Jump to content

Recommended Posts

elke keer ik krekels of sprinkhanan wil geven aan mijn baartjes ben ik aan het vechten met krekels en sprinkhanen omdat ik ze in een ander potje moet schudden voor de poeder. en dan moet ik ze aan mijn baartjes geven. maar ofwel ontsnappen er met het overschudden van potje of ze willen erniet uit.hoe kan ik dit geven zonder te vechte??

 

groetjes sandy

Share this post


Link to post
Share on other sites

krekels geef ik uit de hand,sop ze even in t poeder en geef ze dan .

je kan ook een tube gebruiken zoals in de CRICKET KEEPER . krekels erin,poeder erin ,schudden buisje open in je bak leggen.

wel oppassen dat ze zich niet verstoppen in je terra en schade aanrichten.

als je wil,kan je mijn cricket keeper overnemen

ik gebruik hem niet meer daar ik nu zelf krekels kweek en deze een groter bakje hebben nu

Share this post


Link to post
Share on other sites
krekels geef ik uit de hand,sop ze even in t poeder en geef ze dan .

je kan ook een tube gebruiken zoals in de CRICKET KEEPER . krekels erin,poeder erin ,schudden buisje open in je bak leggen.

wel oppassen dat ze zich niet verstoppen in je terra en schade aanrichten.

als je wil,kan je mijn cricket keeper overnemen

ik gebruik hem niet meer daar ik nu zelf krekels kweek en deze een groter bakje hebben nu

wat wil je graag voor die cricket keeper hebben. wil dit wel eens proberen

groetjes sandy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strooi een koffielepel poeder over de krekels in het doosje?

 

Groetjes Tim B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

of

 

u zet de kerkels over in een curverbox of krelelterrariumpje

leg er een elektriciteitsbuisje in dat u langs een kant afsluit ,daar kruipen de krekels dan in

 

hou de duim op hetandere uiteinde zodat de krekels er niet uitkunnen

 

schud deze in een afgesneden frisdrankfles( waar u de hals is afgesneden)strooi daar de calcium in

 

de krekels kunnen er niet uit

 

laat de krekels er zelf uitkruipen in het terrarium,zodat de restcalcium in de fles blijfd

 

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Hier zitten de krekels in grote faunaboxen van de dag van aanschaf.

Hierin krijgen ze voer (gutload en fruit/groenten) en leven op eierkarton.

Bij opvoering neem ik een glazen bokaal en vervolgens neem ik een eierkarton en schud de krekels in de bokaal, als er genoeg zijn giet ik er de poeder over en zet er het deksel op.

De bokaal word geschut zodat de krekels wit zien van het poeder en deze giet ik dan in het terra omdat ik het beter vind dat het dier kan jagen.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk hier leer ik dus van :cheer:

 

Jo en Erwin hun manier van werken behoeven geen dure/extra snufjes en toch is het simpel

 

Persoonlijk neem ik gewoon met de hand krekels uit de krekelbak en stop ze in een leeg krekeldoosje waarna poeder toevoeg en goed schud.

 

Maar hier is dat maar voor 1 dier, ik kan me voorstellen dat jullie werkwijze sneller en handiger is als je verschillende terrariums moet doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel ik heb me een ronde plasiek doos genomen waar over het algemeen van die snoep in verkocht wordt .In het deksel heb ik omgekeerd een plasieken fles gezet in dat deksel en de bodem afgesneden van de fles .Dus heb als het ware een plasiteken bonbon doos met daar een soort van trechter op kost niks ne is niks plak of kleefwerk .In de pot heb ik een mix van vitamine en calcium en als ik voeder gooi ik daar een 50 tal krekels of iets dergelijks in verdeel dit in de terrariums nadat ik ze lekker door elkaar geschud heb .Bij redrunners even in de diepvries zodat ze even in coma zijn onder de lamp en dan vanaf ze bewegen zijn ze opgegeten.Indien je niet direct begrijpt laat het even weten wil ik wel een foto maken ieder ontwikeld zowel iets dat hij practisch vind want er niks zo vervelend als veodingsdieren die in huis rondlopen .

Groeten

Patrick en Daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo!

sinds vandaag zijn we de trotse eigenaars van een baardagaam!

 

we hadden een potje gekocht met vitaminen, mineralen en er zit ook calcium in. (nekton msa).

zit hier genoeg kalk in, of moeten we extra kalk erbij geven?

 

alvast bedankt voor de hulp!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo! nog even een paar vraagjes.

 

moet ik aan het eind van de dag de nog levende krekels weer uit de bak halen?

moet je al het eten (behalve het droogvoer) 's avonds weer uit het terrarium halen?

mag ik krekels tegelijk met wasmotten geven? de krekels eten ze ook op.

wij hebben de krekels in hun bakje naast het terrarium staan. kan het geluid van deze beestjes ook vervelend zijn voor de baardagaam in zijn nachtrust?

hoe bepaal je hoeveel vitamines/mineralen en kalk hij moet hebben?

 

alvast bedankt voor jullie hulp!

 

groetjes Alien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

zeker aan het eind van de dag de nog levende krekels eruithalen!! Anders kunne ze s'nachts aan je baardje gaan knagen!

 

zelf haal ik ook het voer eruit want dat is vaak na een hele dag heel droog geworden en s morgens leg ik er dan weer nieuw voer in.

 

krekelbakjes naast het terra moet geen probleem zijn, heb ik zelf ook en voor zover ik weet hebben ze daar geen last van.

 

voor de vitamine en calcium geld: als de krekels geheel bedekt zijn met het poeder is het goed. maar geef nooit calcium en vitaminen op dezelfde dag! dan wordt het calcium afgebroken door de vitaminen en kan het dus niet meer opgenomen worden.

 

en volgens mij kun je ook krekels en wasmotten tegelijk geven, ben niet zeker, want zelf voer ik nog geen wasmotten...

 

groetjes laura

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi, bedankt voor je hulp.

maar hoe zit het dan met de calcium die in dit potje zit, samen met de vitaminen enzo? is dit wat anders van samenstelling? moet ik er dan apart kalk bij geven?

Is een hele goede vraag van jou.....

Dat calcium en vitamine niet gelijk gegeven mag worden is een broodje aap verhaal.

Het beste is om je baardagaam iedere dag calcium te geven. Ga je de vitamine ook iedere dag geven dan heb kans dat ze te veel van het goede krijgen. De dagen dat je geen vitamine geeft geef je alleen calcium.

 

Wilco

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus als ik het goed begruip, is dit dus niet zo'n goed middel. (als er dus vitaminen, calcium en mineralen in 1 potje zitten.)

kan ik dan het beste alles apart geven?

 

misschien heel simpel: in krijtjes zit ook kalk. mag dat ook?

Share this post


Link to post
Share on other sites
dus als ik het goed begruip, is dit dus niet zo'n goed middel. (als er dus vitaminen, calcium en mineralen in 1 potje zitten.)

kan ik dan het beste alles apart geven?

 

misschien heel simpel: in krijtjes zit ook kalk. mag dat ook?

Dan begrijp je mij verkeerd B). In bijna ieder vitaminepreparaat zit calcium. Wat jij hebt gekocht is een goed product.

Dat calcium en vitamine niet gelijk gegeven mag worden is niet waar (mag dus wel).

Ik raad jou aan om dit product niet iedere dag te geven. Het is niet nodig en k

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×