Jump to content

Recommended Posts

bedankt voor de tips maar ik heb nu een ander probleem. ze willen geen fruit of groenten eten . ik geef ze 1 dag fruit 2de dag groenten en de 3de dag levendvoer en dan begin ik teug van dag 1. is dit goed want ze willen echt niets wat moet ik doen of hoe moet ik er aan beginnen ze zijn 1 jaar oud

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon blijven volhouden.

Wel mag je iedere dag een schoteltje groenten voorzien en tussendoor kan je hen een soort van beloning geven met bv. een paar wasmotjes.

Fruit kan je beter uit de hand proberen te geven om ze er gewend aan te maken, je snijd bv. een stukje appel in een fijn frietje en beweegd dit zoals het op een wormpje lijkt.

Succes.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij hebben in het begin ook wat levend voer (wasmotjes) in het mixje gestoken. Ook niet enkel 1 groentje of fruit geven, wij geven altijd een mix (hier nu momenteel komkommer, sla, calcium (duh :rolleyes: ) en beetje golliwoog (omdat onze grote dat nog niet kennen en ik wil wel dat ze het eten).

 

Soms krijgen ze er paprika bij enz... T'es een kwestie van smaken ^^ Soms ook wat witloof enz

 

blijven aanhouden, iedere dag aanbieden, ze eten ze wel ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht dat baardjes geen sla mochten hebben ?

 

Groetjes Tim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is niet zo voedzaam als andijven maar ik zie niet in waarom ze dat niet mogen hebben...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik dacht dat baardjes geen sla mochten hebben ?

 

Groetjes Tim

Waarom zouden ze geen sla mogen hebben?

Het heeft enkel niet veel nut omdat er weinig voedingstoffen inzitten, het kan hen wel helpen om hun het nodige vocht te verschaffen, enkel is dit niet zo een goed idee dit overdreven te voederen daar ze daar platte stoelgang van krijgen.

Er zijn andere groentes voorhanden die dus voedzamer zijn en dus een betere optie zijn, maar verboden is het zeker niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
platte stoelgang ;)

hoe bedoel je,platte stoelgang,1 keer of altijd?!

ik voer alleen andijvie,vanaf dag 1.

het is idd zo dat in sla,komkommer enz niet zoveel voedingswaarde zit,maar zoals jo al zegd,er zit wel veel vocht in,en dat is ook wel wat waard!

dus als de lampen/vit en de rest van het voedsel in orde is kan je geven wat je wilt,afwisseling is prima dus.

let wel op dat er op al die mooie glimmende groentes stijf staan van de gif en troep om het er zo mooi uit te laten zien!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef het niet om dat te voorkomen ik geef altijd andijvie of goliwoog

 

Groetjes Tim

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier word geregeld een slamix geheven,en ze lusten er wel pap van :D (minstens een keer per week)

natuurlijk is andijve een betere keuze,daar er veel meer voedingstoffen inzitten

kunnen hier bij de bio boer sla mixen bestellen,enkel fijn snijden en voederen

(opgelet met voorverpakte slamixen uit de grootwarenhuizen,deze zijn meestal op watercultuur gekweekt,en dus vol nitraten,en bewaarmiddel)

 

ijsbergsla,rukola,eikenbladsla,en gewone sla gemengd

de rode eten ze het eerst op

ook word hier meestal rode paprika onder gemengd(fijn gesneden)(en gepeld,daar de schil moeilijk verteerbaar is)

(iedereen kent de truk al wel om deze paprika's te pellen,gewoon even boven een open vuur houden,en de zwarte schil eraf plukken)

 

de voedingswaarde van sla is bijna nul,maar zoals reeds aangehaald,zit er zeer veel vocht in ,en ze lusten het graag

 

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×