Jump to content
Sign in to follow this  
darkraver

Zal Dan Ook Maar Eens Mijn Paco Voorstellen

Recommended Posts

Hier nog een foto als ik hem zo een tijdje vasthoud dan begint hij met zen staart te slaan :(

verjaardagLaetitia014.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi groen van kleur :D

 

Succes ermee :lol:

 

Het pakken zal hem irriteren mss? :rolleyes:

 

Kunde het beste vergelijken met een kat dan

 

Die bijten en krabben in je als ze het beu zijn :ph34r:

 

Groetjes Tim B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi, blijven vol houden met het pakken. het is belangrijk dat hij dit gaat accepteren.

anders heb je straks als hij groter is een GROOT probleem als je hem wilt hanteren. het is wel een schatje :rolleyes:

groetjes marjolein :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi diertje,het hanteerbaar maken van een leguaan is een kwestie van een lange adem hebben.Met veel geduld en tijd leert je leguaantje dat hij niet beng hoeft te zijn.

Gewoon volhouden hier heeft het ook ruim anderhalf jaar geduurd voordat ze zelf op m`n schouder kroop daarna gaat het vanzelf beter .

Ze zijn van nature erg nieuwsgierig,veel succes met hem/haar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

wat een ukkie nog!! echt klein hoor,hoe lang heb je hem al??

wat zegd de citus komt hij hier vandaan of uit el savador?

pesoonlijk vind ik hem nog te klein om te hanteren,en hij is erg donker,en heeft dus erg veel stress.ik zou ook de ijsberg sla maar laten staan,en geef gewoon maar gesneden andijvie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hem gekocht in een dierenwinkel in Hasselt, maar ik denk ondertussen dat het een wildvang is. Ik heb em ongeveer 4maanden. Hij eet bijna niets, geef em regelmatig goliwoog en andijvie. maar er is weinig waar hij zin in heeft. Paprika lust hij af en toe. Denk dat ik mij in het zak heb laten zetten door de winkel. Vanaf het moment dat ik em vast neem doet hij zijn bek al open :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

jezus,sorry hoor!

geen citus!

dier is farmbred ,en je hebt dus een groot probleem in huis gehaald,nogmaals sorry! in ned en be Moet je een citus hebben,anders ben je strafbaar,en in be heb je ook een flarum nodig,maar je hebt ook je schildjes,dus als belg zou je al een flarum moetten hebben,maar een flarum geld maar voor 4 dieren geloof ik,dan moet je nu dus bijbetalen. en in belgie moet je toestemming hebben van de huis eigenaar,als de woning gehuurd is.

hasseld belgie of nederland?

dat hij niet wil; eten is normaal dus! dier staat stijf van de stress.

maar goed,ik zal je ongevraagd even zeggen wat je moet doen,

(post even een foto van het hele terra)

plak de zijkanten af,en hou alleen voorkant open,zodat hij zich veilig gaat voellen.

iguanas zijn dieren die alles op hun eigen systeem doen.

voer dus 2 keer per dag op de zelfde tijd,en sproei 1keer per dag,ook op de zelfde tijd.

negeer hem,voer,sproei,maar praat niet ,probeer hem niet te pakken,laat hem eerst tot rust komen.

het dier word zeker 175 cm,en leeft 20 jaar,voor socializeren heb je dus nog even de tijd.

dat de winkel weet dat je een citus had moetten krijgen staat vast hoor,genaaid ben je,maar aan de andere kant moet je zelf ook verantwoording nemen,en je had even door moetten vragen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oei

lijkt meer op een baardjes terra dan voor een iguana.

allereerst moetten de houtsnippers eruit,die verteren niet,als hij verstopt raakt is tie dood.

verder zal hij nog niet ontwormd zijn,het is een import dier en zal onder de wormen,flagaten enz zitten. met de kurk achterwand gaat dat dus ook mis. die brokkeld af en er gaan vreselijke bacterien inzitten.

doe die tl ook maar uit,die flikkert,ook al kan jij dat niet zien.

de afmeting van het terra is voor een grond bewoner,en een iguana is een boomtopbewoner,en wil zo dicht mogelijk onder de zon zitten,horizontaal. hij heeft dus een hogere bak nodig,met 1 flinke spot,met de gelegenheid om op niveou te zonnen.

als ik het zo zie zal de temp onder de spotjes niet warm genoeg zijn,heb je al gemeten?

geef je vit en calcium?

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor dit dier heb je geen Cites nodig

 

je moet hem iedere dag hanteren en proberen iets te vinden wat hij graag heeft

en uit de hant laten eten iedere dag oefenen....

