Jump to content
Sign in to follow this  
akirawarrior

Man En Vrouw Gescheiden In Dezelfde Bak

Recommended Posts

Hoi Luitjes,

 

Inmiddels zijn mijn baardjes groot geworden. Het blijkt dat ik een mannetje en een vrouwtje heb. Helaas!!! Ze zijn net wakker geworden na hun winterrust. Het mannetje heeft zich 9 weken niet laten zien en het vrouwtje 6 weken. Afgelopen zondag is het mannetje wakker geworden en kreeg gelijk een zwarte baard. Er heeft zich duidelijk schaamteloos een paring voor het raam plaats gevonden. Het mannetje weet niet van op houden en het vrouwtje weet niet wat haar overkomt. Het vrouwtje heeft een klein beetje bloed verloren. Is dit normaal???? Ik heb een schot midden in mijn terrarium gemaakt zodat er geen paring meer kan plaats vinden. Schot 1 is gesloopt door het mannetje. Hij had dus veel jeuk na zijn rustje. Nu heb ik de schot verstevigd en is het vrouwtje veilig. Nu merk ik alleen dat ze nog steeds aan het communiceren zijn zonder dat ze elkaar zien. Ook heb ik dit gefilmd. Zodra het mannetje gaat knikken zonder geluid dacht ik. Gaat het vrouwtje dit ook doen maar dan langzaam. Wat betekent dit????

 

Mijn conclusie is man weg vrouwtje ervoor terug. Tcoh vind ik dit jammer want zonder dat ze elkaar zien zijn ze nog constant met elkaar bezig. Vrouwtje probeert nu zelfs mannetje op te zoeken. Vreemd genoeg. Na de eerste paring was ze behoorlijk geschrokken. Zeer waarschijnlijk hebben er meerdere paringen plaats gevonden.

 

Graag hoor ik meer van jullie en wil ik weten of dit jullie ook wel eens is opgevallen. Mochten mensen niet geloven dat ze aan het communiceren zijn kan ik het posten. Anders ga ik die moeite niet doen.

 

Greetz Akirawarrior

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik snap precies wat je bedoelt hoor!

ze hoeven elkaar niet eens te zien,maar ze weten wel dat ze er zijn.

mannen kunnen ronduit stront vervelend zijn,en dat uren volhouden ,en zelfs na een succes volle paring,blijft het vrouwtje reageren op de aandacht.

nu leven baardjes solitair,en komen samen om te paren,en gaan dan hun eigen weg weer. in de natuur weet het vrouwtje niet of ze snel weer een man tegenkomt,en slaat dus zaad op,zodat je zich kan voortplanten als er geen man is.

handigheidje van de natuur.

dat er bloed bij een paring gebeurt heb ik nog nooit meegemaakt,en het is goed dat je ze gescheiden heb,maar na een maand komen de eerste eitjes,en hopelijk is er niks beschadigd bij haar!

als ze zonder stress kan leggen is dat beter natuurlijk,kan je de man niet verder weg ergens zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Bedankt voor de snelle reactie. Het vrouwtje had een klein beetje bloed bij haar vagina. Was misschien in totaal 2 druppels. Misschien wel minder. Na de paring(2 min. later) kreeg ze een behoorlijke vreetkick. Ze weten in het terrarium dat de ander er is. Ze kunnen alleen niet bij elkaar komen. Als het mannetje met zijn hoofd gaat schudden herhaald het vrouwtje dat. Zij doet dat alleen heel langzaam. Een enkele keer reageert ze door te zwaaien. Ook het vrouwtje probeer contact te zoeken bij het mannetje. Door het schotje kunnen ze elkaar niet zien en niet bij elkaar komen. Op een of andere manier horen ze elkaar. Ik weet niet hoe het anders zou kunnen. Ook slapen ze sinds het schotje met hun hoofd richting elkaar. Dit hebben ze nog nooit gedaan en doen ze nu al 3 dagen achter elkaar. Woensdag gaat het mannetje terug naar de dierenwinkel en krijg ik een nieuw vrouwtje of ik laat het vrouwtje nog even alleen. Het lijkt wel alsof ze weten dat ze gescheiden gaan worden.

 

Greetz akirawarrior

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Het is een hartstikke lief baardje, maar vanwege ruimte gebrek ga ik hem inruilen voor een vrouwtje. Ik zie hem liever verder bij mij ontwikkelen. Maar helaas heb ik geen plaats voor nog een aparte terrarium. Wel jammer want hij reageerde altijd erg positief op mijn aanwezigheid. Hij weet wie ik ben en ook wie mijn vriendin is. Hij reageert wel verschillend op ons. Hij weet ook dat ik hem eten geef :D. Maar ik ruil hem niet met plezier om :(. Ik heb daar ook goed over na moeten denken. Het is een stik lief diertje wat enorm bij mij gegroeid is en graag gekriebeld wordt. Hopelijk krijgt hij bij de volgende eigenaar net zoveel liefde.

 

Greetz akirawarrior

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×