Jump to content
Sign in to follow this  
vanessa22

Baardje Is Begonnen Met Graven

Recommended Posts

vandaag juist 3weken geleden hebben mijn baardjes voor het eerst zichtbaar gepaard. nu vandaag heb ik hun terra proper gemaakt nieuw zand enz en vanaf dan is ze beginnen graven...k heb een aflegberg gemaakt en vochtig gemaakt... hoelang kan het duren eer ze legt? natuurlijk was madam haar vochtige berg eerst niet goed genoeg ze ging op een andere plek graven waar niet genoeg zand lag...typisch zeker:) hebben jullie nog tips?

Share this post


Link to post
Share on other sites

normaal gezien een paar dagen tot een week voor ze legd

stoppen de meesten met eten

 

als je aan haar buik voeld , voel je dan kleine bolletjes(eitjes) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

we zijn nu 3uur verder en ze is nog steeds aan het graven..eten wil ze niet meer..je voelt kleine bolletjes(eitjes) zitten. maar zo heel veel is ze niet bijgekomen eigelijk. de broedstoof draait al om ze op vaste temperatuur te krijgen. en de vermiculiet ligt ook klaar:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed dat je voorbereid bent!

 

Het kan nog enkele dagen duren voor ze gaat leggen. Sommige leggen vrij snel, anderen doen er langer over.

Wel zou ik haar niet bij het mannetje laten om te leggen en tot rust te komen, of is dit niet het geval?

Het mannetje kan storen tijdens het eieren leggen waardoor ze misschien stopt en haar eieren die ze nog niet gelegd heeft ook niet meer legt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn mannetje zit er wel bij....maar hij laat ze wel gerust we houden het echt wel goed in de gaten. volgens mij denkt hij zelfs dat ze gek geworden is zoals ze aan het graven is...tot hiertoe nog geen eitjes...ze graaft een tijdje en dan gaat ze weer op haar leisteen zitten onder de lamp..en enkele minuten later gaat ze weer graven...ik heb een au bain marie staan als broedkast. die steekt nu in van een uur of 16uur. mijn broedkast is 50x25cm en heeft een verwarmingselement van 100watt is dit voldoende? ik heb nu momenteel een luchttemperatuur van25,4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×