Jump to content
Sign in to follow this  
agaampie

Wateragaam Combineren

Recommended Posts

hallo ik heb een vraagje over mij wateragaam ik ben nu met een bak bezig van 175x150 loop op tot 225 het is een punt en hij is 70 cm diep nu is de vraag kan ik mij wateragamen combineren met kroonbasilisken kan dat ?? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

In de dierenzaken zie je soms de gekste combinaties, maar dit is dan ook meestal van tijdelijke aard.

Om ze daadwerkelijk thuis te gaan huisvesten is combineren niet echt aangewezen.

Wateragamen hebben hun verspreidingsgebied in zuid China, Vietnam, zuid-oost Azi

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja is interresant om uittezoeken heb zelf padden kikkers boomkikkers en anolissen bij mekaar gegooit gaat prima

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het heel moeilijk wat ik nou moet doen ik denk dat ik het gewoon moet gaan proberen en kijken wat er gebeur want ik hoor ook veel mensen over dat het heel goed kan :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je doet wat je niet laten kunt, maar kom achteraf niet zeggen dat we je niet gewaarschuwd hebben ;)

Proberen en kijken loopt meestal verkeerd af omdat je er niet de ganse dag bij bent en het meestal ook te laat opmerkt als er een dier onderdrukt word.

Het gevaar zit hem ook dat deze dieren qua uiterlijk dicht tegen elkaar liggen en ook qua kleur wat nog eens een extra risico inhoud.

Het is daarom dat je ook vaker ziet dat deze dieren gecombineerd worden met groene leguanen en dit is zeker ook niet aan te raden.

Het is niet omdat sommige mensen zeggen dat het goed gaat dat dit werkelijk ook zo is, mensen durven meestal ook hun vergissing of fout toe te geven.

Een tijdje geleden kwam ik iemand tegen die nog leek was en die had zich een kameleon en een kraaghagedis laten aansmeren omdat dit volgens de verkoper ook geen enkel probleem zou opleveren als je deze samen huisvest. :blink:

Ik zie enkel succes als je bv. over een hele grote oppervlakte beschikt zoals bv. een serre of kas.

Maar nogmaals je bent een vrij mens en je doet wat je niet laten kunt, ik geef enkel een antwoord in het welzijn van het dier.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik werk zelf in een reptilenwinkel en iedereen die daar komt met wateragamen zggen allemaal dat het kan en we hebben het zelf ook en dat zijn 4 volwassen beesten ~2 kroonbasilisken en 2 wateragaamen~ en heef tu ervaring met wateragamen of met kroonbasilisken. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen ervaring mee of verstand maar weet wel dat zou kunnen als bv een soort bodum bewoners zijn en andere boom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
geen ervaring mee of verstand maar weet wel dat zou kunnen als bv een soort bodum bewoners zijn en andere boom.

hoi daar ik heb zelf al 9 jaar een trio wateragamen, gecombineerd met een trio koraalteen kikkers en twee vrouwlijke tokhes. het terra bij mij is groot genoeg hiervoor. het best is soort bij soort in 1 bak. maar de keus ligt bij jezelf alle genoemde dieren komen uit hetzelfde biotoop en hebben elk hun eigen schuilplek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja is interresant om uittezoeken heb zelf padden kikkers boomkikkers en anolissen bij mekaar gegooit gaat prima

een niet al te doordachte combinatie..... de dieren koemn alleen uit een totaal andere biotoop..... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik werk zelf in een reptilenwinkel en iedereen die daar komt met wateragamen zggen allemaal dat het kan en we hebben het zelf ook en dat zijn 4 volwassen beesten ~2 kroonbasilisken en 2 wateragaamen~ en heef tu ervaring met wateragamen of met kroonbasilisken. <_<

Sorry hoor, maar jij stelde een vraag of het kon en daar heb ik vanuit mijn oogpunt een antwoord op gegeven.

Maar nu zeg je dat jezelf de combinatie hebt van kroonbasilisken en wateragamen, waarom stel je dan een vraag als je alleen een antwoord wilt horen dat het wel kan :shout:

Dan denk ik dat er toch nog twijfel is of niet <_<

We proberen alleen maar te helpen hoor, jij beslist zelf.

Maar als ik sommige dieren hun huisvesting en de combinaties zie dan is het echt om te huilen.

En daarom probeer ik steeds een antwoord te geven in het welzijn van het dier en niet wat de eigenaar leuk vind.

 

Oh ja, ervaring heb ik zeker met deze dieren de hobby is trouwens jaren geleden begonnen met wateragamen en als leek leer je veel uit deze eerste lessen en tegenslagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou het gaat nog altijd perfect or hagedissen zitten van boven met de anolissen en die padden van onderen nog steeds geen problemen mee, kikkers paren en hagedissen ook loopt als een trein:p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×