Jump to content

Recommended Posts

Hoi,

Ik zit toch wel met een soort van probleem in mn maag...

 

Mijn lieve Angie die vorig jaar 41 prachtige eieren heeft gelegd met 100% uitkomst, zit nu een jaar apart van haar man samen met een andere vrouw.

 

Nu is ze dus voor de 2e keer in korte tijd zwanger, een maand geleden heeft ze ook al gelegd en kwamen er 17 onbevruchte eitjes uit.

Nu is ze dus weer zwanger...

 

En weer geen man dus geen baby's, is dit normaal dat ze steeds zwanger wordt ook zonder man?

 

Ik baal er eigenlijk best van want steeds krijgt haar lijfje een opdonder en moet ze weer flink herstellen na de zwangerschap.

 

Heeft iemand hier ook ervaring mee?

 

Wat kan ik doen dat ze dit niet meer heeft?

 

Maak me zorgen om haar...

 

Ik hoor graag van jullie.

 

Liefs Nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites

En weer geen man dus geen baby's, is dit normaal dat ze steeds zwanger wordt ook zonder man?

 

 

Een baardagaame kan sperma vast houden in haar lichaam.

En dat gebruiken om eitjes te maaken.

 

Ik zit ook met het probleem met dana.

 

Vind dit ook niets, en wil haar niet verliezen door al het geleg.

Ze heeft geen tijd om bij te komen.

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze maken inderdaad ook zelf eitjes aan,ook al zitten ze zonder man, of het de kans vergroot op leg nood weet ik niet,maar zoals je zelf zegd,elke keer word ze toch minder.

veel kan je niet,het is de natuur,sterilizeren zou kunnen,erg kostbaar,en niet zo eenvoudig,en of ze daar beter van zou worden!

ik denk dat je toch de natuur ,de natuur moet laten,haar goed verzorgen,maar dat doe je al,veel meer wijsheid kan ik er niet van maken.

ik heb gehoord dat ze na een jaar of 3a4 stoppen met leggen,dan zou er een einde aan komen,maar ik weet niet of het waar is!

sterkte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Wil,

Wat dat dan gaat is dit toch wel af en toe een rottige hobby hoor, je probeert ze zo goedm ogelijk te verzorgen en liefde te geven alleen dan werkt de natuur weer niet mee.

 

Ik volg je verhaal van Dana of was het Dena? In ieder geval leef met je mee en ik hoop ook voor jou dat ze hier snel vanaf is en weer aan kan sterken want dit is niets voor ze.

 

We blijven hoop houden en afwachten hoe het ze verder vergaat..

 

Liefs Nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Nathalie

 

Had met DENA haar leg geen probleemen, die deed het hoe het moest.

Maar Dana heeft het er wel moeillijk mee.

Heb nog een mail gehad van marja Kik.

Ga zo en zo Dana haar poep opstuuren, en wil dan toch volgende week naar haar toe. Maar is Nieuwegein, is best ver weg voor mijn.

Maar wil toch een goed onderzoek voor haar, ik wil zekerheid.

Ga niet in je koude kleeren zitten hoor...

Maar bij jou dame ook niet, en ja de natuur wil niet hoe het moet met onze dame`s. hebben weer wat anders waar je wel van leerd, maar erg veel medelijden heb met je moppie die het moeillijk heb.

 

Zal het volgen hoe het gaat met je dame.

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Toevallig hebben wij dit dus ook gisteren voor het eerst meegemaakt.

Onze dame van nog geen jaar heeft dus gisteren 20 onbevruchte eieren gelegd!

Nog nooit bij een man gezeten, dus dan sta je raar te kijken :blink:

Ze had al een paar dagen flinke graafneigingen, zo erg dat haar nagels helemaal zijn versleten.

T is zoiezo een flinke tante, dus hier hadden we totaal niet aan gedacht!

Hoop echt niet dat ze dit heel vaak gaat doen, lijkt me niet echt gezond.

