Jump to content

Recommended Posts

Hallo,

Onze Zwelgje is ongeveer 6mnd oud, maar nu zijn we aan het denken om er een 2e bij te zetten omdat het ons beter lijkt dan dat ie maar alleen zit.

Zwelgje is naar alle waarschijnlijkheid, zeg maar voor 80% zeker, een mannetje, nu kan ik aan een vrouwtje komen die ongeveer even oud is en ook dezelfde grootte heeft als zwelgje. Is het verstandig om deze er bij te zetten of kan ik beter 2 vrouwtjes bij zwelgje zetten, mocht het 100% een mannetje zijn. Want ik heb ooit eens ergens gelezen dat 1 vrouwtje bij een mannetje niet goed is voor de gezondheid van het vrouwtje. Zwelgje zit nu in een terra van 100x50x50, maar er is een nieuw terrarium onderweg van 185x80x60 dus ruimte zat voor 2 dacht ik zo B)

Ik had al op dit forum gezogd maar niet gevonden wat ik wilde weten, dit geld ook voor diverse andere fora die ik gegoogled had.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als zwelgje voor 100% een man is , kan je er enkel maar een vrouw bij zetten

1 of 2 vrouwen maakt niet uit

wel moet je dan zorgen dat je een tweede terra hebt

als je vrouwtje gedekt is , kan je ze best ze apart zetten

ook moet je ervoor zorgen dat je man en vrouw gescheiden houd totdat ze +/- 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nu bij je mannetje een tweede wilt plaatsen zal je nog ongeveer een jaar mogen wachten eer ze bij elkaar kunnen, zeker als je een vrouwtje van dezelfde leeftijd neemt.

Om later een volwassen vrouwtje te vinden zal het al wat lastiger zijn en zal de aankoopprijs ook hoger liggen.

Zelfs als ze oud genoeg zijn zal je ze toch nog moeten scheiden omdat een te paarlustig mannetje je vrouwtje geen rust zal gunnen, wat dan ook nadelig zal zijn voor haar gezondheid.

Dus hou er in ieder geval rekening mee dat je een tweede terra nodig zult hebben.

Dus wat nu betreft kan je er nog een tweede bij zetten, maar je mannetje zal weldra (als dit zo nog niet is) paarstemming gaan vertonen en dus zal je ze moeten scheiden.

Ikzelf zou dan eerder kiezen voor twee vrouwtjes en je mannetje apart, nadien kunnen ze dan voor een tijdje bij elkaar en kan je man zijn aandacht verspreiden.

 

Grtzzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×