Jump to content
rene v

Koppel Dumerilli Boa;s Gekregen

Recommended Posts

Ik dacht eerst dat het een rot week zou worden, dit omdat mijn knie rot was volgens de dokter

Maar ik keek op internet en daar stond een koppel Acranthopis Dumerilli (grondboa) gratis af te halen

Dacht eerst dat het een grap was, maar het bleek serieus te zijn

Heb het koppel gelijk gehaald en volgens degene hebben ze al een half jaar niet gegeten

Nou de ene slang was forser als de ander, zeker omdat de 1 uit nk2001 was en de ander uit nk2002

Maar heb gelijk een springer gevoerd en gelijk genomen door de meest magere

De slangen zien er goed uit, maar moeten wel een keer goed vervellen en goed aankomen

Maar voor de rest een schitterend koppel slangen

Ben er echt heel blij mee

Dus eindelijk weer eens wat geluk voor me

 

ps moderators dit keer aub niet wissen haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi rene

netjes bij slangen prima hoor ;)

we zullen hem niet wissen hoor :D

tof zeg gratis slangen ik had ze ook zien staan op zeelandnet

ga je ons nog mee laten genieten

foto,ssssssss?????????

veel plezier met je nieuwe aanwinsten

en sterkte met je gezondheid

grtjsssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Rene,

 

Leuk dat je het even opnieuw hebt geplaatst. :rolleyes:

 

Ik zal er nu met mijn tengels afblijven hoor. :P

 

Dit is zeker een geluk bij een ongeluk, of net andersom.

 

Veel beterschap met je knie, en succes met de slangen. ;)

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou laat zien dan,ben vreselijk nieuwshierig.

wat goed dat je ze zo kon halen,een voordeeltje was je week gelijk weer goed!

komt het goed met de knie!?

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja heb er cites bij en ze zijn gechipt

Ik heb gewoon het idee dat de vorige eigenaar niet het juiste eten heeft gegeven, want hier eten ze wel

Binnenkort eens ff kijken wat ze met 1 dags kuikens doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou hier even een kleine update van de slangen

De dieren eten erg goed en zijn echt schatten van dieren, zeer handtam

Heb ze een tijdje geleden Nutribac gegeven en het gaat perfect

Jammer dat deze slangen relatief aan de dure kant zijn, want ik zou er nog wel willen haha

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

HoiRene,

 

Mooie beesten dummi's.

Het zijn de slangen waarmee ik door omstandigheden ben begonnen.

Ik lees in een andere post dat je ze weg doet voor een grotere slang.

Jammer, ook al worden ze niet groter dan 2.50 meter ik vind het toch hele mooie dieren die je relatief weinig ziet.

Ik heb er door omstandigheden een paar jaar geleden 4 gekocht (2 koppels ).

De meneer waarvan ik ze kocht had ze schijnbaar aangeschaft om er mee te kweken en er geld aan te verdienen.

Dit wilde niet lukken en zo te zien was het geld en de zin op en moesten de dieren weg.

Omdat ik ze toch wel erg mooi vond en er niet goed in ben om nee te zeggen tegen dieren die een thuis nodig hebben heb ik ze ondanks dat er alleen cites bij zitten en ze niet geschipt zijn gekocht om ze een goed tehuis te geven.

Twee zitten er bij mijn zoon in een bak van 2.20-50-50 cm (deze kwamen uit erg kleine bakken en zijn nog steeds wat achter in hun groei).

Twee zitten er bij mij in een bak van 3.60-65-50 cm en krijgen onbedoeld deze maand waarschijnlijk jongen.

Ik dacht dat het allemaal niet zo'n vaart zou lopen omdat de vorige eigenaar er moeite voor had gedaan om jongen te krijgen en het niet lukte.

Ik heb niet meer gedaan dan ze zo goed mogelijk verzorgd (zelfst ze een beetje te veel gevoerd omdat ik gelezen heb dat de kans op jongen klein is bij boa's met overgewicht).

Ik heb nu echter een probleem want mijn jongen zijn in principe illegaal.

Ik heb wel al gehoord dat de dummerelli niet meer onder de cites valt maar ben hier niet zeker van.

