Jump to content
Sign in to follow this  
Knik&Weazel

The Igster Nog Ma Eens

Recommended Posts

altijd mooi om zien :D

knappe foto

 

Groetjes Tim B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En daar heb je die eigenwijze kop alweer :P

Knap hoor ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij blijft een knappert hoor,

hoe vaak vervelt hij nu?

lola nog maar 2keer dit jaar,en groeit niet meer zo snel dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij is eigenlijk altijd aan ut vervelle,

soms zitte dr 2 dagen tusse hahaha,

eet ook heel veel begint goed te groeie :lol:

zn stekeltjes op zn kop beginne ook weer een beetje terug te groeie,

maar oppakke enzo heeft ie nog steeds liever niet

haha is ook een hele strijd dan want dan wil ie soms van je hand af lope en met zn nagels enzo haha maar is wel lief

is ook alweer een tijd gelede dat ie geslage heeft

Share this post


Link to post
Share on other sites

te veel vervellen kan duiden op te veel d3!

van wat ik me kan heugen vervelde lola toendertijd zo,n 5 keer per jaar!

hoedat m,n armen eruit zien,pfft niet dus!

Share this post


Link to post
Share on other sites

d3 ? zijn teveel aan vitamine als ik me niet vergis tog..????

koop hier in de buurt altijd zn potje met alles in een en doe ik eigenlijk over al ut voer heen wat ik em geef,

 

 

zit ook al een tijdje te denke om er nog een bij te nemen maarja daar ben ik nog niet helemaal uit,

mn bak is groot genoeg en genoeg plekke om nog lampen bij te doen enzo enzo maarjah misschien ooit nog eens ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

hij hoeft niet meer dagelijks vit hoor,3 a 4 keer per week is voldoende!

als je aan het denken bent aan nog een dier zijn er wat dingen waar je rekening mee moet houden. en dan is de grote van het terra nog het kleinste probleem.

2 mannen is huis word doodslag,in de paartijd hoeven ze elkaar maar te ruiken en ze gaan door het lint!

je moet dus aan een vrouwtje! legnood is een groot probleem met de iguana,de meeste moetten binnen de korste keren geopereert worden,dat is een kostbare zaak,en de meeste overleven het niet,sylivia heeft echt geluk gehad.de eieren verkleven aan de grootste ader in de onderbuik,en ze bloeden dan snel dood.

nou is je iggy nogal dominant,als je er een vrouw zij zet word dat alleen maar erger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ anita

 

Kan je geen operatie doen voor ze met de legnood zit?

Mss is deze dan niet zo gevaarlijk en overleven ze dit wel?

 

Groetjes Tim B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

owg,natuurlijk kan je laten sterilizeren,maar in dat geval moet je ze eerst laten vasten,en dan naar een goede arts,er zou in het gunstigste geval een anastetist ,chirurg en een vaat chirurg aanwezig moetten zijn.

kostenplaatje zo,n 350 euro + en geen garantie dat er geen complcaties zullen voordoen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah oke, dat had ik al verwacht dat ie dan nog dominater zou worde, en dak een vrouwtje er dan bij zou moete hale,

waarom hebbe ze eigenlijk legnood dan is dat niet te voorkome op de een of andere manier..? jah geen mannetje erbij houde maar als je dat tog wilt..?

moet tog te doen zijn op een of andere manier denk ik :unsure: ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu spreek ik uit eigen ervaring,maar ik heb minotaure een jaar gehad,opgeknapt en toen een goed tehuis voor hem gezocht.

ze waren allebeide van de leeftijd al die van jou nu.

ik was niet thuis,m,n zoon wilde stoer doen voor z,n vrienden,zette 2 keuken stoellen op gepast afstand tegenover elkaar,en zette daar de kereltjes op!

ze schijnen te kunnen vliegen,en het eindresultaat was dat ik op vrijdag middag naar de da kon,om lola te laten hechten,hij had een aardig groot rond gat in z,n dijbeen,de spieren lagen bloot,je keek zo naar binnen.

nu had ik nog geluk dat een plaatselijke da het niet erg vond om een reptiel te hechten die ze nog nooit gezien had,en ik was voor 45 euro klaar! dan nog een antibiotica kuur!

