Jump to content
Sign in to follow this  
sander

Hoeveel Krekels Geven Aan Baaraapje Van 5/6 Weken?

Recommended Posts

hoi sander

wat de maat betreft daar kan ik niets over zeggen

ligt nogal aan waar je ze koopt maar ik neem aan dat je wel weet of je de goede maat hebt

wat de hoeveelheid betreft een jong baardje moet zoveel kunnen eten als hij maar wil

dus gewoon net zoveel geven als hij op kan

wel in kleine hoeveelheden dus niet een heel bakje in een keer voor een baardje alleen

zet wel altijd een bakje groente/fruit in je terra

dit voorkomt dat eventueel niet opgegeten krekels aan je baardje zouden gaan knagen

grtjsssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja heb ik altijd een bakje fruit al eet hij dit niet op (de bardagaam) ik geef hem ook meestal tot hij weer weg gaat en gaat zonne ofsoow , maar bedankt voor de tip !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

in het algemeen maakt het niet uit. Ikzelf gooi een bakje krekels in de bak, en doe er een nieuw bij als ze allemaal op zijn. Een baardagame eet alleen als hij honger heeft, ze weten wel wat goed voor hun is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja maar als ik dat doe en ik moet ze bepoedere ofsoow dan is dat poeder er binnen de kortste keren af en ze kruipen weg achter de achterwand en komen dan savos te voorschijn om dn misschien wel aan mijn bardagaam te knabbelen gelukkig is dat nog niet gebeurd zijn er nog tips omdit allemal te voorkomen

 

Greetz Sander

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, maar je baardagame zal zoiso een paar krekels vangen met poeder. of ja kan dat op ander voedsel doen datr je in een schaaldje leg(bv morio) en een gezonde baardagame heeft geen last van aanvreet. soms zit er bij mij wel eens een baardagame op de kop maar men baardje smakt hem dan tegen de ruit :P (flying krickets show!!!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

en als dit aanvreten nou gebeurd als de baardagaam ligt te slapen en niet te vergeten de mijne is 5/6 weken oud en die wasmotlarven die wou ik gaan kopen voor afwisseling is dit goed voor een baardje vn die leeftijd

 

 

Greets SaNDeR

Share this post


Link to post
Share on other sites

een afwiseling kan nooit kwaad. ene nog inverband met aanvreed: ik heb er nooit problemen van gehad, ook 's nachts niet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken 1 die krekels in een tennisbal doet klein gat erin om zo te voorkomen dat ze aan de baardagaam knagen, tja volgens mij helpt het niet :blink: enne vind raar idee maarja mischien is het wel heel gewoon maar hoor het niet op deze forum :rolleyes: Naja kun je wel een keer een voetbal elftal maken ofzo <_<

 

Groetjes Tonweya

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal,

 

Zorg ervoor dat er s'nachts altijd een beetje groente of fruit in het

terrarium aanwezig is, dit voorkomt dat de overgebleven krekels

aan de baardjes gaan knagen.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx voor al de goeie reacties!!

 

maar was mot larven kan ik dus gewoon aan mijn baardje geven??

 

Greetz SaNdEr

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja hoor die mag je geven al moet je wel even opletten dat je niet te grote koopt

ze zijn wel zacht hoor dus het kan verder geen kwaad

let er wel op

dit is een snoepje

dus zie het niet als hoofdvoeding

een kleine sprinkhaan vinden die van ons heerlijk

maar dan dus wel de echte kleintjes he geen middel of gevleugelde

grtjssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Sander!

 

Wij geven ons baardje altijd smorgens en savonds een paar krekels/of sprinkhanen! Die van ons is nu 2,5 maand en het gaat prima zo! In het begin at hij er 4 per keer, maar dat verschilt heel erg! Er blijven dus ook regelmatig krekels en sprinkhanen in zijn terra rond lopen...tot nu toe hebben we nog geen last gehad van knagende krekels aan ons baardje...gelukkig :) we zetten ook altijd een bakje fruit/groente in het terra (je ziet ze daar van smullen...ons baardje zelf moet er alleen niets van weten hahaha)

Wat ook vaak voorkomt is dat als je bakje krekels/sprinkhanen wat langer staat dat ze beginnen te groeien...dan zijn ze dus te groot voor je baardje! Meestal laten we deze even in het terra rond lopen en als ze na een paar dagen nog niet opgegeten zijn weten we dat ze echt TE groot waren...we halen ze dr dan meestal uit, want ben bang dat die groters misschien wel gaan knagen....

 

Groetjes melissa

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Melissa

 

Je moet misschien eens proberen je baardje enkele dagen geen insecten te geven.

De kans is groot dat hij/zij groenten en fruit begint te eten.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke thnx zal het eens proberen :)

 

omdat hij nog zo jong is vind ik het eigenlijk een beetje zielig om een aantal dagen geen beestjes te geven, ik wil wel dat ie genoeg voedingstoffen binnen krijgt omdat ienog moet groeien :) Ik had al meerdere malen gelezen dat een dagje zonder voedsel geen kwaad kan omdat dit ook in de natuur weleens voorkomt, maar durfde het nog niet...maarja zal het eens uitproberen ;)

In de winkel zeiden ze dat het vanzelf wel zou komen...gewoon blijven aanbieden en eventueel het een beetje lekker maken door er wormpjes overheen te strooien zodat ie automatisch ook groente binnen krijgt.Verder zeiden ze dat het niet gek was dat jonge baardjes het nog niet eten...

 

groetjes melissa

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

ik raad het ook niet aan omdat met jonge dieren te doen hoor

die hebben hun voedingstoffen nog nodig voor de groei en de kalk die je er over heen gooit is ook belangrijk

die van ons aten ook geen groente en fruit

en je merkt dat als ze wat ouder worden ze het wel gaan pakken

zolang je het maar aan blijft bieden

en als ze wat ouder zijn een dag geen eten vind ik minder bezwaarlijk

maar dit is mijn mening he

ieder moet dat voor zich weten

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorlopig blijf ik mijn beestje ook gewoon zn insecten geven...die vind hij veel te lekker :) en de groenten en fruit blijf ik gewoon keer op keer aanbieden...hij zal vanzelf nieuwsgierig worden hoe het smaakt denk ik :)

Thnx voor je advies GBF!! Je hoort zoveel verschillende verhalen, maar dit lijkt me inderdaad wel het beste :)

Later als ie groter is en nog steeds geen groentes eet zal ik het eens uit proberen om een dagje geen insecten te geven..

 

groetjes melissa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iedereen moet het natuurlijk zelf uitmaken wat hij doet.

Maar met af en toe een dag overslaan bij jonge dieren heb ik geen negatieve ervaringen.

Mocht je meerdere baardagamen in dezelfde bak opkweken zou ik het ook niet doen. Maar als hij/zij alleen zit kan het best.

ps. als de dieren ouder zijn is het eerder aan te raden vastendag(en) in te lassen.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar met af en toe een dag overslaan bij jonge dieren heb ik geen negatieve ervaringen.

 

denk dat bij jonge dieren de eventuele negatieve gevolgen ook niet direct zichtbaar zijn

een vaste dag houd ook in dat het dier geen kalk binnen krijgt

en dit kan wel gevolgen hebben

dus vandaar dat ik jong dieren geen vaste dag wil geven

maar inderdaad doet iedereen dit op zijn manier

zoals bij heel veel dingen zeker in de reptielenwereld

zijn er meerdere wegen die naar rome leiden ;)

grtjsssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al mijn dieren zijn opgegroeid/groeien op tot grote,stevige reptielen/amfibie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×