Als er niet al te veel jongen geboren worden kan ik ze allemaal zelf houden omdat ze toch niet al te groot worden.

Zijn het er echter veel dan zullen er op den duur toch weg moeten.

Er rijk van worden hoef ik niet, een goed tehuis voor de slangen is echter wel een eis van mij.

Ik heb ook nog een koppel pythons zitten die onvruchtbaar moeten zijn en daarom bij mij terecht zijn gekomen.

Blijken zij jongen te krijgen kan ik de eieren gewoon niet uit laten komen.

Bij de dummi komen er echter levende jongen ter wereld en vind ik het zonde om ze aan andere dieren op te voeren of opzettelijk te laten sterven (het laatste vind ik zowiezo geen optie ).

Mijn vraag : weet iemand een oplossing voor mijn probleemof heeft iemand interresse in een jonge dummi.

Ik hoef er geen geld voor maar eis wel een goede behandeling voor het dier.

Let wel ,je kunt er niet mee kweken (broers en zussen en zonder papieren ) en wanneer je het dier om welke reden dan ook weg wil doen wil ik het terug.

Weet misschien iemand hoe ik de dieren naar Madagascar krijg zodat ze daar weer gewoon in het wild kunnen leven?

Ik ga bewust niet bij officiele instanties vragen omdat ik meerdere dieren heb die ik uit het illegale of semi-illegale circuit heb gehaald.

Ik heb de beesten aangeschaft om ze een zo goed mogelijk leven te geven en niet om er geld aan te verdienen (De dummi's is een ongeluk ) en ben niet van plan om ze door de een of andere "gezagsdrager " in beslag te laten nemen om ze te laten "vernietigen ".

Nog even een paar foto"s van mijn dummi"s om dit bericht wat minder saai te maken en om te laten zien hoe mooi deze slangen zijn.

 

8728219f.jpg

 

6f409a65.jpg

 

422e6ce7.jpg

 

Groeten Smeff.

Share this post


Link to post
Share on other sites

prachtige dieren

maar niet aan mij besteed

ik hoop dat je er een goed thuis voor zult vinden

en volgens mij gaat dat wel lukken

mochten je koningspythons, ooit eieren krijgen

waarom zou je die dan niet uit laten broeden

daar is veel vraag naar en cites is niet verplicht voor nakweekdieren he

een overdrachtsverklaring volstaat al he

nou ik wens je veel succes

weet verder ook geen oplossing

maar heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen

grtjssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zomaar het idee dat als ik het zo lees, dat zowel de pythons als de boa;s wildvang zonder papieren is geweest

Voor de dummies wordt het dan heel lastig om ze kwijt te raken en ook voor eventuele koningspythons

Mocht je namelijk een controle krijgen dan moet je kunnen aantonen waar de dieren vandaan komen

 

 

Nu nog even iets anders, gisteravond is Man uut Axel bij me geweest samen met zijn vriendin, was erg gezellig

Hij heeft mijn slangen gesondeerd en viel niet tegen haha

De dummies zijn een koppel, maar zijn veel te klein voor hun leeftijd dus moeten goed groeien

De missing black en de motley zijn beide mannen <_<

De tijger hebben we wijselijk maar niet gedaan, dit omdat hij nog een beetje humeurig is

Binnenkort eens naar de overkant afreizen om bij Peter eens te gaan kijken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ,

 

Even voor de duidelijkheid.

De dummi's hebben wel papieren waarmee ik kan aantonen waar en wanneer ze geboren zijn.

Ze zijn nakweek en geboren in nederland.

De pythons zijn inderdaad wildvang en het vrouwtje heeft een joukel van een litteken onder haar buik.

Hier heb ik een afstandsverklaring van de vorige eigenaar bij.

Daar zaten ze niet verkeerd maar hij wilde ze aan een handelaar verkopen en ik vond dat ze beter bij mij oud konden worden.

 

Groeten Smeff.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je kan aantonen van wie je ze hebt is verkoop

van eventuele jongen toch geen probleem??

grtjssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

De verkoop van mijn dummi"s is in principe ook geen probleem.

Ik ken wel adresjes waar ik ze kwijt kan.

Ik heb er echter moeite mee om levende wezens te verhandelen.

