Jump to content
Lindollie

Achterwand Maken

Recommended Posts

Zo, wij zijn dan eindelijk begonnen met onze achterwand nadat we alle tips hier hebben gadegeslagen. We hebben nu de achterwand gemaakt van Polystyreen platen en het ligt nu te drogen in het terrarium. Het wordt echt mooi! Beter dan dat kurk, want daar werd ik echt helemaal gestoord van.

 

Ik heb nu alleen een heleboel platen over! Ik wil ze wel weggeven aan reptiel-liefhebbers om achterwanden mee te maken... maar mag ik die op dit forum ook aanbieden?

 

Onze beestjes Jack en John (2 stuks) zitten nu overigens in een bakje van 60 x 40 x 40, dat is nog eens wat anders dan de 120 x 50 x 50. Gelukkig zijn ze nog maar 27 centimeter... dat moet goed gaan voor die paar dagen.

 

Zaten jullie ook zo in de rommel toen jullie een achterwand maakten?

Wel eens de moed opgegeven? Haha, wij worden een beetje gefrustreerd dat dingen soms niet gaan zoals we willen :shout:

Gelukkig komt het altijd wel weer goed ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ROMMEL :D:rolleyes::D:rolleyes:

 

TOEN WE ONZE GROTE STELLING MAAKTEN GEBEURDE DIT IN DE HUISKAMER

 

zou niet zoveel stof geven ;) (dacht ik)

tot ik met het schuurmuisje de mdf wat wilde bijwerken voor het verven:rolleyes: :rolleyes:

toen ik opkeek zag ik de andere kant van de kamer niet meer :rolleyes:

 

sindsdien mag ik niet meer in huis met mijn schuurmuisje :(:(

 

nu zijn het mooie herinneringen,toen was het iets minder :D

 

piepschuim bollekes vind je maanden nadien nog :rolleyes:

 

 

maar wel mooie en prooper bakje gemaakt voor de beestjes :cheer:

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemaal herkenbaar wat je zegt.

 

Hmm kzou die platen niet zo snel wegdoen.

De bacterie wil nog al eens toeslaan en voor u het weet bent u aan uw 2de terrarium bezig :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, wij zijn ook in de huiskamer aan de slag gegaan...

Maar het resultaat maakt het allemaal waard!

We zijn net een weekend weg geweest, dus we moeten hem nog spuiten voor de kleur. Dat gaan we morgen doen. Maar ik denk dat we heel blij zijn met het resultaat!

 

Ik heb zo ontzettend veel platen over, daar kunnen we nog 4 terra's mee maken ;) haha. Iemand interesse?? (gratis) stuur me ff een berichtje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

We hebben nu spuitbussen gekocht; nitro-cellulose lak. Hoe weet ik nu of dit niet schadelijk is voor de diertjes? Uiteraard op het moment van spuiten enzo weet ik dat ze er niet bij moeten, maar als het opgedroogd is. Heeft iemand hier ervaring mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zelf gebruiken we geen verf,maar smijten gekleurd zand in de laaste laag tegellijm

 

dit is niet schadelijk(en glimd niet)

van verf hebben we geen ervaring

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met producten allerhande moet je voorzichtig zijn, ook wat betreft verf.

Nu wat de verf betreft die jij opnoemd heb ik geen ervaring, maar voorzichtigheid is altijd geboden.

Sommige baardjes zijn echte vernielers en gaan krabben of bijten in de achterwand, als deze dan niet sterk genoeg is en gaat afbrokkelen kan dit gevaar opleveren als er schadelijke producten zijn in verwerkt.

Ik denk maar aan verven op loodbasis of dergelijke.

Het beste is op de verpakking even de bijsluiter te lezen en of veiligheidsvoorschriften.

De verf die ikzelf gebruik is verf of waterbasis met als afwerking parketvernis eveneens op waterbasis waar je desnoods nog wat zand in kunt strooien voor deze droog is.

Nu wat het glimmen betreft is het zoals Erwin zegt om geen verf te gebruiken, maar dit is eigen keuze, wel vind ik een onafgewerkte achterwand minder poetsvriendelijk omdat deze poreus blijft en uitwerpselen enz....gaan indringen als deze niet onmiddelijk verwijderd worden.

Ikzelf heb hier een oplossing voor gevonden en dat is om over de vernis nogmaals een laagje verf te smeren en deze dan met een propere droge doek te boenen zodat je glanzende en matte effecten verkrijgt ook kan je desnoods in de natte vernis zand strooien.

Wel steeds verf gebruiken op dezelfde basis zodat deze niet tegen elkaar gaan inwerken.

 

Grtzzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×