Jump to content
erwin

Verliefd Verliefd

Recommended Posts

dat iedereen een eigen mening moet hebben,en deze ook moet durven neerzetten is een evidentie

 

dat niet iedereen iets altijd even mooi vind is gelukkig ook zo

 

maar om iets dat we niet mooi vinden direct lelijk en dieronvriendelijk te noemen gaat wat ver,daar anderen het nu juist wel zeer mooi vinden(uit beleefdheid zegt men ook niet van een niet mooie baby dat hij lelijk is ,we blijven beleefd en zeggen dat hij op de vader lijkt (haha))

lelijk zou ik ze zeker niet noemen,misschien niet uw smaak,maar dit is dan een mening

 

dat iedereen met de nodige investering deze kan kweken,is niet de volledige waarheid,want dan hadden er al veel meer geweest ook hier bij ons,en ons is het nog steeds niet gelukt tot op heden

 

deze ook gezond groot krijgen vergt zeker ook zeer goede kennis,dit zal wel blijken wanneer deze ook bij minder geoefenden geboren zullen worden

 

wie zich niet goed ingelezen heeft zal de problemen vlug aan den lijve ondervinden,daarom dat hier de nodige informatie uitgewisseld word,om elkaar de nodige kennis te laten opdoen

 

dieronvriendelijk

hier heb ik nog geen enkel goed antwoord op gehad

wie het neerzet moet het ook kunnen waarmaken met een redelijke uitleg

 

de enige uitleg was onnatuurlijk

daar is Nederland groot mee geworden,met onnatuurlijk

 

eeuwen hebben de nederlanders de koe voor de arme mens gekweekt,en dit was een geit met een schaap gekruisd(gaf melk en wol)

en hier is men dan wel(terecht) fier over

 

ik vind ze mooi de silks,en wie ze heeft mag terecht fier zijn,en hoop dat deze hun ervaringen blijven delen,zodat iedereen die ze wel mooi vind er iets aan heeft

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Hoi,

Ik vind het erg bijzondere dieren, lijkt mij een topprestatie om deze te kweken.

Mag je cker trots op zijn!

 

Waar ik heel erg benieuwd naar ben is hoe de huid voelt van de dieren, moet ik dit zien als een soort gecko huid?

 

Erg gaaf in ieder geval, veel succes met de opkweek!!

 

Groetjes Nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog even "kort" reageren op deze:

 

dier onvriendelijk

hier heb ik nog geen enkel goed antwoord op gehad

wie het neerzet moet het ook kunnen waarmaken met een redelijke uitleg

 

ik zelf ook niet. wel een mening die zal ik zo uitleggen. zolang het niet word onderzocht met hersen golven etc. zullen we moeten gokken en qua gedrag moeten zien of het "zielig" is. maar aangezien ze geboren worden met deze vorm zul je geen afwijkingen kunnen singnaleren. ze zijn er dus wel aan gewent. maar wat ik persoonlijk wel denk is dat het een kaal gevoel is voor de dieren. ze voelen (lijkt mij althans) zoals wij dingen aanvoelen als ons oude laagje van de huid er deels van af is. doet niet direct pijn maar het voelt wel heel vervelend. hier kunnen ze aan wennen hoor ik je denken. zeker maar je zult je terrarium ongetwijfeld moeten aanpassen. uv zul je moeten dimmen en de warmte al helemaal ze zullen waarschijnlijk ook sneller af koelen etc. met een beetje verstand van deze aspecten denk ik dat je met de juiste investering (ze zijn inderdaad niet gekweekt want ze zijn nog amper in europa toch? importeren dus!) en de juiste contacten je ze zo kan kweken.

zolang wij nog niet in beesjes hun kop kunnen kijken zullen we onze ethische grens moeten aan houden en die van mij ligt een stuk of 30 kleurslagen terug al ;)

 

grtjss

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor dieren als de baardagaam is het zeer simpel,deze hoeven geen NOBEL prijs te winnen met hun intelligentie

 

geloof dat er in het kopje niets mis is met de silks

deze eten alleen(en zeer goed zelfs)

ze regelen hun temperatuur ook zelf,kruipen weg eens het hun te warm word(domme dieren blijven dan zelfs zitten(en deze bestaan bij gewone baardjes ook))

