Jump to content

Recommended Posts

hoe zit het met de nagels van een leguaan??? de nagels van Rossi zijn al aardig lang en scherp en vorige week bleef Rossi dus met zn nagels ergens achter haken waardoor de nagel eraf is :( moet ik knippen of vijlen of zo iets?

 

Groetjssss B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hemel,hoe is dat gebeurt,dit is de eerste maal dat ik dit hoor van een iguana!

knippen of vijlen is geen optie,de terra iggy proof maken wel.

hoe ziet rossies teen eruit nu? als het gebloed heeft goed ontsmetten,en let op dat de teen niet dik word,of zwart! als er een infectie in de bloedbaan komt moet je antibiotica gaan halen voor hem,anders kan hij in een paar weken aan z,n eindje komen.heb je een foto???

Share this post


Link to post
Share on other sites

het heeft idd gebloed, ik heb het met keuken papier gedept en gelijk met betadine een aantal dagen goed ingesmeerd en het ziet er niet ontstoken uit of iets dergelijks, gewoon een teen zonder nagel nu! ik zal morgen een foto maken!

 

Groetjssss B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahha.het zou idiaal zijn hoor,voor ons,een iggy zonder nagels!!

mijn armen zijn een slachtveld hoor,gewoon te lui om een handschoen te pakken.

maar zonde hoor,al denk ik dat al de nagel er helemaal af is dat hij niet terug groeit,maar misschien heeft hij geluk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik doe lekker mijn handschoenen aan :P ik wil graag mijn armen behouden :P

nog ffies een vraag anita: Rossi blijft aggressief als ik hem wil pakken....zodra ik ook maar in de buurt van zijn staart kom, slaat hij ermee! ik laat het wel gelijk merken dat dat nie wil, maar het lijkt op een of andere manier wel of hij ergens bang voor is....zou jij weten wat het kan zijn???? kan hij in het verleden iets meegemaakt hebben ofso?

 

Groetjssss B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol.dat is geen agressie hoor.

even testen of hij je toch niet de baas kan zijn.

hij zal dit blijven doen ben ik bang voor,dus je niet laten kennen,maak je groot en breed als je hem benaderd,en spreek hem streng toe als hij omhoog komt en je vuil aan kijkt.

hij weet echt het verschil tussen een zware stem met bad iggy,of een vriendelijke stem good iggy. probeer het maar.

en neem wat lekkers,als hij aardig is ben jij aardig en word hij beloond. dat weet hij zo hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou anita,

 

ik heb heel erg geluk denk ik:P die nagel die toen compleet was afgescheurd is al bijna weer helemaal terug gegroeid! heb nu ween een volledig complete leguaan :cheer:

 

Groetjssss B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow,wat goed zeg!

valt toch wel op als er 1 te weinig is,al zou het wel prettig zijn voor het baasje als ze helemaal geen nagels hadden.

 

maar om terug te komen op z,n dominantie,gedraagd rossie zich tegenwoordig?

ik heb dit jaar nog helemaal geen last gehad met de paartijd,ben nog geen 1keer besprongen,geen kwakkies gekregen niets!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, ben ook erg blij dat het weer volledig aangroeid!! geen last??? nou, Rossi is zo geil als boter volgens mij! :D laatste maanden helemaal, kopknikken enzo en weet niet, maar als ze poepen en plassen zit er ook heel vaak zo'n wit plakkend goedje bij! maar kan niet voorstellen dat dat van de paartijd is! ik heb om de dag zon groot kwakkie erin liggen!

 

Groetjssss B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je nog geluk! 1 per dag,lol!

maar kan wel kloppen hoor,van die plakdingen.

je hebt een man,jij bent een man,maar als je vrouwelijk was geweest dan kan je dus echt besprongen worden,en zie hem dan maar weer van je af te krijgen! hij .kan dan rustig drie kwartier met van die ogen op bezeten aan je arm of been hangen.

maar wees gerust,nog een goed maandje,dan is het weer over,en gaat hij ook weer normaal eten,tegen die tijd kost de andijvie hopelijk ook weer 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 maandje gelukkig nog :rolleyes: hoe bedoel je normaal eten??? er gaat nog steeds een hele grote bak groente en fruit doorheen op een dag!! ja,idd ben gemiddeld 1,5 kg andyvie kwijt in de week. 1.79 per 500g is aardig prijzig idd :blink:

 

Groetjssss B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

owg,vrat tie gewoon door dan!

in het begin ben ik blij dat er wat minder in gaat,maar na 2 maanden ben ik het zat,en ga me zorgen maken.

maar gelukkig,ik mag weer om de dag nu 1.99 betalen voor een kropje.

eet gelukkig weer 2 keer per dag nu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

oei

alles krijgt hier 2 keer eten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×