Jump to content

Recommended Posts

geloof niet dat ik de enige ben wie het opvalt.

maar ieder jaar lijkt er wel een modegevoelige andere verschijning extra veel de kop op te steken

 

vorig jaar waren alle jongen die geboren werden bijterig

 

dit jaar blijken de dames afgesproken te hebben dat er extra lang de eieren worden opgehouden,en dan nog moeilijk af te leggen zijn ook

afleggen gebeurd normaal na ongeveer een maand na de bevruchting

nu zijn er bij van 49 dagen

 

hebben hier nog nooit een vrouw moeten helpen,en dit jaar al meerdere moeten helpen om hun eieren af te leggen

 

raar

 

heefd iemand ook deze vaststellingen gedaan??

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

je hebt een punt hoor erwin,hieer in huis loopt allees als anders dan de voorgaande jaren.

lola heeft totaal geen parings gedrag getoond,echt gevast heeft hij ook niet,de skinken zijn actief gebleven,wel wat minder gegeten,maar die vasten doorgaans wel een paar maanden.

de beardie vrouwtjes die anders 1 keer proefgraven doen dat nu zeker 3 dagen,en zijn onrustig.

m,n nakweek vertoont nog helemaal geen agresief gedrag gelukkig,en er zitten zulke grote dieren tussen,(die me natuurlijk arm vreten)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier zijn de dames zelfs te lui om naar de man op te kijken :shoot:

Edit, en de man ziet niet om naar de vrouwen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik bij mij thuiserg merk is dat de dames verschrikkelijk onrustig zijn.

En heel erg veel eten, een hand andijvie blijft normaal een dag liggen en moet ik vaak s' avonds uit het terra halen en nu ineens hebben ze niet genoeg aan 2x per dag 2 handen andijvie.

Krekels en sprinkhanen gaan ook erg snel naar binnen..... Of ik dit nu vreemd moet vinden weet ik niet maar het viel me wel heel erg op, de man daarin tegen is luier dan lui....

Het zal allemaal wel hahahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er heeft hier wel een aantal keer een man bij gezeten maar op 1 of andere manier komen er geen eieren. Misschen is de man te jong 10 maanden maar voorlopig komt er geen nieuwe nakweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Er heeft hier wel een aantal keer een man bij gezeten maar op 1 of andere manier komen er geen eieren. Misschen is de man te jong 10 maanden maar voorlopig komt er geen nieuwe nakweek.

nog zo een raar verschijnsel

 

de mannen worden kieskeuriger met de dag

 

waar is de tijd dat ze alles besprongen wat er passeerde :rolleyes::rolleyes:

 

onze lester heeft ook te veel naar zijn moeder geluisterd,deze is er ook zeer laat mee begonnen

hij was al 14 maand voor hij ook maar enige interesse vertoonde voor de Vrouwekes

en dan nog zeer lang moeten leren ook

 

:angry: :angry:

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier geen enkel probleem bij mij , de mannen staan allemaal hevig en de vrouwen hebben niet liever :lol:

Zelfs de jonge mannen doen goed hun best : leatherback van 5 maand oud heeft al 2 vrouwen bevrucht en leucistic man van 7 maand oud heeft ook al zijn best gedaan bij de leucistic vrouwen dus mag niet klagen ;)

 

Het enige dat bij mij verschilt met verleden jaar is dat de eitjes langer in de broedstoof blijven vooralleer ze beginnen uit te komen , waar het verleden jaar 50

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien heeft het wel te maken met de gesteldheid van onze atmosfeer:

 

Wij repareren elektronica en regelmatig komen "kortegolf-luisteraars" met de klacht dat hun radio niet meer zo goed ontvangt als vroeger.

 

Dit is zo omdat er in de atmosfeer op dit moment een verandering van de ionisfeer laag aan de gang is. dit komt, als het goed is, eens in de elf jaren voor.

 

Wat tot gevolg heeft dat er minder (of meer, dat weet ik niet) zonnevlekactiviteit de aarde bereikt of zoiets. En nog meer straling-toestanden waar ik verder geen verstand van heb.

 

Wel is bekend dat iedereen er mee te maken krijgt/heeft. De "gesteldheid" van een levend wezen veranderd hierdoor! In zo'n periode worden er meer moorden gepleegd en dat soort dingen....

 

Misschien heeft het ook wel invloed op de baardjes.

 

Ik moest er in ieder geval gelijk aan denken.... Zou het met elkaar te maken hebben?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje vreemd fenomeen inderdaad die mannen die geen intresse tonen in de dames. Misschien denken de mannen ook al aan het overschot baardjes in nederland en belgie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Zoals ik al in een ander topic heb aangegeven, komt legnood dit

jaar meer voor dan vorig jaar.

 

Heb al voor enkele mensen hun dieren met het spuitje klaargestaan.

 

Ook bij ons thuis heb ik al 2 baardjes een injectie moeten geven, en

zoals het er naar uitziet zal er een derde volgen.

 

Als je er op tijd bij bent (vroeg/laat) heeft het geen nadelige gevolgen

voor het uitbroeden van de eitjes.

 

Oorzaak waarom dit het ene jaar meer is als het andere is mij onbekend.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×