Jump to content
smeff

Helemaal Vergeten Voor Te Stellen, Smeff.

Recommended Posts

Hoi Allemaal.

 

Ik zie het nu pas .

Ben al bezig met posten en heb ook nog de eer om het 200 ste lid te zijn en heb mij nog niet eens voorgesteld.

Bij deze dan alsnog.

 

Ik ben Smeff.

Alleenstaande vader van twee zoons en heb nogal uitgesproken meningen en iedeeen.

Houd er zo'n 40 dieren opna waaronder ,spinnen, slangen gecko's , een baardagaam en honden.

Met zo'n lel beesten ben ik genoodzaakt om bijna alles zo goedkoop mogelijk te doen.

Ik houd er daarom ook een muizen en krekelkweek op na en maak al mijn terraria achterwanden enz . zelf.

Dit alles met wisselend succes.

Ben al redelijk bedreven in alles maar maak zoals ieder mens nog steeds fouten.

Ik kan over veel meepraten maar ben nog steeds voor kritiek en verbeteringen vatbaar.

Ben dus ook niet hier om de "goeroe"uit te hangen, maar om van andere forumleden ideen op te doen en wat te leren (ben je nooit te oud en te wijs voor ).

Om alles compleet te maken ook nog een show-foto en eentje hoe ik er normaal uitzie.

 

69a801f2.jpg

 

PIC_0007.jpg

 

 

Groeten Smeff.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Smeff,

 

Leuk dat je je toch nog even hebt voorgesteld. :rolleyes:

 

En ja met zoveel dieren in huis is het zeker noodzaak om zoveel

mogelijk zelf te doen, anders is het gewoon niet te betalen.

Geloof mij, ik kan hier over mee praten.

 

O ja en bij mij lukt ook alles niet van de eerste keer hoor. :(

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

he smeff leuk dat je je zelf even hebt voorgesteld en nog wel met foto,s en al

erg leuk

grtjsssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

welkom hiero..........

En je zegt ik heb een uitgesproken mening, gelukkig wel, zou wat wezen als iedereen maar elkaar napraat.

Net als bij de achterwanden, vond het gaaf om te zien hoe jou achterwand is, en zekers een ideetje voor volgend keer.

Groetsels van esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo

een uitgebreide diergaarde heb je.leuk dat je jezelf toch nog even hebt voor gesteld.hopelijk kunnen we nog wat van elkaar leren.zelf hou ik wel van iemand met zn eigen mening een goede discussie op zn tijd is altijd wel leuk :D .

ps echt gave achterwanden,als je nog ideen hebt voor achterwanden in iguana terras hou ik me aanbevolen.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Allemaal ,

 

Allereerst bedankt voor jullie warm welkom, dat het een beetje laat is ben ik zelf schuld ;)

Of het hier de plaats ervoor is weet ik niet, maar ik wil toch even wat over mijn achterwanden kwijt.

Ik waardeer ieder zijn zelfgemaakte achterwand en zolang iedereen hem zelf mooi vind en vooral als de dieren die erin zitten hem waarderen is hij altijd beter dan een gekochte.

De mijne (voor de gecko's en de baard ) zijn van zacht schuim en cement.

Schuim uit bankstellen heb ik genoeg (omdat Antoon een van mijn honden en meubelvreter is ) dit plak ik met een ruw iedee dat ik heb (schuilplaatsen en plateaus ) heel ruw met kit in het terrarium.

Dit terwijl de bak op zijn achterkant ligt.

Dan smeer ik het in met een laag cement waarover ik veel zand strooi.

Doordat het schuim zacht is en nog wat vervormt is het een verrassing hoe het er uiteindelijk uit komt te zien en doordat ik cement gebruik blijft het mooi ruw.

Doordat de bak op zijn rug ligt kan ik schuilplaatsen creeeren die diep zijn en toch geen steunpilaren hebben.(zodat je er beter in kunt komen om ze schoon te maken).

Ik moet echter eerlijk erbij vermelden dat cement in mijn ogen nog niet het ideale is.

Ik heb maar een baard en hij poept steeds op de zelfde plaats (hier zorg ik dus dat genoeg zand ligt zodat het niet in het cement trekt).

Met meer baardjes wordt het volgens mij een stinkzooi.

Mijn pythons moeten van de zomer groter verhuizen en hun oude bak wordt voor de baard met eventueel nog een of twee vrouwen.

Hier moet ik dan een achterwand in maken (waarschijnlijk cement met nog iets erover zodat het niet meer zo poreus is ).

Als het zover is zal ik mijn "avonturen" op foto vast leggen en hier posten.

Is vaak duidelijker dan uitleg.

 

Groeten Smeff.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Smeff,

 

Heb je al eens gedacht aan tegellijm!!!

 

In ieder geval hou ons op de hoogte als je weer aan het

klussen bent AUB.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi smeff ;)

 

Ikzelf creeer mijn achterwand in PUR-schuim die ik dan bestrijk met tegellijm en daar strooi dan wat zilverzand overgeen terwijl deze nog niet hard is

ik heb nu al zelf mogen ondervinden dat de tegellijm loskomt waar de dieren veel klimmen

ik heb nu een tip gekregen om over de tegellijm polyesterhars te smeren

moet dit zelf nog uitproberen maar lijkt me wel iets

je zou dit natuurlijk ook bij cement kunnen toepassen

deze verliest dan zijn poreusiteit en zal dan geen uitwerpselen opzuigen

 

Grtzzzz :) Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Tegellijm zat ik al aan te denken, polyesterhars nog niet.

Zijn alle twee volgens mij het proberen waard.

We zullen zien,in ieder geval bedankt voor het meedenken.

 

Groeten Smeff.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×