 

het gaan nog lang duren eer je vordering gaat zien maar het kan goedkomen maar niet teleurgesteld zijn na 3 maand ofzo dat er nog geen beterschap is

 

zo'n dier is klein tegenover jou handen logis dat het bang heeft

en in een kleine terrarium steken niets te groot ze spelen nl heel graag baas in hun terra en om hem dan te kunne pakken ...word niet makelijk hoor !

een grote waterbak erbij en klaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee geen cites, maar wel moet je een een factuur, getuigschrift of verklaring van kweek kunnen voorleggen.

Tevens dien je een register van aankomst en vertrek bij te houden.

Ik dacht toch dat deze dieren onder bijlage 2 behoren op de citeslijst en dan zijn bovengenoemde regels van toepassing.

Wat zeker nog veel vergeten word is dat je vanaf

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt zowiezo een overdrachtsverklaring nodig,waarop land van herkomst,geslacht,en de naam van de gene van wie je hem hebt overgenomen.

de regels verschillen in ned en be,en in be zijn ze strenger dan in ned.

als je in ned betrapt word op een dier zonder overdrachts verklaring,ben je je dier kwijt,en het laatste wat ik weet is dat je voor het gerecht moet verschijnen voor uitleg,en dat de boete in de duizenden euros oploopt.

maar ga in ieder geval terug naar de winkel voor de overdrachts verklaring.

Share this post


Link to post
Share on other sites
FF een vraag want krijg hier 2 tegenstrijdigheden, Cites in Belgi

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet je wat nu eigenlijk het grootste probleem met dieren winkels is,is om te beginnen word er niet ontwormd.samen met het feit dat dieren gewoon handelswaar is,dus verhandeld moet worden,zal het de doorsnee winkelier nergens geen aandacht aan besteden,dan te verkopen aan elke persoon die bij hem de deur in komt,en ze zijn er snel achter of je weet waar je mee bezig bent of niet!(niks persoonlijks) de kans dat je dus een doodziek dier aanschaft is groot. vaak zijn ze al dood voordat ze gewend zijn en je een mest onderzoek kan laten doen.

het bizarre in het ganse verhaal is,dat als het dier blijft leven,en je hebt geen overdrachts verklaring,maar je bent echt goed bezig,word het dier meegenomen,voor altijd,met een fikse boete.

controle aan het begin,zoals bij impoteurs en dierenzaken schijnt er weinig te zijn.

wie het snapt? ik niet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viola ben terug naar de winkel met het beest geweest en heb daar een beetje mijn beklag gedaan, zij beweren dat het kasetiket geldig is als bewijs waar ik sterk men twijfels aan heb, dus vroeg ik om een overdrachtpapier, deze konden ze me niet dadelijk geven maar tegen volgende week zouden ze dat hebben( uitleg was dat de vrouw die zich met de papieren bezig hield er momenteel niet was) verder is men vlarem ook aangevraagd. dit zou ik zo vlug mogelijk hebben. Verder zei ik dat het beest nog zo klein was en nog zeer wild deed, na een kleine inspectie hebben ze em dadelijk gewisseld met een groter exemplaar. Deze is wel opmerkelijk kalmer dan de vorige, doet zen mond niet open als ik em pak, slaat niet met zen staart. In de winkel zeiden ze dat ik em nog niet te groot mocht zetten om ze ewa kalmer te maken. Of dit waar is weet ik niet maar ik heb toch maar een terra gekocht van 1.0*1.2*0.6 lijkt mij al beter dan een lage bak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

och,je hebt hem om geruild?!

gelijk terug gaan volgende week voor de verklaring,al zou ik er wat op willen verwedden dat ze dan weer met een uitvlucht komen waarom het even niet mogelijk is!

heb je nu gevraagd waar de dieren vandaan komen?? en zodra er poep is,laten controleren!! echt doen.

ik ben blij dat je een betere bak gekocht hebt,het dier zal je dankbaar zijn. maar evengoed,plak de zijkanten af zodat alleen de voorkant open is,hij zal zich veiliger voellen,en sneller wennen,en bied elke dag toch op gezette tijden voer aan,tel de stukjes andijvie enz,zodat je kan controleren wat,en hoeveel hij eet!

leg gewoon even een krant,of niks op de bodem,zodat je de poep goed kan controleren.

hoeveel fittingen zitten er in in je nieuwe bak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zitten 2 fittingen de achterwand is volledig uit kurkplaat maar niet het geprest dat ze overal verkopen, gewoon grote schuiten. De rechterkant is ook afgedekt met een immitatie stenen wand verder zijn er gaten voorzien om een sproeisysteem enz. te installeren. Zal wel nog ff moeten wachten om hem te gaan halen. In men auto past hij niet. :( Nu maar hopen op de papieren, weet anders echt niet wat ik nog kan doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×