Jump to content

Recommended Posts

hallo

 

na een doosje phoenix wormen te lang te hebben laten staan ,

zat deze vol met vliegen ,

 

in totaal ruim 20

 

weet iemand hoe je deze het makkelijkste kan kweken ?

 

alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

de soldaatvlieg laten ontpoppen is simpel

 

de soldaatvlieg eitjes laten leggen ook

 

vanaf daar lukt niets meer

als het dan eens lukt zit alles onder de schimmel,en dit durft niemand te voederen

 

hier zijn we gestopt met proberen,en kopen ze wel

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Is inderdaad niet eenvoudig.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal zeker niet eenvoudig zijn en kan je dan ook niet verder helpen hoe je dit zou kunnen verwezenlijken.

Ikzelf had op een bepaald moment een heleboel vliegen in mijn tropische bak, deze die ontsnapten hadden dus blijkbaar de ideale leefomstandigheden om tot vlieg te verpoppen, nl. bosgrond en een hoge vochtigheid en temperatuur, of deze nu ook eitjes gelegd hebben zal weldra duidelijk worden als er een plaag in mijn bak zit. :angry:

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites
de soldaatvlieg laten ontpoppen is simpel

 

de soldaatvlieg eitjes laten leggen ook

 

vanaf daar lukt niets meer

als het dan eens lukt zit alles onder de schimmel,en dit durft niemand te voederen

 

hier zijn we gestopt met proberen,en kopen ze wel

 

groetjes

erwin&sonja

Had ik ook maar volgens mij gaat het daarvoor al mis: de vliegen paren niet! Dus eitjes onbevrucht en die gaan dan vanzelf schimmelen .

 

Klopt op zich ook: Ik had een onderzoek gelezen waarbij men beweerde dat de vliegen uitsluitend paren in de volle zon, bij het juiste zonlicht! Geen juist zonlicht? ... dan niet paren... en ook een heel verslag over hoe de paartjes elkaar opzoeken ed. Ook 1 die zelfs beweerde dat de vliegen alleen paren op 1,5 meter hoogte in het zonlicht in de lucht, enz (waardes kunnen afwijking die weet ik niet meer precies...) Maar al met al erg lastig

 

Bij mij klopte dat inderdaad, wel vliegen (zat!) maar niet paren. Later allerlij lichtbronnen aangebracht...noppes ! Niet paren ! eitjes die gelegd werden waren volgens mij gewoon niet bevrucht want daar gebeurd niks mee!

 

Aan de andere kant van de oceaan gebeurd het paren ook gewoon in het wild en word het zwangere vrouwtje teruggelokt door de kweek die er al is. Zij wil namelijk het liefst haar eitjes leggen vlakbij een poulatie wormen. Vandaar dat ze gewoon weer terugkomt na het paren.

 

Ook een reasearch gelezen over de kweek in "captivity" gevangenschap dus. Dat is WEL gelukt op gegeven moment maar was ook erg lastig ivm het licht. Toch lukte dat op gegeven moment en heeft de cyclus minstens 3 jaar voortgeduurd. Het KAN dus wel ... maar is erg lastig....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×