Jump to content
Sign in to follow this  
roelofs

Wat Nu?

Recommended Posts

hallo,

wij hebben 2 baardjes van ongeveer 6 maanden en het probleem is dat ze niet uit zichzelf drinken.

 

we hadden gevraagd hoe we het ze aan konden leren en ons werd geadviseerd om met een spuitje te druppelen op hun neus omdat ze dat dan aflikken en zo wennen aan het spuitje. als ze dan na enige tijd door hebben dat er water uitkomt, dan met het spuitje in het waterbakje spuiten/druppelen en als het goed is gaan ze dan ook uit het bakje drinken..........

 

klinkt inderdaad heel logisch......

 

maar nu het probleem.........

 

ze likken niet eens hun neus af. ze drinken ook niet als ze in bad gaan.

 

heeft er iemand enig idee waar het aan kan liggen en wat we nog meer kunnen proberen???

wij zaten te denken aan een watervalletje maar is dat niet slecht voor de luchtvochtigheid in een woestijnterrarium??

 

nu geven we ze dus maandags en donderdags een spuitje water.

we sproeien ze elke dag en doen ze 2 x in de week in bad.

 

alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Je jullie sproeien ze elke dag en geven 2 keer per week een bad.

 

De baardjes halen hier voldoende vocht uit.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dames van mij zijn nu een maand of 8 en vertikken het ook te drinken, ze verafschuwen sproeien zelfs.

Ik zet ze gewoon om de drie dagen in een bad, zwemmen vinden ze wel weer leuk.

Alhoewel ze niet drinken, krijgen ze toch genoeg vocht binnen.

Zo niet van het badje dan wel via de groente en fruit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

KLopt dat de baardagaam door een bad, sproeien of groenten en fruit toch voldoende vocht binnen krijgt.

Wij hebben er hier die een badje nog maar zien en al willen drinken en we hebben er hier die ook niet drinken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Als je baardjes gewoon zijn om op regelmatige basis groenvoer en fruit te eten is dit in principe genoeg om hier hun vocht uit te halen.

Het probleem bij vele mensen is dat ze dit niet van jongsaan aangeleerd is en rotverwend zijn met dierlijk voedsel en dan krijg je inderdaad problemen.

Zoals eerder gezegd door baardjes in bad te doen en/of regelmatig te besproeien halen ze hier ook voldoende vocht uit en het helpt hen ook nog eens om hun huid te helpen met de vervelling.

Dus je kan hen zoveel als je wilt aan het spuitje leren drinken het blijft niet voldoende als ze geen groen of fruit eten om hun gezondheid op peil te houden.

Van een waterbakje in het terra ben ik geen voorstander omdat dit een broeihaard is van bacterien door de hoge temperatuur en het stilstaand water.

 

Grtzzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om de 2 dagen laten badder is voldoende

Als ze dorst hebben zullen ze wel drinken

Ze halen ook vocht uit groenten en fruit

Ik zou me hierover geen zorgen maken

Ik heb GEEN drinkbakken staan bij mijn baardagamen

Maar ze gaan om de 2 dagen in bad en drinken daar soms wel is

Kan ook van de stress zijn da ze niet durven drinken

Leg anders even een handdoek over het badje

 

Groetjes Tim B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn vrouwen vinden het ook niks in bad en drinken ook niet, alleen als ik mn hand onder hun voorpootjes houdt willen ze nog wel drinken, ik denk dat het de vastigheid is die ze helpt, maar laat is ze los dan willen ze er meteen uit, ongeacht de temp en de diepte van het water ze vinden het gewoon niks.

 

Maar groenten en fruit helpen ook voldoende voor het vocht, ik sproei alleen in het terra als ze aan het vervellen zijn om dit te vergemakkelijken.

 

Veel succes.

 

Groetjes Nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor jullie reacties.

ik heb hier wel wat aan.

 

mijn baardjes eten wel groente en fruit. alleen niet zoveel.

misschien verwen ik ze inderdaad teveel.

ik zal ze eens wat vaker een dagje geen insecten geven

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×