Jump to content
Sign in to follow this  
zwelgje

Brandveiligheid

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Ben van plan om bij de bouw van mn nieuwe terra de verlichting in te bouwen in een vals plafond. Nu ga ik inbouwhalogeenspots gebruiken.

Deze kunnen echter aardig heet worden. Om brandgevaar te voorkomen, er ligt namelijk een hoop draden en electriciteit op het plafond, wil ik een soort brand / hittewerende laag op de plank maken.

 

Welk materiaal zou ik hiervoor het beste kunnen gebruiken?

Zat zelf te denken aan aluminiumfolie, heeft iemand een ander idee?

 

Groeten Jetro

Share this post


Link to post
Share on other sites

alluminium folie kan je gebruiken , let er dan wel op dat dit de temperatuur niet verlaagd , en je dus eigenlijk alleen een reflectie hebt van de warmte ,

 

ook kan je kiezen voor een brand vertragen schuim , dit is alleen wel aan de dure kant ,

 

ook zou je kunne kijken voor computer ventilatoren .

dit neemt de warmte erg af .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

Op de meeste inbouwhalogeenspots staat vermeld welke ruimte je diend te respecteren tussen de lampen en het plafond, hou hiermee zeker rekening.

Aluminiumfollie is een metaal dat de warmte weinig opneemt omdat het de warmte terugstraalt.

Hou dus rekening dat de warmte weerkaatst word en dat je tussen de achterkant van de lampen en het plafond een ophoping van warmte krijgt die serieus kan oplopen zorg dus voor genoeg verluchting bovenaan.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×