Jump to content
Sign in to follow this  
Blondje21

Baardagaam Aangeschaft

Recommended Posts

nee ik heb dus de vitamine,s en calcium van de onlineshop

zie je rechts in het rijtje staan van geluid aan,home,webcam en dergelijke

ik bepoeder elke dag al mn voedseldieren dus niet de groente en fruit

behalve op zondag

zondag weeg en meet ik de baardjes en geef ik ze dus vloeibare vitamine,s rechtstreeks in het bekkie

wij hebben gisteren ook de gemalen sepia gekocht om dit bij de dames die mogelijk zwanger zijn over de groente en fruit te strooien

die hebben natuurlijk nog meer kalk ed nodig dus vandaar

grtjssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi nicol ;)

 

toen ik indertijd met de hobby begon gebruikte ik ook alleen maar poeder en er was ook geen UVB-lamp aanwezig ik merkte ook dat sommige voedseldieren niet meteen werden opgegeten resultaat was dat de voederdieren zich gingen verstoppen (werkte toen nog met een kurkenachterwand) en toen deze werden gegeten was het poeder er al lang af

nu werk ik dus op de andere methode en merk ik dat de dieren er veel gezonder en mooiere kleuren op nahouden

wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je als je geen UVB-lamp gebruikt het liever veilig speelt

ik gebruik vloeibare vit. maar daarom hoef jij dit niet te doen je kan rustig verder je poeder gebruiken maar dan moet je er wel op toezien dat ze het voedsel onmiddelijk eten bv. uit de hand of met een pincet

maar nog eens in dit geval zou ik toch overwegen om een UVB-lamp te plaatsen

want daarin zit de vit.D3 die nodig is voor de calciumopname en dit is belangrijk voor de opbouw van het skelet zeker bij jonge dieren en drachtige vrouwtjes maar dit is in jouw geval nog niet aan de orde

jouw methode is dus wel oke voor een volwassen dier maar in de groei zou ik toch wat extra calcium en D3 verschaffen

 

groetjes :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik me dus afvraag is hoe jullie het voormekaar krijgen om vloeibare vitaminen bij zo een beestje naar binnen te krijgen. Ik krijg echt het bekje niet open van ons baardje om zoiets te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha het is heel simpel hoor

die van ons weten het al

ik neem het baardje bij me weeg en meet deze

en dan maak ik de spuit klaar met de juiste hoeveelheid

dan pak ik mn baardje doe voorzichtig zn lipje aan de zijkant naar beneden en met het spuitje wat vitamine,s erin

dan laat ik ze dat oplikken/opdrinken zodra ze het geproeft hebben gaat hun bekkie al verder open

bij medicatie werken ze minder mee natuurlijk en dan is het een kwestie van met je duim de onderlip wat naar benden te duwen ook dan gaat het bekkie van zelf open

er zijn er bij dat als je een druppel op hun neus laat vallen ze het gewoon oplikken en dan kan je de rest er zo langzaam inspuiten

grtjssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahahaha valt echt wel mee hoor

je hebt echt geen krik nodig

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi nicol ;)

 

toen ik indertijd met de hobby begon gebruikte ik ook alleen maar poeder en er was ook geen UVB-lamp aanwezig ik merkte ook dat sommige voedseldieren niet meteen werden opgegeten resultaat was dat de voederdieren zich gingen verstoppen (werkte toen nog met een kurkenachterwand) en toen deze werden gegeten was het poeder er al lang af

nu werk ik dus op de andere methode en merk ik dat de dieren er veel gezonder en mooiere kleuren op nahouden

wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je als je geen UVB-lamp gebruikt het liever veilig speelt

ik gebruik vloeibare vit. maar daarom hoef jij dit niet te doen je kan rustig verder je poeder gebruiken maar dan moet je er wel op toezien dat ze het voedsel onmiddelijk eten bv. uit de hand of met een pincet

maar nog eens in dit geval zou ik toch overwegen om een UVB-lamp te plaatsen

want daarin zit de vit.D3 die nodig is voor de calciumopname en dit is belangrijk voor de opbouw van het skelet zeker bij jonge dieren en drachtige vrouwtjes maar dit is in jouw geval nog niet aan de orde

jouw methode is dus wel oke voor een volwassen dier maar in de groei zou ik toch wat extra calcium en D3 verschaffen

 

groetjes :D Jo

Mijn baardje pakt, zodra ie ook maar ziet dat ik een krekel in zijn terra gooi, de krekel meteen.

