Jump to content

Recommended Posts

Hoi,

 

Ik gebruikte eerst voor mijn dieren de Reptile Collection software voor het beheer en de administratie van mijn dieren (vermeldingen gewichten, geboortes, verkoop, medicatie, vervellen etc)

 

Echter nu werkt dit programma niet meer en de makers zijn van het internet "verdwenen".

 

Zijn er mensen die hier soortgelijke software gebruiken en zo ja welke?

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk!

ik heb het op m,n pc gezet,maar ik kan nergens geen gegevens intypen?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Wilco

 

Met welke werk jij?

 

Want de Herpcare van the Geckcam vind ik net iets te summier

 

Ik had de Metzcal al gedownload maar die ziet er wel heel ingewikkeld uit.

 

Paula

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paula,

 

Ik gebruik Metzcal.

Doordat het programma zo uitgebreid is lijkt het moeilijker dan het is. Je moet in het begin wel even kijken hoe alles werkt, maar als je het door hebt dan kan je ook alles bij houden. Volgens mij staat er ook wel een handleiding op hun site.

 

 

Wilco.

 

Ps. Als je alle dieren hebt ingevoerd moet je er ook op letten dat je de kweekdieren ook bij elkaar in een terrarium zet anders kan je ze niet als ouderdieren bij een legsel zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Wilco ik zit er al mee te stoeien nu

 

Dus ik moet opletten want de mannen zitten apart dat ik daar fictief de vrouwen eerst bij zet in het terrarium alvorens ik een paring kan verwerken in het systeem

 

Bedankt voor de tip.

 

Is deze software goed te backuppen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Wilco ik zit er al mee te stoeien nu

 

Dus ik moet opletten want de mannen zitten apart dat ik daar fictief de vrouwen eerst bij zet in het terrarium alvorens ik een paring kan verwerken in het systeem

 

Bedankt voor de tip.

 

Is deze software goed te backuppen?

Ik zet mijn datamapje gewoon zo nu en dan op de server van mijn provider. Is je harde schijf gecrashed dan zet je dit mapje weer op zijn plek (nadat je alles weer hebt geinstalleerd :lol: ). Zorg wel dat je dit optijd doet, want ik ben zo een deel van mijn gegevens van vorig jaar kwijt geraakt.

 

Wilco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb net even gekeken, maar ik durf dit niet te zeggen welke van deze twee het is. Ik laat de data op een andere hardeschijf zetten. Waarschijnlijk is het in documenten/metzcal/data. Je kan dit kijken in het programma bij File/Data Set/Open. Het venster wat dan opent geeft je huidige geopende datamap weer.

 

Wilco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×