Jump to content

Recommended Posts

hallo,

 

ik heb net gezien dat ik last heb van hele kleine zwarte kevertjes in men terrarium. weet er iemand welke kevertjes dit zijn?

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat zijn de volwasse fase van de meelwormkes

 

grtz maarten en tamara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is te zien wat je onder hele kleine zwarte kevertjes verstaat, kan er mij moeilijk onmiddelijk iets bij voorstellen wat je bedoeld.

Kevertjes van bufallo's zijn eerder naar de bruine kant, deze van de meelworm of morio's is dan wel zwart maar deze zijn niet echt heel klein te noemen.

Welke achterwand heb je ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

opvoeren maar er zal meer voedings waarde inzitten dan in de meelwormen.

maar het probleem is,dat ze in welk stadium ook je achterwand opvreten,als je de bak omdraait enzo tegen de achterwand aankijkt zal je er zien zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

welke wormen geef je baardjes te eten en daar heb je jou antwoord al :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

de kever van de morio worm is ongeveer 1,5 tot 2 cm groot en zwart

de kever van de bufalo worm is ongeveer 0,3 tot 0,5 cm groot en donker bruin tot zwart

 

beiden scheiden een irriterende geur af,en zijn daarom ook niet zo geliefd als voedsel

ook zijn ze behoorlijk hard wat ze moeilijk verteerbaar maakt

 

dit is de reden waarom ze blijven,en niet worden opgegeten,eens deze zwarte kever geproefd zullen de baardjes er niet meer van eten

 

waneer er een doordringbare achterwand is zullen de kevers er zich ingraven,en voor nakweek zorgen

deze vernielen een achterwand bijna volledig ,en de wormen doen de rest

 

wanneer deze gezien worden,kunnen ze het best verwijderd worden

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn baardjes krijgen buffalo wormen en moriowormen . maar de kevertjes zijn intussen al verwijderd toch bedankt

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

en het voor het beste te verkomen da er nog kevertjes inkomen is denk de kurk te verwijderen

 

mvg maarten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik jouw was zou ik ook de kurken achterwand verwijderen of behandelen met enkele lagen tegellijm en zorgen dat er geen spleetjes of gaatjes meer zijn waar de kevers of bijvoorbeeld krekels in kunnen, zo voorkom je een plaag in je terra :rolleyes::P

Share this post


Link to post
Share on other sites
beiden scheiden een irriterende geur af,en zijn daarom ook niet zo geliefd als voedsel

ook zijn ze behoorlijk hard wat ze moeilijk verteerbaar maakt

 

dit is de reden waarom ze blijven,en niet worden opgegeten,eens deze zwarte kever geproefd zullen de baardjes er niet meer van eten

Dat de kevers een irriterende geur afscheiden en dat ze een hard schild hebben is waar, maar hier heeft de baardagaam geen last van.

In het wild zijn ze erg gek op een mestkever, deze is groter en harder dan de kevers van een morioworm.

Wij laten een groot deel van de wormen kever worden en voeren deze aan de baardagamen. Ze zijn hier erg gek op.

 

Wilco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ook die rugwand behandelen zoals Sara zei.

In mijn allereerste terrarium heb ik dit ook gedaan vroeger.

Bij mij waren het geen kevers...maar krekels.

Na enkele lagen tegellijm was dit opgelost en persoonlijk vind ik dit veel mooier dan kurk zelf.

Ik denk dat ik hem nog ergens staan heb als je wil zal ik er eens een foto van nemen zoals het er kan uitzien als dat gedaan is met tegellijm.

En dan is het probleem van de kevertjes voorbij!

Ik had met mijn allereerste baardje ook het probleem dat ze nageltjes verloor door tegen die kurkwand te kruipen en zich te laten vallen.

Door de behandeling van de kurk was dat ook gedaan.

Kurk is niet geschikt voor in een terrarium voor baardagamen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals de meeste mensen hier al reageerden was het dus mijn bedoeling met de vraag over welke achterwand je had, het dus geen goed idee is om met kurk te werken i.v.m. verstoppende voedseldieren.

Dat ze deze kevers opeten kan geen kwaad, het is enkel een probleem met je achterwand daar ze zich hier gaan in verstoppen en in knagen, wat dan weer niet zo gezond is.

 

Grtzzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×