je kan het natuurlijk proberen,maar iggy doet het nu goed bij je,waarom zou je dat op het spel zetten. keuze genoeg in andere dieren,toch!

hoe zou legnood voorkomen,zelfs al heb je een vrouw alleen,eieren leggen gaan ze toch wel doen,hebben ze geen vent voor nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

okey, 2 mannen bij elkaar is zoiezo geen optie ook nooit van plan geweest, maar ben er niet zeker van dat ik een vrouwtje bij haal, wil et zoiezo niet haasten en dr eerst nog maar eens goed over na denke, net wat je zegt hij doet ut goed nou enzo dus eigenlijk zou ut zonde zijn als ik het er daar mee verpruts,

zal het legnood enzo eens opzoeken in boeke enzo en dan de zaak nog eens bekijken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onze Kiwi zat en zit ook alleen en heeft toch die keer eieren aangemaakt,ze kon ze niet leggen en het scheelde niet veel of we waren haar ook kwijt,dus een spoed operatie waarvan we niet wisten of ze het zou gaan halen,gelukkig idd wel.Maar waarom zou je het niet bij 1 leguaan houden,die vragen al aandacht genoeg :D .

 

Overigens is ze wel gelijktijdig gesteriliseerd dus dat probleem is opgelost,maar een Da is er niet zo happig op om een reptiel onder narcose te hebben,dus om haar nu zonder reden te laten steriliseren ik weet niet of ze dat doen afgezien van de kosten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

strooi altijd vita-totaal over iggy zn voer,

kan ik hier in de buurt hale bij mense die kameleons houde en die zeide dat dit ook zeer geschikt was voor iggy's en heb nog een potje met vitamine d3 wat ik er zo af en toe nog eens bij doe

 

is dit voldoende..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

oeps!

vertrouw maar op je aardige winkelier!

ik heb even gekeken,maar wat ik tussen door lees,is dat vita-totaal meer gebruikt word voor omnivore dieren,en de igster is dus een uitsluitend groente eter.

de beste vitaminen zitten toch in een lamp als de powersun,en lola krijgt niks anders,dus geen vit over z,n eten.

als je uitsluitend vit uit een potje wil geven haal dan mineral indoor,en dan calium lactaat zonder bijgevoegde d3. geef beide niet vaker dan om de dag!

ik geloof dat je je vervellings dilemma gevonden hebt!!!!! geef nu maar even alleen calcium,zodat de vit totaal z,n systeem uit kan!

ps

nu kijk ik nog een keer,en vita- totaal heeft 20000 ie aan d3!

je bent dus echt je dier aan het vergifigen,met dubbel d3 aan te bieden!

nierproblemen,lever problemen!! echt dat gaat niet goed komen!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hou hem goed in de gaten,ik weet niet voor hoelang je bent aan het overdoseren,maar de kans op permanete schade kan al zijn.

nogmaals,verkopers verkopen!

nog beter,dier dood,kom je een andere kopen! de goede man moet ook eten!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ,nieren en lever,een geknakte stekel is minder erg natuurlijk.

nu zijn ze :traag" dus als er een probleem is dan kan het wel 6 maanden of jaar duren voordat hij hij problemen krijgt,omdat de organen niet meer goed functioneren. ik ga er van uit dat hij voldoende vocht en badjes heeft gehad,zodat hij de troep goed kwijt kon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij krijgt regelmatig badjes jah en sproei em elke dag een paar keer goed nat want in een badje heeft ie niet graag, net een kat die ut water in moet zeg ma,

nja ik hoop dat ut mee valt met em :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je je dier goede afwisselend en verschillende soorten groente en fruit geeft heeft ie geen extra vitamine nodig,af en toe wat calcium lactaat,is voldoende.

 

en zorg idd zoals Anita zegt voor een goede lamp de powersun of megaray zijn goede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah dat krijgt ie ook altijd... eet beter als ik wast dat betreft...:P maar moet nog een powersun lamp gaan hale, zijn alleen zo prijzig die dingen maar goed wat moet dat moet ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×