Maar ja wat doe je eraan he :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een baardagaame kan sperma vast houden in haar lichaam.

En dat gebruiken om eitjes te maaken.

Reptielen kunnen inderdaad sperma opslaan om later eitjes mee te bevruchten, maar sperma gebruiken om eitjes aan te maken is het niet hoor.

Wel is het zo dat meestal de eitjes na een paring bevrucht worden.

Dat een vrouwtje eitjes aanmaakt is eigenlijk een hormonenproces en kan dus duiden dat er bepaalde stimulans is bij het vrouwtje dat een sein heeft om eitjes aan te maken.

Dit kan zijn door bepaalde factoren uit haar omgeving bv. na de winterrust...enz

Je zou dus kunnen bepalen door deze stimulans zo min mogelijk te maken, door bv. geen winterust en dus geen verandering in temp. en daglengte.

Bij jonge dieren wordt dit dan ook niet aangewezen.

Sterilisatie is een optie die zo goed als uitgesloten is, omdat geen enkel arts dit risico zou nemen daar bij deze ingreep de kans groot is om een slagader te raken die onmiddelijk fataal zou zijn.

 

Grtzzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

wij hadden vorig jaar ook een dame die alleen maar slechte eitjes legde

de da raadde ons aan om haar in winterrust te doen

dus hebben we ze in een appart terra gezet en de temperatuur naar beneden gedaan

dit jaar is terug goed

 

weet niet of dit bij jou ook kan helpen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een baardagaame kan sperma vast houden in haar lichaam.

En dat gebruiken om eitjes te maaken.

Reptielen kunnen inderdaad sperma opslaan om later eitjes mee te bevruchten, maar sperma gebruiken om eitjes aan te maken is het niet hoor.

Wel is het zo dat meestal de eitjes na een paring bevrucht worden.

Dat een vrouwtje eitjes aanmaakt is eigenlijk een hormonenproces en kan dus duiden dat er bepaalde stimulans is bij het vrouwtje dat een sein heeft om eitjes aan te maken.

Dit kan zijn door bepaalde factoren uit haar omgeving bv. na de winterrust...enz

Je zou dus kunnen bepalen door deze stimulans zo min mogelijk te maken, door bv. geen winterust en dus geen verandering in temp. en daglengte.

Bij jonge dieren wordt dit dan ook niet aangewezen.

Sterilisatie is een optie die zo goed als uitgesloten is, omdat geen enkel arts dit risico zou nemen daar bij deze ingreep de kans groot is om een slagader te raken die onmiddelijk fataal zou zijn.

 

Grtzzzzz :D Jo

Het baardje van ons is nog geen jaar...niet in winterrust geweest dus.

Totaal niets veranderd aan temperatuur of lengte van licht en toch vanzelf eitjes aangemaakt <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

Angie is dit jaar wel in winterrust geweest, miss is dit juist het probleem.

 

Ook vrees ik dat het gedrag van haar vriendin ook een rol speelt, ze is erg dominant en gedraagt zich vaak als man.

Daarom heb ik haar ook te koop gezet maar tot op heden nog niemand gevonden die haar over wil nemen.

Ik dacht juist altijd dat vrouwen zo weg zouden zijn maar helaas dus niet :(

 

Ik denk dat ik maar een tussenschot in mn terra ga zetten zolang Draak nog niet verkocht is.

Ik wil niet dat Angie nog langer lijdt onder haar dominantie.

Dit lijkt mij de beste oplossing voor het probleem.

 

Groetjes Nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het baardje van ons is nog geen jaar...niet in winterrust geweest dus.

Totaal niets veranderd aan temperatuur of lengte van licht en toch vanzelf eitjes aangemaakt <_<

Ik zeg toch ook niet dat dit de enige reden zou zijn enkel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het baardje van ons is nog geen jaar...niet in winterrust geweest dus.

Totaal niets veranderd aan temperatuur of lengte van licht en toch vanzelf eitjes aangemaakt <_<

Ik zeg toch ook niet dat dit de enige reden zou zijn enkel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×