Jump to content
Sign in to follow this  
Cindy010

Eindelijk Eet Ze Zelfstandig

Recommended Posts

Het is niet te geloven maar ik heb een heel klein baardje ( yilla ) dat bang was van krekeltjes echt bang gewoon :huh: zij/hij rende letterlijk voor haar/zijn voedsel weg en ging dan uit angst op de steen of tak zitten en angstig kijken van komen ze niet in mijn buurt en kwamen ze dan wel dan rende yilla gewoon weg weg. :blink:

Ik heb yilla levende krekeltjes met een pincet gevoerd de afgelopen 2 weken 3 keer per dag en dat ging echt super goed en at z'on 20 tot 30 krekeltjes maatje 3 per dag. vandaag heb ik de krekeltjes even in de ijskast gezet zodat ze wat langzamer werden en in het terr los gelaten en dat ging heel goed. ik ga dit proberen per dag op te voeren dus elke dag de krekeltjes korter in de ijskast tot dat yilla op een normale manier haar/zijn krekletjes na jaagd en eet. Groente en fruit dat deden yilla en mikala gewoon weg niet eten, maar nu hebben yilla en mikala vandaag een paar kleine stukjes appel en kleine stukjes andijvie gegeten :cheer: mikala eet de krekeltjes verder wel gewoon goed, maar yilla was echt zo bang dat was gewoon zielig en kreeg gewoon daardoor geen voedsel binnen. ik heb hierdoor nu ook echt een band met yilla gekregen dat is wel heel leuk en fijn. yilla was mijn zorgen kindje en het was wel wat werk, maar het was het allemaal waard. :wub:

 

yilla56.th.jpg

Yilla 2 weekjes oud

 

mikala.th.jpg

Mikala 2 weekjes oud

 

 

groetjes cindy

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat goed zeg!

er geeft niets meer voldoening dan dat je ,en het diertje zo beloond worden .

je zal zien dat ze straks niets onderdoet aan de andere baardejs,en de kans dat ze een paar goede groei spurts gaat krijgen is groot!

gefeliciteert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed dat ze zelf eet

wij hebben ook een zorgenkindje gehad

is pas beginnen groeien toen hij 6 maanden was

in augustus word hij 1 jaar en is nu 47cm

 

zeker zien dat ze bij een ander baardje bij zit

zien eten doet eten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tof om te horen dat je baardje zelf eet!

 

Zijn ze in een winkel gekocht ofzo omdat ze nog maar 2 weekjes zijn?

Op deze leeftijd verkopen wij zelf geen baardjes omdat ze nog zo zwak zijn...

Gelukkig zijn ze dan bij jouw terecht gekomen zodat ze goed verzorgd worden en zo zie je maar dat goed werk wordt beloond B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo cdh ,

 

hebben hier net zoals d+n zo een zorgenmannetje gehad ( kwam vanbij dezelfde kweker uit dezelfde nest vandaan <_< ) en heb deze kerel maanden lang moeten dwangvoederen want anders wou hij niet eten dus echt zijn bekje moeten opentrekken en de krekels erin duwen :( , kan je garanderen dat dit niet gemakkelijk was maar nu heeft hij na een jaartje toch een groeispurt gehad en heeft hij zelfstandig leren eten en is het vele werk dat we ermee gehad hebben toch beloont en ben wel een beetje trots dat deze mooie man toch groot geworden is want hadden we het zo niet gedaan dan was deze kerel er al lang niet meer geweest ;)

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kleintjes komen inderdaad bij een winkel vandaan !! ik ben zelf met een agaam begonnen van 2 jaar oud en heb er een bij gekocht van 4 mnd oud. daarna kreeg ik er een vrouwtje bij van een jaar, maar in de winkel kon ik de verleiding niet weerstaan en vond die kleintjes zo schattig dus dacht ach waar er drie kunnen eten kunnen er ook 5 eten, maar natuurlijk de ballen verstand van kleine agaampjes :blink: en ze toch maar meegenomen naar huis, maar deze bleken dus maar 1,5 a 2 weken oud te zijn, kwam ik achter. gelukkig hoefde ik mikala niet te helpen met eten die ging als een dolle agaam achter de krekeltjes aan :P maar yilla maakte ik me wel zorgen om. dus ik dacht wat als ik die krekeltjes nou met een pincet vasthoud en voor haar neus. krekeltjes laten zich dus niet zo makkelijk pakken met een pincet :P dus ik ze maar in de ijskast gezet, zodat ze stil bleven zitten :lol: gelukkig werkte dat perfekt. het gaat nu heel goed met hun en ze komen aan. ook beginnen ze nu wel wat fruit en groentjes te eten. dus het gaat helemaal goed komen :cheer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×