Ik zie er ook zeker op toe dat hij de krekels vrij snel pakt. (dus ze niet een tijdje laat rondlopen zodat het poeder eraf gaat). Want dan werkt het zeker niet.

 

Ik heb dus een UVA lamp en zoals reptie-farm al zei is dit bedoeld om meer de kleuren van je baardje te laten uitkomen. dus of de kleur er dan mooier op wordt weet ik nog niet.

 

Ja op het potje staat wel mooi dosering 2x per week (D3 en kalk) maar of dat dan voor een volwassen baardje of ook jong baardje bedoeld is, staat er niet op.

Ze zeggen dat een jong baardje veel vit D3 en kalk nodig heeft, dus of het dan meer dan 2x per week mag is voor mij de vraag.. of moet ik me aan de dosering houden..?

 

Nou, ik heb 1 baardje en zou nooit willen paren met een 2de baardje erbij.. ik weet niet eens wat mijn baardje is en of je na 11 weken al kan zien of het een v of m is. en hoe je 'm vast moet pakken om het te kunnen zien. Wil het wel weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi of je je aan de dosering moet houden weet ik niet

ik vind twee keer per week wel weinig eerlijk gezegd

wat het geslacht betreft dit is meestal al wel te zien met 11 weken hoor

als je het wil proberen

zet je baardje op je vlakke hand met zn koppie van je af en zn staart naar je toe

til nu de staart op in de richting van zn koppie

zachtjes en niet te ver

je kijkt nu tegen de staart wortel aan

en ziet een gleuf

boven die gleuf moet je kijken voor twee bobbels voor een man of eentje voor een vrouw

zie het als een man heeft twee bobbels (balletjes) links een en rechts een

een vrouw heeft een venusheuvel in het midden

eventueel even zachtjes wrijven boven die gleuf zorgt er wel eens voor dat eem man zn bulten wat beter showt

zie je dus twee bulten heb je een mannetje een bult een vrouwtje

succes

er staan ook hierop het forum foto,s maar weet even zo snel niet waar zal zo eens kijken of ik ze kan vinden voor je

heb ze gevonden

http://www.reptie-farm.nl/forum/uploads/po...-1114717531.jpg

http://www.reptie-farm.nl/forum/uploads/po...-1114717614.jpg

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi of je je aan de dosering moet houden weet ik niet

ik vind twee keer per week wel weinig eerlijk gezegd

wat het geslacht betreft dit is meestal al wel te zien met 11 weken hoor

als je het wil proberen

zet je baardje op je vlakke hand met zn koppie van je af en zn staart naar je toe

til nu de staart op in de richting van zn koppie

zachtjes en niet te ver

je kijkt nu tegen de staart wortel aan

en ziet een gleuf

boven die gleuf moet je kijken voor twee bobbels voor een man of eentje voor een vrouw

zie het als een man heeft twee bobbels (balletjes) links een en rechts een

een vrouw heeft een venusheuvel in het midden

eventueel even zachtjes wrijven boven die gleuf zorgt er wel eens voor dat eem man zn bulten wat beter showt

zie je dus twee bulten heb je een mannetje een bult een vrouwtje

succes

er staan ook hierop het forum foto,s maar weet even zo snel niet waar zal zo eens kijken of ik ze kan vinden voor je

heb ze gevonden

http://www.reptie-farm.nl/forum/uploads/po...-1114717531.jpg

http://www.reptie-farm.nl/forum/uploads/po...-1114717614.jpg

grtjsssssssss

ik heb dus geprobeerd om te kijken of het een vrouwtje of mannetje is maar ik kan het niet echt zien :blink: zal wel aan mij liggen hoor ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Nicol,

 

Bij sommige baardjes op die leeftijd is het inderdaad zeer

moeilijk om het geslacht te kunnen zien.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik denk bij de meeste

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×