Jump to content
Sign in to follow this  
chelsead80

Wat Nu?

Recommended Posts

hallo

 

wie kan mij verder helpen mijn wateragaam is vorige week donderdag geopereerd daarbij hebben ze stukken hout uit zijn darmen verwijderd nu weiger ik dus nog eens de aangerade bodembedekking te gebruiken en is mijn coco humus of turf humus aangerade maar daar hij nog pijn heeft denk ik tenminste schept ie dus tijdens het wilde rollen wat ie nu doet in de bak een hele hap van dat grei op help me wat moet ik doen nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

 

groetjes sandra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had je beter op wat keukenrolpapier gezet. Totdat alles genezen is...

 

Ik weet niet wat je precies bedoelt, maar als de bodembedekking door de kamer vliegt, zul je het toch wel moeten aanvaarden. Ofwel het beestje op kunstgras of niets zetten.

 

Ik gloof dat Anita hier op het forum, geen bodembedekking gebruikt.

 

Ikzelf ben aan het kijken voor kunstgras voor men baardje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nope,niks op de grond hier.

alleen de geckos hebben zand,en een bakje mos.

maar wat een drama.snippers in de darmen van je dier!!

daar word altijd voor gewaarschuwd,en zo zie je maar weer!

heb je een foto???

maar doe niks op de grond,miss wat kranten,dat is wat steviger dan keuken rol. en zorg dat hij even niet te veel kan klimmen,zodat hij kan genezen.als het dier het slecht heeft plak dan de zijkanten van de bak af,zodat hij niet te veel prikkels heeft,en goed kan riusten.

zorg dat hij steeds vers water heeft,verschoon alles regelmatig,denk aan de 3 r

rust, regelmaat en reinheid.

enne hou ons op de hoogte!! sterkte ermee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Sandra ;)

 

Eerst en vooral welkom hier.

Spijtig genoeg worden wateragamen door de meeste mensen op houtsnippers(bark) gehouden omdat dit meestal door de zaak waar men het dier koopt word aangeraden en men zo nog een extra zak van dit spul kan bij verkopen.

Ikzelf heb ook jaren geleden deze beginnersfout gemaakt en ben er een dier aan kwijtgespeeld, dus dit spul raad ik aan niemand aan.

Wat je nu kunt doen is je dier inderdaad tot het wat opgeknapt is in een quarantaine bak zetten met een grondbedekking van bv. keukenrol of krantenpapier, wel zijn dit dieren die een hogere vochtigheidsgraad nodig hebben en zal je dus dienen te sproeien en dit kan wat lastig worden met het papier daar dit een brei gaat worden en krantenpapier zal dan ook nog inkt loslaten.

De ondergrond die ikzelf gebruik bij tropische bakken is een mengeling van bosgrond (potgrond) met turf desnoods met wat wit zand in vermengd en dat in een dikke laag.

Om het meegraaien van grond en om de vochtigheid beter vast te houden bedek ik deze ondergrond met mos zodanig verkrijg je toch een vaste ondergrond.

Ook heeft dit als voordeel dat indien de vrouwtjes eitjes gaan leggen je het onmiddelijk opmerkt waar ze gegraven hebben.

Het andere voordeel is dat je op deze manier een heel natuurlijke omgeving kunt nabootsen met echte planten.

Succes en hou ons zeker op de hoogte.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

ik heb zelf ook wateragamen, en heb dit probleem niet voor ....

misschien is je hout wat te klein ?!

 

ik zelf gebruik niet wat ze verkopen in reptielenwinkels, maar ben gewoon in een plantenzaak bark gaan halen (stukken van ongeveer 2cm lang, en 1cm breed).

Oogt veel mooier, exotischer, en geeft een warme tint aan je terra wanneer lampen op schijnen :P

 

misschien is dit de oplossing ?!

 

groetjes,

jochen

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan ook potgrond gebruiken (eerst sterilliseren).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×