Heb 4 slangen verkocht en weggegeven.

Hiervan leven er nog maar twee.

Twee zijn er naar een jongen gegaan waarvan ik dacht dat hij ze wel goed zou verzorgen en ze zijn alletwee om onduidelijke redenen gestorven .

Ik had drie wilkleur korenslangetjes uit een nest ,twee vrouwtjes en een mannetje.

Het grootste vrouwtje heb ik aan hem verkocht voor 15 euro, nadat dit gestorven was heb ik hem het andere vrouwtje kado gedaan (ook een gezonde slang die goed at en groeide).

Ze kreeg bij hem gezwellen en is ook dood.

Het mannetje heb ik nog steeds het is een kreukel van een jaar die nog steeds niet groot genoeg is om een flinke springer te kunnen eten maar hij leeft zonder extra werk nog steeds.

Deze jongen heeft inmiddels ergens anders weer een nieuwe slang aangeschaft.

Hij krijgt van mij wel nog advies en voedseldieren als hij erom vraagt maar nooit geen slang meer.

De andere jongen die slangen van mij heeft gekocht (voor een zacht prijsje omdat ik er geen tijd voor had om ze genoeg te hanteren zodat ze wat minder zenuwachtig werden )verzorgd ze uitstekend en heeft de beesten ondanks dat hij al gebeten is redelijk tam gekregen.

Hij krijgt van mij zonder bedenkingen weer een beest als ik denk dat het meer aandacht nodig heeft en hij wil het hebben.

Hij wil wel een dummi maar mag er geen van zijn moeder.

Zij is helemaal weg van mijn baardagaam ,deze is echter niet te koop of beter af ergens anders.

Met mijn verhaal wil ik illustreren dat ondanks dat ik meende dat ik de beesten die ik weg heb gedaan goed terecht kwamen toch nog 50% de dood in heb gejaagd.

Ik wil geen nakweek omdat ik mij verantwoordelijk voel voor hun leven en ondanks mijn goede bedoelingen niet garant kan staan voor een goed leven van de beesten.

Een ei leeft nog niet (in mijn ogen ) en gooi ik dus weg, de dummies voer ik desnoods op aan mijn spinnen (snelle dood net als een muis,nog sneller want het gift van spinnen werkt beter op koudbloedige dieren ).

Ik heb zo mijn eigen principes en houd van mijn dieren ,hierin past soms een snelle dood beter dan een lang en moeizaam leven vol van ontberingen en een paar centen in mijn zak.

Let wel ik veroordeel niemand die kweekt en zijn dieren verkoopt.

Je moet ervan uitgaan dat mensen ter goeder trouw zijn, ik houd het echter bij beesten ze zijn eerlijk (ze zullen je nooit lachend bijten, mensen wel ).

Ik zal wel een neurose of fobie hebben (volgens mij de meeste mensen die zoveel beesten hebben als mij ).

Ik ben er echter gelukkig mee, werk zelf voor mijn geld en steek het in mijn kinderen en beesten, niemand die er last van heeft of voor moet betalen.

Zover de inkijk in een misschien wel zieke geest ;)

Misschien ben ik wel een van de laatste hippy's die met hun idealistische kijk de wereld willen veranderen.

Het lukt niet maar dat wil niet zeggen dat ik tegen mijn geweten in moet leven.

Aldus de woorden van een "extremist" ,een ongevaarlijke wel te verstaan.

 

Groeten Smeff.

Share this post


Link to post
Share on other sites

geniet lekker van jou manier van leven smeff

ik vind het een mooie manier

niet mijn manier maar wel een mooie manier

ik zouz eggen leef je iegen leven daar heb je niemand mee

en als jij tevreden bent met die manier is het prima toch

wel tof dat je het verteld want zo snappen we jou manier van denken en doen

grtjssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Even een update.

Ik heb nog steeds geen jongen maar wel via mijn posts contact gekregen met Rene (bellen en mailen ) .

Hij heeft het een en ander voor mij nagevraagd en uitgezocht.

Het blijkt dat ik met de papieren die ik bij de slangen heb ze alsnog kan laten chippen.

Hetgeen ik dan ook meteen nadat de slang bevallen is en weer gegeten heeft van plan ben te laten doen.

