Jump to content

Recommended Posts

Hoi Allemaal, ik ben Nathalie 22 jaar jong en ik heb sinds augustus vorig jaar een baardagaam, in november heb ik er 1 bij gekocht toen ik haar kocht waren de mensen er heilig van overtuigd dat het een vrouw was...

Afgelopen april ben ik met het beestje naar de beurs gegaan omdat ik erg twijfelde en wat bleek, het was een man. Ik heb gelijk een vrouw gekocht op de beurs en zij verwacht nu haar eerste nestje :cheer: , alle tips zijn welkom, aangezien ik er nog niet heel veel verstand van heb.

Het overgebleven mannetje dat verlamd is aan de achterpoten door een val heeft inmiddels ook een vriendinnetje erbij, die ik overgenomen heb van een vriendin.

Kortom zo heb je er 1 en zo heb je er 4.

Verder heb ik nog 3 cavia's 1 konijn en 2 katten. Erg druk in huis.

Mocht er iemand interesse hebben in een jong baardje ze zijn al te reserveren voor 15 euro.

 

Groetjes Nathalie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom Nathalie ;)

 

Leuk je even voorgesteld te hebben.

Veel succes nog met de nakweek en de verkoop ervan.

 

Grtzzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi welkom op het forum. :cheer:

zorg dat er een grote bak (bv plastick bak) met speelzand, minstens gevuld met 20 cm zand in de bak staat, zodat ze daar haar eitjes kan leggen. doe je dit niet, kan het zijn dat zij haar eieren niet kwijt kan en legnood krijgt, wat weer dodelijk kan zijn. wacht niet met de bak zand maar zet hem alvast in het terrarium. als de eieren zijn gelegt leg ze dan zo snel mogelijk in een bakje met fermuculiet en in de broed stoof. hoe hoger de tempratuur hoe meer mannen je krijgt hoe lager de tempratuur hoe meer vrouwen je krijgt. zorg dat je een klein terrarium heb klaar staan met een warmte lamp niet meer dan 40 watt ( ivm uitdroging) en een uv lamp. uv is erg belangrijk. krijgen ze dit niet worden ze ziek, trillende teentjes e.d en gaan ze uiteindelijk dood. geef de jongen vitamine en kalk, strooi dit over de krekels. niet tegelijk gebruiken, maar afwisselen. sproei de jongen 2x per dag zodat ze vocht krijgen. geen drink bak dan kunnen ze verdrinken. begin na een week ook met het aanbieden van groente en fruit dit moeten ze leren eten. zorg dat je het in kleine stukjes snijd anders kunnen ze er in stikken.

doe niet teveel jongen in 1 bak ivm dat ze elkaar kunnen gaan bijten

met 8 weken kunnen ze naar een nieuw baasje.

groetjes mrjolein

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Nathalie,

 

Welkom op het forum. :cheer:

 

Veel succes met de nakweek. ;)

 

Groetjes Marc en Berlinde B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo welkom op het forum en het is inderdaad reeds een hoop diertjes maar zo ben je steeds bezig en dat is ook plezant .Veel plezier en hopelijk geen problemen met de nakweek.

 

Groeten

Patrick en Daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal bedankt voor de reacties!

Zoals jullie misschien al hebben kunnen lezen heeft mn baardagaam afgelopen donderdag 12 eitjes gelegd, ik was 1 uur de deur uit toen ik terug kwam lagen de eitjes er. Ik heb gelijk vrienden gebeld en die hebben de eitjes opgehaald en in de broedstoof gelegd, nu is het afwachten hoeveel en wanneer de eitjes uitkomen. Ik ben in iedergeval super trots om m'n dame! :cheer:

Ze zit nu tijdelijk in een ander terra zodat ze op krachten kan komen en tot rust.

 

Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×