Jump to content

Recommended Posts

deze dierjes heb ik vorige week meegenomen bij iemand vandaan.

een duidelijk voorbeeld van geen opvok,als mensen denken dat het vanzelf gaat,en de helft gewoon maar sterft.

ik had er 6,er zijn er nu nog 3,let wel op,deze diertjes zijn ruim een maand oud!

pfft.

 

 

DSCN1910.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

de linkse vanvoor die lijkt me redelijk maar als ze een maand zijn lijken ze wel echt klein... blijkbaar is het toch niet iedereen gegeven om de diertjes fatsoenlijk te behandelen...

 

Super Anita dat je je over hen ontfermd!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja,ik vind er maar weinig aan,ik heb er al 3 dood moetten doen,de vierde geef ik nog een dag.ik heb 2 dagen gevoerd,en toen moesten het zelf gaan doen.de kleinste waren al begonnen om hun skelet te gebruiken om te leven,en hadden dus nog nooit gegeten.

er is ook en een vrouw,uit een eerder legsel,heb ik ook maar meegenomen,haar grote boer liep met haar kop in z,n bek door de bak! hij luste blijkbaar ook nog wel wat,ik denk dat het met har wel goed komt.

dan zit er ook nog een iguana,daar moet ik voor terus,nog geen 2 jaar oud,en heeft mbd,ongeloofelijk ,hoe krijgen ze het toch voor elkaar.

de kleinetjes had ik meegenomen,andere waren door plee getrokken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeer jammer

deze dingen zouden niet mogen bestaan,foei foei

 

gelukig zijn ze nu in de beste handen

 

duim duim Anita,hoop dat u er iets van kan redden

we duimen met u mee

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer jammer dat deze toestanden kunnen bestaan en te bedenken dat dit zeker geen alleenstaand geval is.

Deze toestanden komen vaker voor dan men durft te denken.

Zo een mensen verdienen dan ook geen enkel dier onder hun hoede te nemen.

Reptielen hebben nood aan een speciale verzorging als je ze deze niet kunt geven begin er dan ook niet aan, ze kunnen enkel op hun verzorger rekenen om aan hun behoeften tegemoed te komen.

Het siert je dan ook enorm Anita dat jij dit op je rekening wilt nemen.

 

Respect

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou,vraag me ook niet waarom ik ze meegenomen heb eigenlijk,want ik zit met tranen omdat ik ze dood moet doen,de eigenaars zijn normaale mensen,die echt niet inzien dat ze verkeerd bezig zijn,en overal een antwoord op hebben.tis maar hoe je tegen leven aankijkt,en ik vind dat alles recht op leven heeft,maar lijden kan ik niet aanzien.

dank jullie voor de lovende woorden,en ondertussen zit ik te bedenken hoe ik de situatie kan verbeteren voor de achtergebleven dieren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Anita,

 

Diep en diep triest deze toestanden. :(

 

Veel bewondering dat je de verzorging van deze diertjes op je hebt

genomen.

 

Hopelijk kun je toch nog een aantal van de diertjes redden.

 

Sterkte.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Anita ,

 

prachtig van jou dat je toch nog wil proberen om deze dieren te redden maar als ik de foto bekijk geef ik niet veel van de afgebeelde dieren nog een kans want zijn reeds veel te ver gevorderd als je het mij vraagt maar ook als je er maar 1 van kan redden blijft dit nog steeds een mirakel want deze dieren hebben het toch ook niet gevraagd om geboren te worden.

Begrijp niet goed waarom deze personenwillen kweken want dit zijn toch geen speelgoeddiertjes maar echte dieren die het waard zijn om te leven en dan sta je er versteld van dat men hier in Belgie moeilijk begint te doen wat reptielen betreft , zou zeggen tegen deze mensen doe zo verder en de positieflijst zou er wel eens vlugger kunnen komen dan je denkt :(

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeetje!! Arme beestjes, ik heb helaas ook 1 zo'n diertje zitten dat er zo bij zit geukkig was ik er optijd bij en na een week met de hand voeren en veel "knuffelen" en kalk bijgeven krabbelt hij weer op.

 

Iksnap niet dat mensen het zover kunnen laten komen, ja kleintjes vragen om meer werk, als je dat niet kunt hebben moet je de eieren niet uit laten komen!!

 

Arme diertjes! Heel tof dat je ze onder je vleugels hebt genomen.

Ik hoop dat de laatste 3 het overleven, veel succes ermee.

