Jump to content
aliengroenenberg

Wat Is Er Aan De Hand?

Recommended Posts

hallo,

 

sinds zaterdag hebben we een baardagaam van ong. 3 jaar. vandaag had ik hem er even uitgehaald, omdat hij zo zat te kijken en te zoeken. maar doordat ik alleen was en hij telkens op mijn rug ging zitten was ik bang dat hij zou vallen. dus maar weer terug gezet. opeens begon hij als een gek door het terrarium te rennen en te krabben aan het glas. alsof hij er uit wilde. zijn onderkant van zijn bek begon helemaal te verkleuren, naar het zwarte toe.

 

ik ben bang dat als ik hem er dan uit haal, hij uit mijn handen valt omdat hij dan zo wild is.

is dit normaal? is hij dan boos? wat kan ik dan het beste doen?

hij loopt nu al een half uur te crossen en te bonken. help!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

hij wil blijkbaar wandelen,en is opgewonden,daarom de zwarte baard.

hij zal gewend zijn om uit het terra gehaald te worden,om door de kamer te wandelen.

niks aan hand dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is inderdaad een teken van opgewondenheid, daar hij heeft mogen proeven van de wereld aan de andere kant van het glas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Af en toe laat ik ze ook eens uit, als ik ze dan terug zet zijn ze inderdaad een beetje hyper actief, dit gaat ook wel weer over. Niks aan de hand dus. ;) Juist oppassen met andere huisdieren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat 'm lekker even een half uurtje rondrennen in je huiskamer, even de boel verkennen.

 

Net als het badder-uurtje is er bij ons het wekelijks "rondren-uurtje" of vaak wel meer dan wekelijks.

Als ik zie dat ze "druk" zijn dan haal ik ze er even uit om rond te rennen . Daar genieten ze ook duidelijk van, ze gaan ineens zwaaien en naar elkaar toe rennen en weer naar de andere kant van de kamer, komen weer terug, gaan bij de kameleonnen kijken , enz. Ze rennen echt rond!

Daarbij let ik er wel op dat ze niet te ver afkoelen, zeker in rond deze tijd van het jaar is alles koud, vloer, kleed, alles eigenlijk... pas daar dus wel mee op!

Niet dat je ze een uur op een koude vloer laat rondstruinen.. of je moet vloerverwarming hebben...

Na afloop (omdat ze dan toch wel behoorlijk zijn afgekoeld) komt het "kroel-moment" dan worden ze gepakt en lekker warm in de warme handen of zo gehouden, dan zijn ze meestal weer rustig en genieten van de warmte van je handen of lijf.. (Ik leg ze dan meestal lekker op mijn borst) Daarna gaan ze weer lekker terug in het hok en is alles weer OK

 

Maar nogmaals: Pas in deze tijd wel erg op met onderkoeling. Vrijwel alles is te koud nu dus houd het "rondrennen" beperkt. Als het buiten 30 graden is kan het veel langer. Nu is 10 minuutjes wel max. (Of je moet vloerverwarming hebben..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren heeft mijn vriendin dit overdag ook gezien bij ons mannetje van 5maand. Ook zat hij af en toe met zijn bek wijd open en maakte hij een soort piepend geluid . In de terra is de temp onder de lamp 42graden en in de koude hoek 26graden .

Mijn vriendin is dan gaan werken en als ik paar uur later thuis kwam lag hij dood in een hoekje :( .

Kan iemand uitleg geven want zou toch de rede willen weten aangezien er nog een vrouwtje bij hem zat . Ondertussen heb ik het zand verandert , stenen en drinkbak in de oven en terra volledig uitgekuisd . Dit om eventuele bacteriele oorzaken te verwijderen .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gisteren heeft mijn vriendin dit overdag ook gezien bij ons mannetje van 5maand. Ook zat hij af en toe met zijn bek wijd open en maakte hij een soort piepend geluid . In de terra is de temp onder de lamp 42graden en in de koude hoek 26graden .

Mijn vriendin is dan gaan werken en als ik paar uur later thuis kwam lag hij dood in een hoekje :( .

Kan iemand uitleg geven want zou toch de rede willen weten aangezien er nog een vrouwtje bij hem zat . Ondertussen heb ik het zand verandert , stenen en drinkbak in de oven en terra volledig uitgekuisd . Dit om eventuele bacteriele oorzaken te verwijderen .

Je zegt dat hij een piepend geluid maakte ? Dan denk ik dat hij ziek was. Deet hij dat er voor ook ? denk dat hij dan een longontsteking had en daar aan is overleden. De terra staat toch niet aan een deur wat altijd open staat met dit mooie weer?

 

Grtzz coninx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit was bij mijn weten de eerste keer dat hij dit piepend geluid maakte . De terra staat inderdaad aan een deur maar deze blijft niet open staan . Ik zal voor de zekerheid de terra verhuizen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×