Jump to content

Recommended Posts

Hallo!

Ik heb een vraag.. Gisteravond werd ons baardje nadat de lampen al uit waren heel erg druk. Na hem er even uit gehaald te hebben zagen we dat hij een zwarte (niet opgezette) baard had. Hij was helemaal niet boos alleen heel druk. Even later zagen we tot onze schrik dat het puntje van zijn staart ook zwart was!!!! Herkent iemand dit?

Kan dit aan vitamine gebrek liggen?

 

Groetjes Linda

Share this post


Link to post
Share on other sites

HIER IS DE ERVARING ALS ZE EEN ZWARTE STAART HEBBEN MEESTAL BOOS ZIJN,OF ZIN HEBBEN IN EEN VROUWTJE ALS HET EEN VOLWASSEN MAN IS DIE ALLEEN ZIT

 

INDIEN NIET BOOS OF HITSIG VAN UITZICHT ,MANKEERD ER IETS

 

OF IETS VERKEERDS TE ETEN GEHAD,OF VERKEERD BEVALLEN,MEDICATIE DIE ALLERGISCH WERKT,OF TE ZWAAR IS

 

ZWARTE STAART ZONDER ZEER BOOS TE ZIJN IS MEESTAL NIET ZO GOED,EN DAAROM DE DIERENARTS EVEN BEZOEKEN

 

ONZE ERVARING SNEL ,WANT HET KAN VLUG GAAN

 

 

EENTJE UIT EIGEN ERVARING

hadden eens bloedluizen in de volwasterrarium

frontline en een ander produkt gehaald en de dieren ermee besproeid

 

na 2a3 minuten werd de staart ook zeer zwart van de behandelde dieren

wij hadden de dosering verkeerd begrepen(ik dus)

 

gelukkig had ik een aanspreekpunt langs de telefoon,die wist wat te doen toen

gewoon in bad en er alles afwassen(mark dus)

 

de behandelde dieren zijn een volle week ziek geweest

gelukkig hebben we ze er allemaal terug door gekregen

 

 

2/

 

hadden een dame met later bleek een kankergezwel op het hart

deze kreeg in de namidag een zwarte staart

enkele uren nadien sprong het kankergezwel,en stierf ze

 

wil u zeker niet onnodig ongerust maken,maar voor de zekerheid een dierenartsen bezoekje teveel is beter dan te laat zijn.

 

groetjes

erwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie. Het zijn nog jonge baardjes. We hebben ze net 2 maandjes denk ik.

Als het goed is hebben we een mannetje en een vrouwtje. Het baardje waar het om gaat is het mannetje. Het vrouwtje lag al te slapen.

Kan het zijn dat hij last heeft van onze UV lamp? Wat is het verschil tussen UV en UV-B?

Hij heeft niks bijzonders gegeten. Alleen een uurtje ervoor 2 wasmotjes.

Groetjes Linda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn baardje, heeft een ochtend humeur :angry: , s'morgens word zijn baard pik zwart en ook het puntje van zijn staart maar dat is al snel weer weg, het baardje van mijn vriendin is zal maar zeggen de hele dag zwart :lol: maar dat heeft meer met het vrouwtje te maken ;)

 

met wasmot is niks mis, het vrouwtje hier gaat als de lamp uit is nog volop eten.

 

gr Sven zupano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zn baard zwart word is normaal voor 'n mannetje...mijn King heeft 24/7 een zwarte baard :D

 

Maar het is toch niet helemaal normaal als de staart van je baartje zwart word...

ik las op internet dat dit te maken kan hebben met stress.

 

Dit heb ik van een ander forum gekopieerd, hopelijk heb je er iets aan...succes!

 

als de staart volledig zwart word ga dan wel direct naar de veearts met uitwerpselen,dan kan ze nog behandeld worden(mag je nu ook eventueel doen).

 

tweede optie : kan zijn dat ze daar een wondje heeft en de staart onstoken is,en dan breid het zich uit naar boven toe,ook dan direct naar de dierenarts(eventuele amputatie van de staart)

daarom adviseer ik u dierenarts kan nooit geen kwaad.beter een kort staartje dan ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb net als Erwin de ervaring zwart van de baard is niks tenzij het aanhoudt .Wat de staart betreft slecht al de dieren die ik verloren heb is steeds een parameter het zwart geweest .Eerst een beetje en dat blijft zonder ophouden weet dan dat er wat aan de hand is en als ze overlijden is dat er meestal ook bij .Dus niet twijfelen bij aanhouden van zwarte staart even vlug bellen of via de veearts want het kan op een paar dagen telaat zijn .

groeten

Patrick en Daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Linda ;)

 

Een zwarte staart kan verschillende oorzaken hebben.

Een staart die opkleurt door opwinding, gaat meestal gepaart met het opzetten van een zwarte baard.

Ook door stress kan de staart en/of baard verkleuren.

Als dit van blijvende duur is, betekend dit dat er iets niet in orde is en je baardje ziek is.

Nu wat jouw verhaal betreft denk ik dat je baardje geschrokken is en dat het mede daardoor en de stress die er mee gepaart gaat de sympthomen zijn ontstaan.

Is dit niet van voorbijgaande aard en de staart blijft zwart raad ik je aan om zo snel mogelijk een DA te raadplegen.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cizmo kreeg altijd een zwart stukkie staart als hij op de grond liep, hahaah

Zelfs als hij lekker zat te zonnen.

Hoort bij je baard, hahaha hij wil met de mode mee doen.

En jou zeggen van hee staat niet gek hee 2 kleuren staart, hahahaha

 

knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×