 

veel mensen denken te veel dat een dier nadenkt als een mens,niet dus,ze hebben een instink

ook aparte nakweek heefd dat zelfde instinkt

ook deze weten zeer vlug vanwaar het eten komt

 

dat ze andere bijkomende zorgen nodig hebben, zal door ervaring moeten blijken,het is zeker geen beginnersdier

 

Zelf vergelijk ik ze met roodharigen

deze hebben een vermindering van de kleur pigmenten,en kunnen ook niet zoals anderen in de zon liggen(kunnen het wel,maar verbranden zeer snel,en kunnen vlugger huidkanker krijgen)

deze mensen hebben verder ook een normaal leven,als ze maar rekening houden met de extra zorgen

 

wat te denken als er morgen een ALBINO geboren word

hoe zal deze dan genoemd worden??

OOK NIET NATUURLIJK GENOEG?(al bestaat deze al bij de meest voorkomende dieren en zelfs mensen rassen

 

als ik morgen weet hoe ik ze kan bekomen,zitten de nodige genen hier binnen de week

 

natuurlijk trekt ieder voor zich de lijn waar hij of zij wil

mijn aanvaardingslijn ligt iets hoger (komt waarschijnlijk met de leeftijd)

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk,ik ben tegen wildvang,en inteelt enz enz enz enz.

maar ik bezit wildvang dieren,ze waren al een paar jaar in het land,en terug konden ze toch ook niet!

kleurtjes verkrijgen door inteelt is ook weer zoiets: maar de markt ervoor is giga,het gaat nog maar weinig om de diertjes,en de eerste vraag is altijd,:wat voorn kleurtje heeft de jouwe?

als we nu gewoon allemaal leuke dieren zouden nemen,zouden deze niet geboren geworden zijn,of misschien wel,een gelukje,of een ongelukje,in dat geval blijft marc met ze zitten.,en wil niemand ze!

ondertussen heb ik zoiets we houden allemaal exoten in gevangenschap,en deze dieren zullen ook altijd in gevangenschap in een gecontroleerde situatie leven.

als ze niet bij marc geboren zouden zijn zouden ze wel ergens anders op de wereld gezet zorden,er is een grote markt voor.

je hoeft het niet mooi of verantwoord te vinden,maar ik gun marc het succes.

en als het zwakke dieren zouden zijn waren ze er nu al niet meer geweest,de natuur regelt zichzelf wel.

en ik hoop dat ze zat zullen opbrengen,komen ze bij verantwoordelijke eigenaren terecht.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik hoop dat ze zat zullen opbrengen,komen ze bij verantwoordelijke eigenaren terecht.

Hallo Anita ,

 

denk niet dat al deze dieren bij verantwoordelijke eigenaren terecht komen , heb het dan wel niet enkel over de dieren van Marc maar in het algemeen.

Wie zal deze dieren voor het ogenblik kunnen kopen??? denk enkel de kapitaalkrachtige personen want deze zullen de eerste maanden verschrikkelijk veel geld gaan kosten maar niet getreurd want zoals elke kleurvorm die reeds op de markt is gekomen duurt het maar een 6 tal maand vooralleer deze betaalbaar zijn voor iedereen ;) en ik schat dat tegen het einde van het jaar mijn vermoeden zal uitkomen ;)

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
nog even "kort" reageren op deze:

 

dier onvriendelijk

hier heb ik nog geen enkel goed antwoord op gehad

wie het neerzet moet het ook kunnen waarmaken met een redelijke uitleg

 

ik zelf ook niet. wel een mening die zal ik zo uitleggen. zolang het niet word onderzocht met hersen golven etc. zullen we moeten gokken en qua gedrag moeten zien of het "zielig" is. maar aangezien ze geboren worden met deze vorm zul je geen afwijkingen kunnen singnaleren. ze zijn er dus wel aan gewent. maar wat ik persoonlijk wel denk is dat het een kaal gevoel is voor de dieren. ze voelen (lijkt mij althans) zoals wij dingen aanvoelen als ons oude laagje van de huid er deels van af is. doet niet direct pijn maar het voelt wel heel vervelend. hier kunnen ze aan wennen hoor ik je denken. zeker maar je zult je terrarium ongetwijfeld moeten aanpassen. uv zul je moeten dimmen en de warmte al helemaal ze zullen waarschijnlijk ook sneller af koelen etc. met een beetje verstand van deze aspecten denk ik dat je met de juiste investering (ze zijn inderdaad niet gekweekt want ze zijn nog amper in europa toch? importeren dus!) en de juiste contacten je ze zo kan kweken.

zolang wij nog niet in beesjes hun kop kunnen kijken zullen we onze ethische grens moeten aan houden en die van mij ligt een stuk of 30 kleurslagen terug al ;)

 

grtjss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Poema,

 

Ethische grens, dan zou het gewoon verboden moeten worden om reptielen voor ons plezier te houden!!!