Verder wist hij ook nog wel wat mensen waar de jongen heen zouden kunnen en goed verzorgd worden.

Al met al ben ik blij dat ik het risico genomen heb om met

Share this post


Link to post
Share on other sites

He hallo,

Zoals al eerder gezegd, perfect dat het zo gaat

Zo blijkt dat je altijd vragen kan stellen en nog goed antwoord krijgt ook

Was voor mij een kleine moeite het uit te zoeken, want als ik iemand kan helpen dan doe ik het graag

Veel succes met de dieren en de prachtige hobby, we houden zeker contact

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerlijk duurt het langst,zo zie je maar weer.maar ik kweek ook niet hoor,ook niet met mijn hond ofzo.ik moet er zelf niet aan denken dat ik ze mee moet geven aan mensen die ik niet persoonlijk ken.al heb ik wel zelf 2 groene leguanen zitten,van bijna vier jaar.en dan mijn shizzel er nog bij.dus 3 mannen.geen cites papieren,en een luxe probleem.maar als je een slecht dier tegenkomt kan ik het ook niet laten zitten.al zit ik dus nu met 3mannen die echt niet samen kunnen,ben gek op alle drie,en kan dus ook niks wegdoen :P maar ja uiteindelijk zal ik misschien geen keus hebben.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat probleem ken ik

wij hebben nu zeven mannenlijke baardagamen

waarvan we er een aantal gekregen hebben zo van wij hoeven ze niet meer

en ja ze waren klein maar nu worden ze groot

paarlust begint de kop op te steken

en het gaat nu allemaal goed

maar ja voor hoe lang he

dus hebben we ook besloten er een paar weg te doen niet dat we dat graag doen maar je zult soms moeten he

ok tuurlijk kunnen we ze houden en allemaal apart in een terra zetten maar dat zouden dan dus zeven terra,s alleen voor de mannen worden

en dat vinden we toch echt wat te gek worden

maar ja wat moet dat moet he

nu maar hopen dat we er een goed plekje voor vinden

grtjssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Effe een update.

Ik heb nog steeds geen jongen, ze zitten nog steeds gewoon bij elkaar in een terrarium en de man is inmiddels behoorlijk agressief.

Het lijkt erop alsof hij de vrouw beschermd.

Ik heb dit nog nergens gelezen maar ervaar het nu wel zo.

Afgelopen week heeft hij een rat van 350 gram gegeten en de agressie is even niet meer zo erg (door de ruit heen proberen mij te bijten enz ) ik verwacht echter dat zodra de rat verteerd is hij weer vol op zijn post is.

6f409a65.jpg

 

Deze foto is genomen net nadat hij mij heeft aangevallen en hij weer terug gaat naar zijn vrouw.

 

422e6ce7.jpg

 

Hij is weer terug en blijft zo (boven op de vrouw )de wacht houden.

 

Groeten Smeff.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Heb een tijd niet hier kunnen komen omdat ik de pagina niet meer kon vinden.

Zal wel aan mijn pc hebben gelegen, hij heeft wel vaker kuren.

Ik heb nog steeds geen jongen en begin me nu dan toch langzaam zorgen te maken.

De vrouw is inmiddels alweer verveld en eet nog steeds niet.

(de man wel).

Ze ziet er niet slecht uit ondanks dat ze al zo lang niet heeft gegeten (ik heb een rattenslang-zorgenkind die er slechter uitziet terwijl hij elke week eet).

Effe een samenvatting, twee slangen in een bak met overdag een luchtvochtigheid van 60% en een temperatuur van tusen de 25 en 30 graden, "snachts ongeveer 21 graden.

De een eet gewoon en de ander niet , het kan volgens mij niet aan de leefomstandigheden liggen.

De vrouw MOET zwanger zijn (ook omdat ik verschillende paringen heb waargenomen).

Heeft iemand op of aanmerkingen of tips.

Ik hoor ze graag want het begint voor mijn gevoel nu toch wel erg lang te duren.

 

Groeten Smeff.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Smeff,

 

Zie je al of de slang aan het verdikken is?

 

Heb je er al over nagedacht om de slangen te scheiden?

 

Trouwens weer prachtige foto's hoor. ;)

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×