Jump to content
raymond1977

Via Deze Weg Wilde Ik Mij Graag Voorstellen

Recommended Posts

Hallo leden,

 

Mijn naam is Raymond Bosch en ben 30 jaartjes jong.

Ik woon samen met vriend in de mooie stad van den haag.

 

Hoe ik ben begonnen met de baardjes, eigenlijk moet ik zeggen mijn vriend ';-)

 

Hij is altijd erg gek geweest op reptielen, en heb hem 2 jaar geleden voor zijn verjaardag twee baardjes gegeven.

 

Onze baardjes heten Mike en Eef en ze groeien echt als kool.

Ze groeien zelfs zo hard dat we dit jaar een nieuwe, terrarium voor ze moeten kopen of bouwen.

 

Nu zijn wij trouwens erg beneiuwd naar het volgende, en dat is welk geslacht onze baardjes zijn. We hebben ze nu 2 jaar maar wij komen er niet uit, ik denk dat het man en vrouw zijn maar kom maar niet wegwijs uit de boekjes. De fotos zijn niet echt duidelijk, maar onze baardjes werken niet echt mee om onder de gordel te laten kijken ;-)

 

Ik zou het namelijk erg leuk vinden om eens een nest met jonge baardjes te hebben. Maar ben bang dat dit niet kan, want de kans is groot dat het misschien broer en zus is.

 

De mensen waar ik onze baardjes gekocht heb, had namelijk 2 nesten en de jongen daarvan bij elkaar gezet.

 

Wie kan mij helpen met wat wijze raad?

 

Groetjes,

 

Raymond

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Raymond,

 

Welkom op het forum. :cheer:

 

Leuk dat je je eigen gelijk even hebt voorgesteld. :rolleyes:

 

Weet je of de ouders van je baardjes onverwant zijn?

 

Zoja dan mogen jullie baardjes gerust nog eens voor nakomelingen

zorgen.

 

Voor het geslacht te bepalen hebben we toch echt duidelijke

Foto's nodig.

 

Groetjes Marc en Berlinde B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

leuk dat je jullie hebt voorgesteld,en dat jullie veel plezier beleven aan jullie dieren.

zoals marc zegt,als de ouders onverwant zijn,kan er gerust een nestje komen. maar de babys mogen dan niet meer als koppel verkocht worden,dan kunnen er treurige dingen gebeuren.

maar als je de dieren nu al echt 2 jaar hebt had er onderhand wel wat van gekomen moetten zijn.

als je 2 mannen hebt moet je het goed in de gaten houden,de rust kan zo omslaan in veel herrie.als je 2 vrouwen hebt kunnen die evengoed gaan leggen,dan wel onbevrucht dus.lol.

maar op deze leeftijd moet het goed te zien zijn,trek de staart wat omhoog,zie je een heuvel,een dametje,aan de zijkanten een heuveltje,een man. aan het begin van de staart.of toch even een foto maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo alles wat je moest weten is gezegd wens je welkom op het forum en veel suc 6 met geslacht van je baardjes .

Groeten

Patrick en Daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

welkom hier,en vooral veel plezier

 

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Raymond ;)

 

Welkom hier :cheer:

Als je baardjes twee jaar oud zijn zou je toch het geslacht al duidelijk moeten zien.

Zonder foto's is dit natuurlijk voor ons onbegonnen werk.

Als je de staartbasis omhoog trekt zou je bij een mannetje twee bultjes moeten zien, bij een vrouwtje ontbreken die en is er boven de cloaca enkel een lipje .

Bij mannetjes zijn de porie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×