 

Je kunt in geen enkel beestje hun kop kijken, ook van 30 kleurslagen

terug niet!!!

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
nog even "kort" reageren op deze:

 

dier onvriendelijk

hier heb ik nog geen enkel goed antwoord op gehad

wie het neerzet moet het ook kunnen waarmaken met een redelijke uitleg

 

ik zelf ook niet. wel een mening die zal ik zo uitleggen. zolang het niet word onderzocht met hersen golven etc. zullen we moeten gokken en qua gedrag moeten zien of het "zielig" is. maar aangezien ze geboren worden met deze vorm zul je geen afwijkingen kunnen singnaleren. ze zijn er dus wel aan gewent. maar wat ik persoonlijk wel denk is dat het een kaal gevoel is voor de dieren. ze voelen (lijkt mij althans) zoals wij dingen aanvoelen als ons oude laagje van de huid er deels van af is. doet niet direct pijn maar het voelt wel heel vervelend. hier kunnen ze aan wennen hoor ik je denken. zeker maar je zult je terrarium ongetwijfeld moeten aanpassen. uv zul je moeten dimmen en de warmte al helemaal ze zullen waarschijnlijk ook sneller af koelen etc. met een beetje verstand van deze aspecten denk ik dat je met de juiste investering (ze zijn inderdaad niet gekweekt want ze zijn nog amper in europa toch? importeren dus!) en de juiste contacten je ze zo kan kweken.

zolang wij nog niet in beesjes hun kop kunnen kijken zullen we onze ethische grens moeten aan houden en die van mij ligt een stuk of 30 kleurslagen terug al ;)

 

grtjss

Dat de Silkback zijn stekels mist wil nog niet per definitie zeggen dat zijn huis dunner is en dus kwetsbaarder is. Een kaal gevoel voor zo'n dier is het zeker niet, de huid is veel dikker dan men in eerste instantie denkt.

 

Dat de terraria aangepast moet worden zijn verschillende meningen over. Er zijn mensen die deze dieren net als de andere baardagamen houden met goede resultaten. Men hoeft dus niet echt rekening te houden met zijn huid. Voor de kwekers die geen risico durven te nemen smeren de baardagaam eens per week met een lotion in. Er zijn veel verschillende meningen over en de meeste "rare" idee

Share this post


Link to post
Share on other sites

euhm marc Ethische grens is iets anders dan wat jij bedoelt..

MIJN etische grens is laat ze zoals de natuur ze gemaakt heeft ga ze niet aanpassen.. nergens voor nodig. jij hebt een hele hoge etische grens want jij hebt veel kleurslagen en naakte dieren en kweekt ermee. maar "dieren mishandeling" vind je waarschijnlijk wel zielig dan is d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Poema,

 

Dat ik ik voor dierenmishandelaar wordt uitgemaakt vind ik niet zielig,

maar schandalig.

 

Deze uitlating is gedaan door iemand die een hoge pet heeft van een

reptielenzoo ergens in zeeland.

 

Maar je daar ga ik verder maar niet op in, want kan daar een boek

overschrijven.

 

Buiten het argument dat sommige Silkbacks niet mooi vinden, heb ik

nog geen enkel ander fatsoenlijk goed argument gehoord.

 

Een dier zal overigens altijd gelukkiger zijn in de natuurlijk omgeving

waar deze oorspronkelijk voorkomt, dan in een terrarium.

Dat is in mijn ogen ook ehtisch.

 

Verder heb ik geen naakte dieren waar ik mee kweek, de Silkbacks zijn geboren

uit Leatherbak x Smoothie.

De ouders zijn dus niet naakt, wil ik je dit toch even echt duidelijk maken.

 

De Smoothie is ook niet gekocht, maar door ons zelf gekweekt

uit geschubde baardagamen.

 

En dieren zonder gezichts uitdrukking kunnen geen pijn uiten!!!

