Jump to content

Recommended Posts

Mijn jong baardje doet niks anders als met zen hoofd naar achter zwaaien en draait helemaal rond met zen kopje. Wat kan dit zijn de reptielenart is vandaag niet bereikbaar en alle andere dierenartsen hier nemen geen baardagamen aan wegens "geen kennis"

Share this post


Link to post
Share on other sites

OM TE BEGINNEN ALEEN STEKEN,

(liefst in een houten terrarium ,zodat het niet het spiegelbeeld ziet in het glas)

 

ZO RUSTIG MOGELIJK LATEN(sommigen hebben dit van aanhoudende stress)

 

een mestonderzoekje kan iedere dierenarts(als ze willen)

 

niets toedienen van medicatie zolang niet geweten is wat de vaststelling is

 

sterkte

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan dit van te veel uvb zijn? perongeluk deze nacht de lampen vergeten uit te doen :(. Heb ze deze morgen dadelijk in een appart houten terra gestoken. Heb al een paar da opgebeld maar ze zeggen allemaal maandag. Dan ga ik liever naar de mijne maandag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit kan verschillende redenen hebben en zou wachten tot ik bij een ervaren arts terecht kan.

Deze sympthomen kunnen te maken hebben met pijn (inw.parasieten), vitaminen te kort (spastische bewegingen).........enz.

Heb er ook eentje gehad en alles gezocht maar niets te vinden, later bleek hij blind en maakte hierdoor deze bewegingen.

Dus zoals eerder gezegd kan verschillende redenen hebben en het enige wat je nu voorlopig kunt doen heb je al gedaan en dat is apart zetten en desnoods wachten tot maandag. Zorg wel dat hij/zij genoeg vocht krijgt zodat het geen uitdrogings veschijnselen krijgt indien er inw.parasieten in het spel zijn.

Succes en hou ons op de hoogte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft juist gedronken en gegeten maar draait gewoon met zen kop. Zeer raar. Ziet er tans niet ongezond uit. heeft gisteren nog 6krekels op gegeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Toch zo snel mogelijk een dierenarts raadplegen, kan van alles zijn.

 

Hoe oud is het diertje?

 

Je zegt dat je de lampen bent vergeten uit te doen, zitten deze niet op

een tijdschakelklok aangesloten?

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is niet goed,maar het eerste wat je moet doen is vandaag nog een tijdschakelaar halen,het dier apart zetten!

we kunnen hier vanalles zeggen,maar we zien het dier niet,en zijn geen artsen.

dat maakt het lastig om goede raad te geven.

sterkte ermee,en hou ans wel op de hoogte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, als je geen schakelklokken hebt zeker onmiddellijk er kopen! Dit is zeer gemakkelijk en zo kan je niet vergeten de lampen uit te schakelen.

Niemand kan zo zeggen wat er met het jonge baardje mis is, alleen een reptielenarts. Hopelijk kan je maandag snel bij de dierenarts! Laat ons iets weten als je meer weet, hopelijk komt alles snel in orde!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi,

 

Toch zo snel mogelijk een dierenarts raadplegen, kan van alles zijn.

 

Hoe oud is het diertje?

 

Je zegt dat je de lampen bent vergeten uit te doen, zitten deze niet op

een tijdschakelklok aangesloten?

 

Groetjes Marc B)

Het diertje is nog maar 3maanden, er staan overal tijdschakelaars op maar heb gisteren aan de electriciteit van de schakelaars gewerkt, en daarmee deze vergeten terug op automatisch te zetten. Nu ligt em te slapen. Oogjes toe, geef em regelmatig drinken. Zal moeten afwachten tot maandag. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Heb je het diertje in een winkel aangeschaft, is er al een mestonderzoek

gedaan?

 

Wat voor vitaminen gebruik je?

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

het baardje komt niet van een winkel, er is al een maand geleden een mestonderzoek geweest, deze gaf niets aan, als vitaminen geef ik reptivit en D3 van terrasupply, 3a4x per week.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Marco,

 

Hoe geef je de D3?

 

Zit er in de vitaminen Reptivit ook D3, ik dacht van wel?

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 dagen d3?

aangezien dat in poeder vorm lastig te doseren is,vind ik het veel op zo,n jong dier.of zie ik dat verkeerd?

nu kan er vanalles aan de hand zijn,maar ik zou de d3 even laten staan,en alleen de multi geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klopt Anita de uv en dan nog eens 5 maal D 3 is een beetje teveel van het goede weet de meeste denken van er goed mee te doen maar heeft het verkeerde resultaat .OVERDAAD SCHAADT <_<<_<<_<

 

groeten

patrick en daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag ben ik naar de dierenarts geweest, het beestje had Flagilaten. Ze heeft medicatie gegeven en moet zeggen hij ziet er al beter uit. Ik moet em nu een paar weken alleen houden. Ook al beweerde ze dat het niet besmettelijk was voor alle andere dieren. Ik heb alle andere Baardjes meegenomen om toch zeker te zijn dat er geen enkele ziek was of wormen had. Ze heeft ieder baardje onderzocht en een klein puntje mest "uitgeperst" om een controle te doen. En ja der zaten zelfs bijna geen pantoffel dieren bij zei ze. Niet dat ik deze ken maar der zaten geen wormen ed. in. Ze zei dat ze allemaal in topvorm waren op die ene na. Moet wel zeggen dat dat een opluchting was. Verder werd me ook verteld om gewoon 3x per week nog alleen reptivit te geven met een 5.0 lamp. Nu word het afwachten om te zien of mijn klein baardje ook terug 100% gezond word.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zat dit baardje alleen??

als ze met meerdere in een terra zitten , moet je ze normaal gezien toch allemaal behandelen

flagelatan kunnen wel overgaan op een ander dier en naar een ander terra (zoals bijvoorbeeld via het schepje waar je de mest mee uithaald)

 

hoop dat hij snel weer de oude is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×