Jump to content
Sign in to follow this  
esma

Onze Nieuwe Huisgenoot

Recommended Posts

DSCF0006.jpg

 

Dit is onze nieuwe huisgenoot romi.

We hebben haar sinds dinsdag.

Ze zit nu nog in een terra van de dierenwinkel, maar ons nieuwe terra is besteld, dat word 80x50x100 (bxdxh)

Helaas wil ze nog steeds niet eten, heb al vanalles aangeboden

morio, krekels, krulvlieg, sprinkhaan pfffff maar nee hoor ze vertikt het

In de winkel at ze wel goed, heb daar ook een paar keer gezien dat ze at, op verschillende dagen.

Hoop dat ze gauw gaat eten, anders vrees ik het ergste :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

MOOI BEESJE HOOR

denk dat het nog steets ff wennen is komt van zelf goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Esma,

 

Schitterend dier vooral de kleuren hiervan. :rolleyes:

 

Ik denk inderdaad dat ze nog even aan de nieuwe situatie

moet wennen.

 

Probeer ze eens wasmotlarven of tebo's te voeren, in het laatste

zit veel calcium.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is een echte beauty

geniet ervan

grtjsssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow

das weer eens wat anders,mooi hoor,het eten komt wel :D

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

joepie ze heeft 2 vliegen op (hoe blij kan je zijn als je dier 2 vliegen opeet hahaha)

het is een begin in ieder geval

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Esma ;)

 

Prachtig dier hoor!

ze zal inderdaad nog moeten wennen

laat haar rustig aan haar nieuwe omgeving wennen

voor de rest komt dat wel goed

je ziet stilletjesaan zal ze wel beginnen eten

 

 

Grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn vandaag middagje weg geweest, en toen ik daarnet 3 krekels en vliegen in de bak deed, ging ze op jacht, dus denk dat ze begint te wennen.

Helaas moet ze volgende week overgezet worden in nieuw terra, dus waarschijnlijk weer stress.

Maar gelukkig duurt dat nog een weekje, dus kan ze een beetje aansterken.

Begin nu echt te twijfelen of het toch geen man is????hahaha

dan moet hij maar romio gaan heten ipv romi

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed nieuws zeg

fijn dat het zo goed gaat met romi(O)

straks lekker in dat ruime terra is ze vast snel gewend

grtjssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites
Begin nu echt te twijfelen of het toch geen man is????

Hoi Esma,

Aan de foto te zien gaat het hier om de Calyptratus soort. Bij deze soort kan je heel gemakkelijk zien of het een man of vrouw is, zelfs al vanaf de geboorte. De mannen hebben namelijk een 'spoor' op de hiel van de achterpoten, de vrouwtjes niet.

 

Greetz,

 

Jeremy

Share this post


Link to post
Share on other sites

ron heeft eens goed gekeken, en er zit een spoor aan zijn hiel, dus is het toch een man.......

Dus het is romio geworden haahaha.

Zal blij zijn als zijn nieuwe terra er is, kan ik het tenminste goed inrichten.

Hoop nog 3 daagjes wachten.

Wist al wel dat het een calyptratus was hihi, alleen geslacht nog niet echt goed naar gekeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou zeggen verdiep je eens goed in de kameleon

en is het echt wat voor je dan koop je er toch een

grtjssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

een kameleon terra moet hoog zijn dus om dan ook nog eens te gaan stapelen. Ik heb opgemeten en we zouden een bak van 60x60x125 kwijt kunnen is dit groot genoeg voor een kameleon?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het wel aan de krappe kant hoor

sommige soorten worden wel 50 cm afhankelijk van het geslacht

dan vind 60 toch wel krap

maar das mijn persoonlijke mening hoor

grtjssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites
DSCF0006.jpg

 

Dit is onze nieuwe huisgenoot romi.

We hebben haar sinds dinsdag.

Ze zit nu nog in een terra van de dierenwinkel, maar ons nieuwe terra is besteld, dat word 80x50x100 (bxdxh)

Helaas wil ze nog steeds niet eten, heb al vanalles aangeboden

morio, krekels, krulvlieg, sprinkhaan pfffff maar nee hoor ze vertikt het

In de winkel at ze wel goed, heb daar ook een paar keer gezien dat ze at, op verschillende dagen.