Waar slaat dit in godsnaam op!!!

Deze dieren kunnen hun pijn op een andere manier uiten.

 

Verder hou ik er maar mee op, de toekomst zal wel uitmaken wat

de Silkbacks er van terecht zullen brengen.

 

Gr Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

proficiat met de silk's.ik vind het echt prachtige dieren.ik was er al volledig weg van toen ik ze voor de eerste keer op foto zag,maar eens je ze in het echt gezien hebt kan je ze zeker niet meer vergeten.veel geluk met deze mooie nakweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
euhm marc Ethische grens is iets anders dan wat jij bedoelt..

MIJN etische grens is laat ze zoals de natuur ze gemaakt heeft ga ze niet aanpassen.. nergens voor nodig. jij hebt een hele hoge etische grens want jij hebt veel kleurslagen en naakte dieren en kweekt ermee. maar "dieren mishandeling" vind je waarschijnlijk wel zielig dan is d

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeer mooie baardjes :rolleyes: blij dat ze eens op forum staan mee foto's had deze nog nooit als jong gezien :unsure: hoop ze ooit nog eens int echt te mogen bewonderen :lol: nog eens proficiat mee deze prachtige baardjes :cheer::cheer::cheer:

 

mvg mike&tatiana

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ethische grenzen

Bij ethische grenzen gaat het om 'goed' en 'kwaad', over normen en waarden. Die worden zeer sterk bepaald door de tijd en de cultuur. Zo was het in ons land nog niet eens zo lang geleden een geaccepteerd gegeven dat een zwangere onderwijzeres haar ontslag kreeg. In andere culturen is het een algemeen aanvaard verschijnsel dat de voorkeur uitgaat naar de geboorte van een zoon. Maar ook binnen een cultuur als de onze verschillen de normen en waarden van persoon tot persoon. Opvoeding, onderwijs en eigen ontwikkeling spelen daarbij een rol. Dat merk je aan kinderen. Als ze ruzie hebben, zie je vaak waar ze de grens trekken.

 

 

Ethische grenzen op school

Het thema Je eigen grenzen biedt mogelijkheden om situaties uit de eigen klassensituatie bespreekbaar te maken. In zo'n situatie gebeurt het regelmatig dat de grenzen van individuen worden overschreden, of dat iemand zijn grens probeert te verleggen ten koste van een ander. Dat vraagt telkens weer om het zoeken naar een oplossing, het afbakenen van de grenzen. Dat gebeurt meestal door een gesprek. Een veelvoorkomend probleem is pesten. Als leerkracht heb je daar niet altijd vat op. Ook de oplossing van dit probleem is niet eenvoudig. Als je de zondebok in bescherming neemt, maak je het soms alleen maar erger. Maar helemaal niets doen, vergroot het probleem ook.

 

 

Verschuivende grenzen

Liggen je eigen ethische grenzen vast? Veel mensen zullen deze vraag bevestigend beantwoorden. Er zijn dingen die ze 'nooit' zullen doen. Maar is de stelligheid waarmee ze dat antwoord geven wel terecht? Er is vaak onderzoek gedaan naar die mogelijk 'verschuivende' grenzen van een individu. Een van die onderzoeken ging na of mensen hun grenzen laten be

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ethische grenzen

Bij ethische grenzen gaat het om 'goed' en 'kwaad', over normen en waarden. Die worden zeer sterk bepaald door de tijd en de cultuur. Zo was het in ons land nog niet eens zo lang geleden een geaccepteerd gegeven dat een zwangere onderwijzeres haar ontslag kreeg. In andere culturen is het een algemeen aanvaard verschijnsel dat de voorkeur uitgaat naar de geboorte van een zoon. Maar ook binnen een cultuur als de onze verschillen de normen en waarden van persoon tot persoon. Opvoeding, onderwijs en eigen ontwikkeling spelen daarbij een rol. Dat merk je aan kinderen. Als ze ruzie hebben, zie je vaak waar ze de grens trekken.