 

Groetjes Nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas denken mensen nog steeds dat kweken en opkweken makenlijk is het kweken gaat vanzelf maar vanaf het moment deze uit het ei komen hebben ze veel meer verzorging nodig dan de meeste mensen denken veel mensen schrikken denk ik ook als ze merken dat er zoveel tijd in gaat zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed dat er mensen zijn zoals Anita!

Onverstelbaar dat zoiets nog kan gebeuren! :( ( :angry: )

Een tijdje geleden kreeg ik een mail aan van iemand die heel dringend nakweek baardagamen te koop had, hij/zij had er 16 zitten en verwachten weer in de 20 nakweekjes!

Ze moesten zo vlug mogelijk weg...en ze waren slechts 2 weken oud!

Hij/zij had er al enkele van verkocht!

Ik heb deze persoon doorverwezen naar een opkoper omdat ik zelf nog met nakweek zit werd het voor mij wat veel!

Ze werden verkocht als Sandfire's en werden verkocht voor slechts 10

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo!

ik haal deze even naar boven.

ik heb er nog 3 over,en 4 dood moetten doen.

ik ga proberen om morgen even wat fototjes te maken,want al groeien ze echt heel traag,het worden leukertjes hoor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is goed nieuws anita kan niet wachten op de foto's :D

 

Groetjes Tim B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi anita,

 

super dat je ze wilt verzorgen!!! echt top!

maar eigenljik ziet alleen de linkse van voor er een beetje helder en normaal uit... wat zielig dat dit moet gebeuren. Ik hoop met je mee dat het weer goed komt met de nog levende beestjes :unsure:

 

groetjes laura

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier zijn ze dan,de 2 kleinste zijn nu net voor de 2de keer verveld,groeien dus wel,maar zoooo langzaam,wat al aangeeft hoe slecht ze het hadden.

 

 

 

stumpers001.jpg

 

 

stumpers002.jpg

 

 

de grootste gaat als een trein,en kan weg,mocht iemand intresse hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mop wat supper lief dat jij ze in beheer heb, en ze eten geeft, Supper.

 

Ze zien er nu al veel beter uit als op de eerste foto.

Ga zo door, zal het volgen hoe het met ze gaat,

 

knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

het gaat echt goed met ze hoor,maar ze groeien eigelijk niet,de 2 kleintjes dan.

zijn al oud genoeg dat ze allang weg zouden kunnen,terug naar de oude eigenaar is geen optie. dus!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja je ziet dat er nog goede mensen zijn op de wereld met hun hart op de goede plaats .En dan moet je soms beslissingen nemen want je kan niet alles nemen en houden .

Groeten

Patrick en daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank je voor je mooie woorden patrick.

ondertussen heeft zich een nieuw baasje gemeld voor het groote vrouwtje!

dat het dier bij 1 van onze forum leden terecht gaat komen vind ik echt top!!

ze houden kan idd niet,hoe graag ik het zou willen,dus een lid van ons is toch mooi!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Anita ;)

 

Fijn te horen dat er eentje een nieuwe thuis heeft gevonden.

Zo zijn je inspanningen toch nog de moeite geweest en zo gaat dit diertje toch nog een mooie toekomst tegemoed.

Tussen haakjes, de diertjes zien er trouwens goed uit en ik denk dat de schade beperkt zal blijven en wie weet tot wat ze gaan uitgroeien.

Een dikke pluim hoor :cheer:

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Anita ,

 

prachtwerk geleverd hoor want zien er heel goed uit en gelukkig zijn er ook nog mensen zoals jij die de moeite nemen om zich om stumpertjes te bekommeren want deze dieren hebben het toch ook niet gevraagd om op de wereld te komen ;)

Kweken is o zo gemakkelijk maar grootbrengen is al iets anders want deze dieren vragen veel van je tijd en ook veel van je geld dus goed nadenken vooralleer men begint met te kweken zou ik willen meegeven aan deze mensen waar je de diertjes vandaan hebt gehaald.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi anita,spijtig dat je zover woond,anders wou ik er ook nog 1tje bijnemen,1tje meer of minder komt het niet aan he.

voor de moment hebben we ook een baardje zitten van ongv de zelfde grote.

tenzij je naar de beurs in lebbeke komt,dan kan ik wel 1tje meenemen

 

maar in elk geval heel veel suc6 en keep up the good work :cheer:

 

groetjes

 

Jessie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×