Jump to content
Fragrancy

Warmtekabel

Recommended Posts

Goeienavond,

 

Ik heb laatst weer snel een bak in elkaar geknutseld. Zoals jullie kunnen zien heb ik vanboven 2 bakken. Die wil ik opvullen met kleinere bakjes met oa vogelspin, schorpioen. Maar ik kan er geen spot in hangen, want de bak is maar 40 hoog.

 

Dus was mijn idee om spaarlampen horizontaal te hangen en voor de rest met een warmtekabel te werken.

 

Nu is mijn vraag wat voor wattage heb ik nodig om de bak op zo een 25

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

je zal er een thermostaat tussen moetten plaatsen om de temp te regelen,als je nog een kabel moet kopen heb ik er nog wel 1 voor je liggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in bakken van 40cm hoog kunnen ook warmtespotjes hangen hoor

al dan niet in opbouw met regelbare kop(deze die men kan richten)

 

een of twee E14 fittingen doen ook zeer goed dienst om licht en warmte te hebben(fitting +lamp zijn 6 cm)

 

zuiver voor verlichting is een kleine tl keukenverlichting ook een oplossing

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb soortgelijke opkweekbakjes,met 2 kleine fittingkjes daar draai ik spotjes van 25 watt,en dan een 15 watt koelkastlampje,waar ik een kapje van alluminiumfoli heb gemaakt,werkt prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet of je de bak gaat inrichten maar om zeker te zijn dat je geen verlies van warmte wil hebben kan je gewoon alufolie tussen je hout en je warmtekabel plaatsen, dit weerkaats de warmte feller van je hout weg

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat niet ingericht worden. Het is om de bakjes die nu onderaan staan boven aan te zetten.

 

Ik denk dat ik er geen fittinkjes kan gaan hangen want dan hangen die maar een paar cm boven het plastieken deksel van de bakken. Wat waarschijnlijk smelting tot gevolg gaat hebben, daar met spaarlamp/TL. En dan rondom verwarmen met Kabel.

 

Anita hoe lang is de kabel en welk wattage? Zou ik er een thermostaat van een gewone centrale verwarming in hangen? (zo apparaat waar je de graden instelt he, niet de kop op een verwarming) DIe zijn vaak goeiekoper dan die voor lampen in reptielenzaken...

 

Bedankt alvast voor de reacties..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik moet ze effe opzoekken,ze zaten im de opkweek stelling toen ik die gekocht heb.en ik heb ze eruit gehaald.

wat bedoel je met een thermo staatje van de verwarming,zo een die je op de knop zet??

kijk eens bij een kippe of een vogelman,miss zijn ze daar goedkoper,dan in een speciaal zaak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou in een doe het zelfder eens gaan kijken voor een thermostaatje,kost niet zo heel veel

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo een thermostaat die aan je muur hangt dieje bv instelt op 25graden voor je verwarming,en op 25graden afslaat,als de temp 5graden gezakt is slaat de verwarming weer op???

is het zoiets dat je bedoelt???

wij hebben zo een thermostaat in ons terra hangen en gekocht in de brico,was rond de 30a 40

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Op zo een kamerthermostaat kun je inderdaad een warmtekabel aan sluiten of desnoods lampen.

Deze zijn ook in digitale versie beschikbaar en kun je dan gemakkelijk instellen op temperatuur met verschillende weekprogramma's voor dag en nacht.

De prijs hoeft niet zo duur te zijn, ikzelf heb er eentje aangeschaft in de gamma van het merk Elro en als ik mij goed herinner lag de prijs rond de 40

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×