Jump to content
vanessa22

Vrouwtje Is Erg Onrustig

Recommended Posts

hallo hier ben ik weer.. men vrouwtje is sinds zaterdag aan het graven geslagen..eten doet ze ook niet meer, maar nu sinds vanmiddag is ze zeer onrustig geworden is dit normaal? ze gaat ff graven en dan begint ze tegen het glas overenweer te lopen en wil steeds uit haar terra. is dit normaal? kben nog nooit zo zenuwachtig geweest peis ek:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hopelijk staat je stoof mooi op tempratuur,en je bakjes vermulcillites klaar,wan het gaat nu zo ongeveer wel gebeuren hoor,hier meestal in de late middag/vroege avond.

dat ze zo onrustig is ,is normaal hoor! jij bent al nerveus,maar zij ook,want ze moet bevallen,hhaahaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaja alles staat gereed, broedstoof staat al van zaterdag te draaien zodat ik zeker een constante temperatuur heb. ze is van haar eigen een heel rustige eigelijk en nu amai dat ben ik niet gewoon hoor. ze loopt van links naar rechts dan graaft ze wat dan terug onder haar lamp op leisteen echt daar wordt ik zenuwachtig van:) en het is voor ons ook de eerste keer dat we eitjes gaan hebben dus spannend !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is idd verschrikkelijk om ze zo bezig te zien.. dan graaft ze als een zot en dan zit ze daar zo ff uit te puffe.. kon ze het maar vertellen hoe ik haar kon helpen!! zal ze dadelijk is in een badje zette s

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit had Dana ook, zei ging ook rechtop zitten, sta nog een foto van in het dagboek, hahaha.

Ja je sta zelf machteloos hoor, als zei vind van nou ga ik me eitjes leggen,

Dan gaat het ook snel, Daarna moet ze weer alles dicht stampen, en dat gaat ook best wel hard.

Las in een boek uit Australi

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze heeft nog steeds geen eitjes gelegd hoor heb haar net eventjes bij mij genomen ze vind het super om mee in de zetel te zitte:) maar vanaf ik aan haar buikje kwam werd ze onrustig..heb haar dan maar terug gezet. nu zit ze weer rechtop....morgen moet ik hele dag weg dus hoop ik dat ze er vandaag nog aan begint of dat ze wacht tot ik thuis ben morgen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk niet dat ze het vandaag nog gaat doen, Morgen denk ik.

Dana had een mooie kuil gegraven en de ochtend voor ze ging leggen, storte haar bouw werk in, Heb het weer goed aangestampt, en een begin gemaakt, en zei deed de rest zelf gelukkig weer, was ze dagen mee bezig geweest.

Dana vond het ook lekker als ze gewoon op me borstkast lag, en tegen haar kletste.

Ze kunnen echt mooi recht zitten he, Vind het grappig om te zien.

Misschien is dan de wee

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is altijd al mijn kindje geweest:) ik ben haar bij iemand gaan halen dat haar weg deed, ze heeft geen staart want die is in de nest afbeten waarschijnlijk.. ze heeft zo een stompke maar dat maakt haar zo schattig echt ik was er meteen verliefd op. ik heb net haar zand nog is goed vochtig gemaakt en ze is weer aan het graven geslagen hoor...telkens als ik ga kijken dan kijkt ze zo naar mij van al

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus echt alle tips zijn welkom zenne ge moogt mij ook altijd bellen op 0032496113596 of mailen op vanessa_faes@hotmail.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Vanessa,

 

Zwangere baardjes zoveel mogelijk metr rust laten, een extra

badje kan nooit geen kwaad.

 

Bij twijvel over het leggen altijd een dierenarts raadplegen.

 

Bij legnood zal het baardje een injectie krijgen, meestal leggen ze dan

hun eitjes binnen 1 a 2 uur.

 

Wij hebben dit jaar al 3 keer de eitjes moeten laten afkomen, vorig jaar

geen enkele keer.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze is druk aan het graven....af en toe kijkt ze dan is omhoog met zo een berg zand op haar snuit:) best wel schattig..

Share this post


Link to post
Share on other sites

lief he!

hopelijk zat het door!

we leven met haar,en jou mee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik leef volledig mee, mijn is vorige week donderdag aan het graven gegaan, dus die zouden ook snel moeten komen. Dat ze zich maar haast want het andere vrouwtje wil erbij !!!

Nog veel succes met de eitjes!!

groeten Kai

Share this post


Link to post
Share on other sites

oef kai ik ben blij dat jouw vrouwtje ook al zo lang aan het graven is zelfs nog langer dan de mijne..ze heeft de berg zand helemaal open gegraven in de hoek van de terra en daar graaft ze nu steeds terwijl daar geen zand meer is ze zit zo in een dammetje precies.. zo met berg zand rondom..komt wel goed:) ze word wel dikker en dikker:)en dan komt ze naar het glas gelopen en dan valt ze achteruit enz ze is best wel grappig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×