 

 

Ethische grenzen op school

Het thema Je eigen grenzen biedt mogelijkheden om situaties uit de eigen klassensituatie bespreekbaar te maken. In zo'n situatie gebeurt het regelmatig dat de grenzen van individuen worden overschreden, of dat iemand zijn grens probeert te verleggen ten koste van een ander. Dat vraagt telkens weer om het zoeken naar een oplossing, het afbakenen van de grenzen. Dat gebeurt meestal door een gesprek. Een veelvoorkomend probleem is pesten. Als leerkracht heb je daar niet altijd vat op. Ook de oplossing van dit probleem is niet eenvoudig. Als je de zondebok in bescherming neemt, maak je het soms alleen maar erger. Maar helemaal niets doen, vergroot het probleem ook.

 

 

Verschuivende grenzen

Liggen je eigen ethische grenzen vast? Veel mensen zullen deze vraag bevestigend beantwoorden. Er zijn dingen die ze 'nooit' zullen doen. Maar is de stelligheid waarmee ze dat antwoord geven wel terecht? Er is vaak onderzoek gedaan naar die mogelijk 'verschuivende' grenzen van een individu. Een van die onderzoeken ging na of mensen hun grenzen laten be

Share this post


Link to post
Share on other sites

euhm.. Nee? Jullie kennen blijkbaar het stukje ethiek niet, maar trappen mij als google verteller wel de grond in. grapjas, teksten kun je helaas anders interpeteren..(?) lees mijn stukjes nu nog eens en anders mag je wat mij betreft terug naar school of je er niet mee bemoeien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Poema,

 

Iedereen mag zich hier mee bemoeien, daar is een forum voor.

 

Maar misschien helpt het wel dat jezelf wat duidelijker schrijft. ;)

 

Ging hier toch over Silkbacks dacht ik?

 

Aub gewoon netjes blijven naar elkaar lijkt mij toch niet zo moeilijk.

 

Gr Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik probeer gewoon normaal te reageren, ik typ het misschien erg ongelukkig..

maar inhoudelijk reageren jullie niet op de juiste punten in de juiste contex..

ik kan het niet hebben als je niet weet waar je het over hebt en totaal onzinnige antwoorden er in gaat gooien.. dat een dier in de natuur het beter heeft is een feit. een ethisch aspect is g

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach poema,ik heb van de week nog een albino gezien,een schattig knulletje van een jaar of 8,ik heb me nog net in kunnen houden om z,n ma te vertellen dat haar kind een foutje was! mijn zoon,met adhd en autisme is dan ook een foutje als je alles op 1 lijn trekt! maar dat mogen wij niet,daar schijn jij het alleen recht toe te hebben!

dieren hebben het beter in de natuur,jazeker,daar sterven de meeste foutjes een vroege dood,of worden opgevreten,of verzuipen als het eindelijk gaat regenen,

maar gelukkig is de natuur pefect,en duiken zonen daar niet op hun moeders enz enz.

en als je ongelukkig typt,lees dan eerst je eigen post even door voor je het erdoor drukt!

je hebt je punt gemaakt hoor,we weten allemaal nu wel hoe je er over denkt,dat repecteren we,maar dat iemand anders er anders over denkt verdient ook jou respect.

wees vrij om een topic te maken,en dan kan er een mooie discussie komen over ethiek!

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik probeer gewoon normaal te reageren, ik typ het misschien erg ongelukkig..

maar inhoudelijk reageren jullie niet op de juiste punten in de juiste contex..

ik kan het niet hebben als je niet weet waar je het over hebt en totaal onzinnige antwoorden er in gaat gooien.. dat een dier in de natuur het beter heeft is een feit. een ethisch aspect is g

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ethische grenzen

 

zijn regeltjes waar ieder moment verandering in kan komen

 

de ethische grenzen die ik trok toen ik jong was ,en deze welke ik nu heb zijn totaal verschillend

 

dus wie weet ,zit er binnen enkele jaren wel een silk in uw terrarium

 

ethische grenzen verleggen is groeien

verbeten vasthouden aan deze zelf opgelegde grenzen zonder deze goed onderbouwd zijn ,noemt men koppig zijn

 

heb na al deze posts nog geen enkele aanvaardbare uitleg gezien,buiten dat u ze niet mooi vind(en dit is het enige wat ik er van kan uitmaken,en dit is uw volste recht)

 

dit jaar komen ze zeker nog op de beurzen terecht,kom gerust eens af

eens een silk in de handen gehad,en levend en wel bewonderd te hebben ,zal er wel een andere mening over mooi komen

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knap werk marc

Deze zijn niet voor in mijn terras

Zou te diep in men zakken moeten grijpen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×