot vind ik het wel erg spijtig dat er zo snel veroordeeld wordt zonder dat er aan ons iets werd gevraagd. Zelfs als mensen met erg veel ervaring ons verdedigen wordt dit verder in vraag gesteld.

 

Wij wensen iedereen verder veel succes met de hobby!

 

mvg,

Matias en Tania

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo allemaal,

 

Wat zijn wij verbaasd dat er zo een topic over ons verschijnt!

Graag willen we toch wel even dit misverstand uit de weg helpen.

Al deze dieren zijn van een goede vriendin van ons.

Ze kweekt al een aantal jaar baardagamen en heeft over de jaren steeds de gehavende dieren bijgehouden. Door medische problemen kan zij haar collectie niet meer de baas en verkoopt ze dus alle aangeboden dieren met erg veel pijn in het hart. 

Dat is ook de reden waarom wij en niet zij zelf de dieren aanbied.

Alle dieren zijn buiten de staarten in perfecte gezondheid dus zien wij er geen probleem in ze van een nieuwe thuis te voorzien.

 

Waarom vragen we er dan geld voor?

Om te voorkomen dat ze worden opgepikt om verder te verkopen en we zo zekerder zijn van een goede thuis. Een echte liefhebber maalt niet om die prijs.

 

Tot slot vind ik het wel erg spijtig dat er zo snel veroordeeld wordt zonder dat er aan ons iets werd gevraagd. Zelfs als mensen met erg veel ervaring ons verdedigen wordt dit verder in vraag gesteld.

 

Wij wensen iedereen verder veel succes met de hobby!

 

mvg,

Matias en Tania

zo en dat is dat !!! :D mensen oordelen vaak veel te snel. Dat is erg jammer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Matias en Tania ,

 

jullie hoeven zich niet te verdedigen hoor want deze dieren hebben evenveel recht om te leven als de dieren die puntgaaf zijn en een echte dierenliefhebber kijkt hier niet naar ;)

Hopelijk blijven jullie hier aanwezig op dit forum en stel jullie even voor want dit maakt het gemakkelijker voor de leden om jullie te leren kennen en by the way jullie hebben een mooie collectie dieren op jullie webside staan en als iemand als Stefan jullie verdediging op zich neemt dan ben ik er 100% van overtuigd dat het jullie enkel te doen is om het welzijn van de dieren en dat kan ik enkel toejuichen.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
als iemand als Stefan jullie verdediging op zich neemt dan ben ik er 100% van overtuigd dat het jullie enkel te doen is om het welzijn van de dieren en dat kan ik enkel toejuichen.

 

Zo is dat,

misschien is het beter dat dit topic verwijderd word.

Ik denk dat iedereen zijn/haar zegje heeft kunnen doen.

En ik denk dat nu ook iedereen weet hoe de vork aan de steel zit!

Ik zou graag willen vragen aan iedereen, neem niet te snel een conclusie zonder dat je iemand kent ofzo!

 

En het gebeurd ook dat er echt wel foto's op internet staan met verschrikkelijke dieren! Jammer genoeg!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de leuke reacties deze keer!

Natuurlijk accepteren we je verontschuldigingen hoor, Wannes.

Een slechte naam is er zo snel. Deze ongedaan maken duurt dan weer eeuwen.

Laat dit anders nog een weekje staan en verwijder het dan, dan hebben zij die het begin gelezen hebben ook alle kans gehad om de "staart" :) van het verhaal te lezen.

 

Groeten,

Matias en Tania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×