Hoop dat ze gauw gaat eten, anders vrees ik het ergste :(

Hallo Esma,

 

Ik zou bij je nieuwe terrarium veel meer planten doen. Een kameleon moet goed kunnen schuilen. Hij mag lekker vol zitten. Een goede en goedkope plant daarvoor is een ficus. Deze is niet giftig, echter de witte vloeistof die uit de plant komt als je blaadje/takje breekt kan irritatie veroorzaken aan de ogen. Tevens zou ik er een kurk achterwand in doen. Hier kunnen krekels op lopen. Deze gaan anders over de takken heenlopen waar de kameleon zit en dan kunnen ze stress veroorzaken. Andere voedseldieren die je zou kunne proberen zijn pissebedden, kleine slakjes, wandelende takken en bladeren, dola larven, verschillende rupsen zoals, hornworms, cutworms, silkworms (zijderupsen) en eri worms.

Ik hoop dat je je kameleons te drinken geeft door middel van een druppelaar of met een plantenspuit in het terrarium sproeit. Een waterbak drinken ze niet uit.

 

Mocht je nog vragen hebben kan je eventueel ook kijken bij mijn profiel bij website. Daar staat een link van de kameleon vereniging nederland bij. Op het forum kan je veel info vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
een kameleon terra moet hoog zijn dus om dan ook nog eens te gaan stapelen. Ik heb opgemeten en we zouden een bak van 60x60x125 kwijt kunnen is dit groot genoeg voor een kameleon?

De maat van deze bak is pefect voor bv Calyptratus (ook wel Yemen genoemd) kameleon

Share this post


Link to post
Share on other sites
een kameleon terra moet hoog zijn dus om dan ook nog eens te gaan stapelen. Ik heb opgemeten en we zouden een bak van 60x60x125 kwijt kunnen is dit groot genoeg voor een kameleon?

De maat van deze bak is pefect voor bv Calyptratus (ook wel Yemen genoemd) kameleon

Hoe groot worden deze dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi een jemen kameleon kan wel zo,n 50 cm halen afhankelijk van geslacht

*Tevens zou ik er een kurk achterwand in doen

kurk lijkt mij toch niet zo fijn

daar kruipen toch de krekels achter???

dit is bij baardagamen in ieder geval wel het geval

wat me opvalt is dat net als bij baardagamen ook bij kameleon,s er zoveel verschillende dingen gezegd/geschreven worden

de ene zegt gazen terra de andere glas

de ene zegt korvimin de andere zegt vitatotaal

we gaan ons best doen en we zullen wel zien hoe het gaat

het is ons met baardjes gelukt en we hopen dat het bij de kameleon ook gaat lukken

we doen in ieder geval ons uiterste best lezen ons zelf suf

we leren nog steeds bij

maar ja dat heb je bij baardjes ook nog

en gelukkig hebben en krijgen we steeds meer mensen die ervaring hebben

zodat we elkaar nog beter kunnen helpen

alle tips zijn dan ook welkom hoor

grtjssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites
DSCF0006.jpg

 

Hallo Esma,

 

Ik zou bij je nieuwe terrarium veel meer planten doen. Een kameleon moet goed kunnen schuilen. Hij mag lekker vol zitten. Een goede en goedkope plant daarvoor is een ficus. Deze is niet giftig, echter de witte vloeistof die uit de plant komt als je blaadje/takje breekt kan irritatie veroorzaken aan de ogen. Tevens zou ik er een kurk achterwand in doen. Hier kunnen krekels op lopen. Deze gaan anders over de takken heenlopen waar de kameleon zit en dan kunnen ze stress veroorzaken. Andere voedseldieren die je zou kunne proberen zijn pissebedden, kleine slakjes, wandelende takken en bladeren, dola larven, verschillende rupsen zoals, hornworms, cutworms, silkworms (zijderupsen) en eri worms.

Ik hoop dat je je kameleons te drinken geeft door middel van een druppelaar of met een plantenspuit in het terrarium sproeit. Een waterbak drinken ze niet uit.

 

Mocht je nog vragen hebben kan je eventueel ook kijken bij mijn profiel bij website. Daar staat een link van de kameleon vereniging nederland bij. Op het forum kan je veel info vinden.

we zijn ook zeker van plan om planten in het terra te doen, maar dit is een leen terra, donderdag/vrijdag komt ons grotere terra.

Ik ga morgen een ficus kopen, die kan ik dan weer meenemen in het nieuwe terra.

Zal blij zijn als het terra er is, wat ik al niet heb meegemaakt met dit terra brrrr wil je niet weten.

Maar nu is alles oke.

We sproeien 2x per dag in het terra, en in nieuwe terra wil ron een druppelaar bouwen.

Ook gaat hij een achterwand bouwen niet van kurk maar van piepschuim en tegellijm.

We hebben het tijdelijke terra nu aan de zijkant en achterkant afgeplakt met behang om teveel stress tegen te gaan.

Op mijn vinger komt hij niet, maar hij liep wel van stok op stok toen hij uit het terra moest.

Maar bedankt voor de tips hoor steven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×