Jump to content
Sign in to follow this  
benjii

Eerste Eitjes

Recommended Posts

hallo iedereen hier

het is al weer een heel tijdje geleden dat ik nog eens op het forum ben geweest maar nu heb ik dus nieuws :

de florida orange man die ik bij Place On Earth dragons heb gekocht heeft gepaard met het vrouwtje dat ik ooit van reptiefarm gekocht heb. ik ben er welgeteld 4 dagen geleden achter gekomen dat mijn vrouwtje zwanger was en gistren al moest ze leggen!!! (blijkbaar van de eerste dag dat dat koppeltje samenin 1 bak zat prijs gehad) ik heb ze dus s'avonds uitgegraven en ik heb maar liefst 22 eitjes gevonden!!! ik heb ze nu bij een kleine 30

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi gefeliciteerd met de eitjes :cheer: . als je meer vrouwlijke baardjes wilt is 28 graden mooi met 30 graden zullen er meer manlijke tussen zitten. als de eitjes iets indeuken beetje water met bv een spuitje rond de eieren spuiten. controleer regelmatig de eieren en als er echt beschimmelde eieren tussen zitten deze verwijderen zodat de goede eitjes niet worden aangetast. het uitkomen van de eitjes is iets wat altijd bij blijft en blijft ook altijd spannend.

succes.

groetjes marjolein :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd met de eitjes!

Nu kan het wachten beginnen, ben benieuwd naar de jongen!

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi gefeliciteerd met de eitjes :cheer: . als je meer vrouwlijke baardjes wilt is 28 graden mooi met 30 graden zullen er meer manlijke tussen zitten. als de eitjes iets indeuken beetje water met bv een spuitje rond de eieren spuiten. controleer regelmatig de eieren en als er echt beschimmelde eieren tussen zitten deze verwijderen zodat de goede eitjes niet worden aangetast. het uitkomen van de eitjes is iets wat altijd bij blijft en blijft ook altijd spannend.

succes.

groetjes marjolein :D

 

Hallo Marjolein ,

 

dat je het geslacht kunt bepalen door met de temperatuur te spelen is een fabeltje waar je niet al teveel geloof moet aan echten.

Er zijn bepaalde soorten dieren waar dit wel bij lukt maar daar zit de baardagaam spijtig genoeg niet bij ;)

Ikzelf heb al verschillende soorten temperaturen geprobeert bij mijn eitjes maar het is elke maal een verschillende uitkomst.

 

Wat je wel hebt is dat je bij lagere temperatuur een langere wachttijd hebt vooralleer de eitjes gaan uitkomen met als gevolg grotere en sterkere diertjes en bij hogere temperaturen een vluggere uitkomst met als gevolg kleine diertjes en minder sterk natuurlijk.

 

@benjii : gefeliciteerd met de eitjes en als het om de florida orange x blood gaat zul je verbaasd zijn wat een prachtige dieren dit worden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe nee jammer genoeg geen blood maar en wildkleur :P

maar ik ben hoe dan ook beniewd :D

ik hoop aleen dat het lukt want ik ben nog opzoek naar een thermostaat(was nog nogal onverwacht, ik had eind juli verwacht voor ze gelegd zouden zijn, niet dus!),temperatuur in de bak schommelt nog 1 a 2 graden rond de 30

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi gerrit als het een fabeltje is ( tempratuur die het geslacht bepaald) waarom staat het dan wel beschreven op de meeste websites. dit zou dus onjuiste informatie zijn ;) . dat de jonge sterker zijn en groter als je ze op een lagere tempratuur uitbroed, de incubatie tijd langer is wist ik nog niet. zelf heb ik mijn stoof op 28 graden staan.

groetjes marjolein :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

30 graden 60 dagen ,28 graden 70 dagen (ong)

ik ben het met wel met gerrit eens,een langere broedtijd maakt sterkere dieren,maar geslachts bepaling door temp klopt niet voor baardjes.

gekko eitjes broed kan je voorbroeden,voor kleur en sex,maar baardjes ,nee!

 

benjii

gefeliciteert met je eitjes!! wat een voorpret,ze zijn zo leuk!!!!

spuit geen water op de eitjes ,maar in de hoekjes!

maar je meld niet of je een natte of een droge stoof hebt,dat kan schelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Benjii ;)

 

Proficiat met de eitjes en hopelijk word het een succes met mooie nakweek tot gevolg :cheer:

 

Grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi gerrit als het een fabeltje is ( tempratuur die het geslacht bepaald) waarom staat het dan wel beschreven op de meeste websites. dit zou dus onjuiste informatie zijn ;) . dat de jonge sterker zijn en groter als je ze op een lagere tempratuur uitbroed, de incubatie tijd langer is wist ik nog niet. zelf heb ik mijn stoof op 28 graden staan.

groetjes marjolein :D

Hallo Marjolein ,

 

je moet dus niet alles geloven wat je op sommige forums te lezen krijgt hoor en bedoel hier niets verkeerd mee maar ikzelf heb al zoveel eieren zowel van baardagamen als van kameleons uitgebroed en al zoveel uitgeprobeert en ben altijd tot de conclusie moeten komen dat je niets kunt veranderen aan wat moedertje natuur bepaald.

 

Ikzelf ken verscheidene grote kwekers zowel in binnen als buitenland en ze zullen je allemaal hetzelfde zeggen hoor ;)

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

er zijn een heel deel van de eitjes ingevallen(vanwege het ontbreken ven een deftige broedstoof de eerste dagen denk ik) deze gaan niet meer uitkomen he? of wel???

vind het wel jammer maar ja, het was zo onverwacht dat ik geen stabiele broedstoof had klaarstaan.

dat weten we dan weer voor volgende keer: altijd een broedstoof in de buurt houden.

greets Benjiman

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat jammer nu!

maar heb je ondertussen een stoof.

want meestal leggen ze na een maand weer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

na een maand weer?

van diezelfde bevruchting of zijn ze dan opnieuw bevrucht???

dus dan worden er nog eitjes bijgeledg nog voor de eerste zijn uitgekomen???

greets benjiman

Share this post


Link to post
Share on other sites
na een maand weer?

van diezelfde bevruchting of zijn ze dan opnieuw bevrucht???

dus dan worden er nog eitjes bijgeledg nog voor de eerste zijn uitgekomen???

greets benjiman

Inderdaad, van

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×