Jump to content

Recommended Posts

Vandaag wilde ik proberen om mijn twee baardjes (man en vrouw) bij elkaar te zetten. Maar na nog geen vijf minuten had de man te vrouw te grazen, beet haar in haar nek en sleurde haar het hele terra rond. Was erg zielig om te zien, dus ik heb ze maar weer uit elkaar gehaald.

Nou spelen bij mij de hormonen door mijn lijf (ben 8 1/2 maand zwanger... dus ik vind alles zielig...) maar is dit normaal?

Weet niet of ik ze nu weer bij elkaar kan doen of ze beter apart kan laten.

Was eigenlijk de bedoeling om ze samen te laten (al weet ik dat dat vaak ook niet goed gaat, ik wilde het proberen). Ik heb namelijk geen ruimte voor twee grote bakken...

Heeft iemand tips??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vandaag wilde ik proberen om mijn twee baardjes (man en vrouw) bij elkaar te zetten. Maar na nog geen vijf minuten had de man te vrouw te grazen, beet haar in haar nek en sleurde haar het hele terra rond. Was erg zielig om te zien, dus ik heb ze maar weer uit elkaar gehaald.

Nou spelen bij mij de hormonen door mijn lijf (ben 8 1/2 maand zwanger... dus ik vind alles zielig...) maar is dit normaal?

Weet niet of ik ze nu weer bij elkaar kan doen of ze beter apart kan laten.

Was eigenlijk de bedoeling om ze samen te laten (al weet ik dat dat vaak ook niet goed gaat, ik wilde het proberen). Ik heb namelijk geen ruimte voor twee grote bakken...

Heeft iemand tips??

Dit is normaal paargedrag van de baardagamen, het komt zelfs regelmatig voor dat hij het vrouwtje de nek kapot bijt. Niets mis mee dus. Uiteraard wel in de gaten houden dat het niet te extreem wordt, zodat het vrouwtje hier aan lijdt.

 

Wilco

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha,jij bent niet de enigste met gierende hormonen(wat spannend nog maar een paar weekjes)en wat de man deed is heel normaal,de dierenwereld is hard.

probeer ze bij elkaar te zetten voordat de lampen aangaan,als de bak nog koud is,de boel eerst veranderen kan ook helpen,dat ze beide denken dat ze in den vreemde zitten!

ik denk dat het eerste kwartiertje heibel is,dan zal het wat rustiger zal worden.

jij zelf nog succes de aankomende weken,laat je ons je kindje strakjes zien??

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok bedankt voor de tips!

Zal het morgen nog eens proberen. De lampen zijn nu al aan. Bovendien is mijn vriend dan ook thuis en dan kan hij het in de gaten houden! Hihi dan hoef ik niet te kijken!

 

Dank je wel! Als de kleine geboren is laat ik het jullie weten. Mijn zwangerschap is ook de reden dat ik zo weinig online ben... Voel me vaak te moe om achter de comp te kruipen. Hopelijk komt daar straks weer verandering in! Alhoewel....

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat inmiddels al een stuk beter. De eerste dag liet het mannetje het vrouwtje niet erg met rust. Maar met de dag wordt het minder. Hij loopt nu ook niet meer de hele dag met een zwarte baard rond. Het vrouwtje kan hem trouwens best aan. Als hij in de weg ligt gaat ze er boven op liggen. Bang is ze dus volgens mij niet van hem...

 

Alleen nou had ik nog een klein vraagje. Ze loopt maar naar hem te zwaaien en hij beantwoord dat dan met kopknikken. Maar daarna gaat zij ook een soort van kopknikken. Niet zoals de man het doet. Heel rustig alsof ze een buiging maakt. De romp gaat namelijk ook heen en weer. En dan in slow motion. Wat kan dit betekenen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is gewoon een soort van communicatie gedrag.

Op deze manier toont ze haar onderdanigheid en haar bereidwilligheid t.o.v. het mannetje.

Hoe oud zijn de dieren trouwens?

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat dacht ik al wel... Maar het word al een stuk minder. Ze zijn eigenlijk niet meer zo bezig met elkaar. Het lijkt goed te gaan... Maar ik hou het natuurlijk in de gaten...

 

Het mannetje is een jaar of twee en het vrouwtje iets meer dan een jaar. Ze is een flinke dame dus dat komt wel goed!

 

Bedankt voor je antwoord!

 

Mocht er trouwens een paring hebben plaatsgevonden, hoe lang duurt het dan voordat ze eieren legt? Ik ben trouwens niet van plan te kweken hoor... Ik doe de eieren gewoon weg. Dat laat ik aan de professionals over. Ik vind dat er al veel te veel baardjes in omloop zijn...

 

groetjes,

Lotte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het vrouwtje bevrucht is zal het ongeveer een maand duren.

Zorg wel als je daadwerkelijk merkt dat ze eitjes draagd ze ook een geschikte aflegplaats heeft.

De volgende legsels volgen elkaar op met een maand tussenpauze.

 

Grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×