Jump to content

Recommended Posts

Hey Mensen,

 

Ik kwam net 10 minuten geleden thuis en zag een grote kakkerlak in de keuken zitten. Heb deze gepakt met een papiertje in de prullenbak buiten geplet. Ik vermoed dat deze ontsnapt is uit mijn terrarium en vriendin gaf gillend aan dat ze dat niet nog een keer wilde. Het is een 4 a 5 cm lange. Ik heb deze denk ik 5 weken geleden gekocht en er zijn er dus ontsnapt. Mijn vraag is kunnen zij zich voortplanten of dragen ze zelf eitjes bij zich? En wat kan ik ertegen beginnen?

 

Alvast bedankt

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak, geen beest dat ik vrij in huis zou willen hebben. :o

 

Wij geven ze ook, maar tot nu toe nog geen ontsnappers. :rolleyes:

 

Ik zou het eigenlijk niet weten wat te doen bij ontsnappers...

 

Veel succes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat voor een soort was het,ik heb blabticia dubia,en de enigste die soms ontsnappen is een man,die hebben lange vleugels.en planten solo niet door.

voordeel is dat nu snel de temp gaat dalen,en dan zijn ze snel dood.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat voor een soort was het,ik heb blabticia dubia,en de enigste die soms ontsnappen is een man,die hebben lange vleugels.en planten solo niet door.

voordeel is dat nu snel de temp gaat dalen,en dan zijn ze snel dood.

Hallo Anita snel dood :blink:

 

Je moet maar eens de proef doen in de winter en kakkerlakken buiten houden wanneer het vriest dan ga je versteld staan hoeveel dieren dit overleven na een lange koude winter ;)

 

Als het hier over redrunners gaat wat ik betwijfel aangezien de grote wat men hier opgeeft moet je nog niet te vlug panikeren om nakweek ervan te krijgen in de living maar als men het over de redrunners heeft mag je ervan verzekerd zijn dat je er nog jaren plezier aan gaat beleven :lol:

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

redrunners zijn een pest als ze eenmaal in huis zitten

deze weten vlug waar het warm is om hun eierpaketjes af te leggen(de koelkastmoter)

 

deze komt men jaren nadien nog tegen

 

dubia's kweken niet zo vlug ,maar met dit warme weer zou het me niet verwonderen dat deze ook wel zouden gekweekt hebben

 

 

het beste is kleefvallen te zetten

deze zijn hier steets in gebruik,ook al zou er niets rondkruipen

 

:rolleyes::rolleyes:

 

deze zijn te vinden in de boerenbond(de rode kartonnen huisjes zijn de beste)

 

zet deze onder of achter de zetel,kachel of andere plaatsen waar de hond of kat des huizes er niet bij kan

 

dat deze zeer sterk zijn is nu zeker wel bewezen met de strenge winter die was

hadden hier 5 potjes buiten staan,om de sterkte te zien,en ze hebben het overleefd,zelfs met 3 maand geen eten geven leven er nog van

 

alle zand uit de terrariums gaat eerst een maand in een kuip onder water

deze is deze winter volledig bevroren geweest

bij het uitgieten bij ontdooiing bleken er nog levende dubia's in te zitten

 

zeer sterke beestjes

 

WANEER ER KAKERLAKKEN GEVOEDERD WORDEN,DEZE EEN VOOR EEN VOEDEREN,EN ER OP TOEZIEN DAT ZE OPGEGETEN WORDEN(zoniet verwijderen)

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou,ik vind er nog wel eens eentje,helaas,maar hoort erbij denk ik maar.

plak doosjes zijn in ned verboden denk ik,ik heb ze bij de welkoop/boerenbond nog nooit gezien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja kakkerlakken ik voer ze zoiezo niet bij maatje van mij lopen ze ook al over de muur, krijg die nooit meer weg vrees ik, bij mij komen ze er niet in

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Bedankt voor de vele reacties! Volgens mij was het soort een redrunner. En volgens mij was het een zij. Ik heb deze niet platgestampt maar in een papiertje gestopt en toen doodgemaakt. Nu ligt ze in de vuilisbak. Zodra ik meer tegen kom bestel ik van die plakdoosjes. Mochten jullie nog meer tips hebben graag. Oja. Ik dacht dat ze via het glas eruit zijn/is geklommen. Zo'n 10 cm omhoog. 1 keer het raampje niet goed dichtgedaan. Hopelijk was zij de laatste kakkerlak die nog leefde.

 

Ik koop die beesten in ieder geval nooit meer!

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

4 a 5 cm kan een grote volwassen redrunner zijn.

 

kon je de kakkerlak makkelijk vangen, want redrunners zijn bloedsnel?

 

Gr Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ook een geweldige oplossing is , is een schoteltje gipspoeder en een schoteltje water op de grond zetten, kakkerlakken zijn zot van dat poeder maar daar krijgen ze dorst van, en het resultaat is dat ze verstenen, als je dit even volhoud heb je er geen last meer van

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke,wat je dus kan doen,is van dat dikke witte plakband kopen(hoe het precies heet weet ik niet) wat je gebruikt om kaarten te maken,en dat plak je tegen de rand de van de ruiten aan,en dan kunnen de voedseldieren niet meer ontsnappen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dubbelzijdig tape ofzo, is idd wel goed idee ook, maar dan moet je zeker vaak opnieuw erop doen of niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat ook een geweldige oplossing is , is een schoteltje gipspoeder en een schoteltje water op de grond zetten, kakkerlakken zijn zot van dat poeder maar daar krijgen ze dorst van, en het resultaat is dat ze verstenen, als je dit even volhoud heb je er geen last meer van

 

groetjes

Haha :D Van het gipspoeder had ik nog niet gehoord, lol.

 

Wel heb ik al gehoord van een potje zetmeel te zetten en een potje water ernaast, maar dan in het geval er krekeltjes moesten ontsnappen.

 

Dan zouden ze opwellen en sterven (of zoiets..)

Share this post


Link to post
Share on other sites
dubbelzijdig tape ofzo, is idd wel goed idee ook, maar dan moet je zeker vaak opnieuw erop doen of niet?

ik had het in mijn opkweek bakken zitten.

we verkopen het bij de action ,een rol kost .60 cent.zit een soort schuim tussen,als je het er maar tegen aanplakt als je ruitjes schoon zijn,dan blijft het keurug zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat ook een geweldige oplossing is , is een schoteltje gipspoeder en een schoteltje water op de grond zetten, kakkerlakken zijn zot van dat poeder maar daar krijgen ze dorst van,  en het resultaat is dat ze verstenen, als je dit even volhoud heb je er geen last meer van

 

groetjes

Haha :D Van het gipspoeder had ik nog niet gehoord, lol.

 

Wel heb ik al gehoord van een potje zetmeel te zetten en een potje water ernaast, maar dan in het geval er krekeltjes moesten ontsnappen.

 

Dan zouden ze opwellen en sterven (of zoiets..)

van de zelfrijzende bakmeel dat klopt inderdaad.....

 

 

maar gipspoeder??? waarom zou gips kakkerlakken aantrekken???

 

 

zie hier echt totaal geen werking in.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt op google even kijken of je een redrunner of een blaptica dubia had.

 

als je blaptica's gekocht had dan zijn dat meestal mannetjes en hoef je je geen zorgen te maken dat er ergens eitjes verstopt liggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×