Jump to content
Sign in to follow this  
nejke

Iemand Ervaring Met De Powersun 160watt?

Recommended Posts

hoi ,ik heb een nieuw terrarium gemaakt en heb er een powersun 160watt in gehangen...

 

het terrarium is l.150xh60xd70

 

is het voldoende voor het terra?

 

of moet er nog een andere uv bekomen?

 

mss kunnen jullie mij hier een beetje meer info over geven

 

alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

welkom!

ik brand niets anders dan de 160,maar dan wel in hogere bakken.

de afstand van de lamp naar de hangplek van het dier moet zon 40 a 50 cm zijn.

in jou bak word dat wat lastig,omdat hij maar 70 hoog is,wat voor dieren zitten in je bak?

meer uv heb je niet nodig,dus let ook op dat je geen extra vitaminen geeft,of calcium waar d3 aan toegevoegd is.

maar misschien heb je wel meer licht nodig,dan zou ik er een gewone daglicht lamp bij hangen,in vorm van een spaarlamp,doe daar wel een kap omheen,om oog beschadeging te voorkomen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik denk dat de powersun 160 watt te zwaar is voor een terrarium van 60 cm hoog.

 

Groetjes Marc. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi

welkom!

ik brand niets anders dan de 160,maar dan wel in hogere bakken.

de afstand van de lamp naar de hangplek van het dier moet zon 40 a 50 cm zijn.

in jou bak word dat wat lastig,omdat hij maar 70 hoog is,wat voor dieren zitten in je bak?

meer uv heb je niet nodig,dus let ook op dat je geen extra vitaminen geeft,of calcium waar d3 aan toegevoegd is.

maar misschien heb je wel meer licht nodig,dan zou ik er een gewone daglicht lamp bij hangen,in vorm van een spaarlamp,doe daar wel een kap omheen,om oog beschadeging te voorkomen!

hoi ,het zou voor baardagaam zijn.

 

ik denk dat tussen de lamp en de ligplaats er 15cm tussen is

 

ik heb de lamp tegen de linkse kant gehangen ,dus kunnen ze nog altijd naar rechts gaan ook .

 

ik heb nog een 100watt liggen ook nog en daar word het onder de lamp met 15cm tussen 38

Share this post


Link to post
Share on other sites

reken maar uit,hoe groot id de lamp,snoertje,fitting enz.

ook al zijn baardjes grond bewonders,ze klimmen toch wel graag wat,vooral om te zonnen,eenmaal opgewarmd gaan ze wat koeller zitten,wat eten weer zonnen enz enz. ik heb hier baardjes in een eigen bouw bak van ruim een meter hoog,maar wel met grote plateaus,op verschillende hoogtes. lijkt onnatuurlijk,maar ze hebben het toch erg naar hun zin. en ze weten niet anders,dat scheelt miss ook,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij gebruiken de mega ray van 100 watt, deze in een terra van 2 meter lang. In de winter moeten we er wel een spot van 35 watt bijhangen maar nu is deze eer dan voldoende.

 

Met de powersun geen ervaring, enkel dat de mega ray een stuk goedkoper is en een hele goede lamp is!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondanks dat wij de Powersun hier hebben, moet ik wel zeggen dat wij die nooit meer aanschaffen!

T is maar goed dat er een half jaar garantie opzit, want in een half jaar tijd hebben we wel 4x een nieuwe moeten halen :angry:

 

Mag ik vragen wat een Mega ray kost?

En hoe lang gaan die mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mag ik vragen wat een Mega ray kost?

En hoe lang gaan die mee?

Kijk even op de online shop hier.

Prijs hangt af van wattage en of je voorschakelaparatuur nodig hebt.

De UV afgifte is goed voor +/- 2 jaar en deze lamp komt uit de testen als een goede koop.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ondanks dat wij de Powersun hier hebben, moet ik wel zeggen dat wij die nooit meer aanschaffen!

T is maar goed dat er een half jaar garantie opzit, want in een half jaar tijd hebben we wel 4x een nieuwe moeten halen :angry:

 

Mag ik vragen wat een Mega ray kost?

En hoe lang gaan die mee?

het is een probleem met de 100 watt is dat de onsteking in de fitting zit,dat is veel te krap,en door de hitte gaat dat snel stuk! de 160 gaat meer dan 2 jaar mee.

op de houten beurs zal marc mega rays mee hebben,wel entree betalen,geen verzendkosten,en bovendien een leuke dag,misschien een ideetje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×