Jump to content
Sign in to follow this  
Knik&Weazel

Volgens Mij Heeft Iej Een Nieuw Dieet Gevonde

Recommended Posts

heb langs mn bak van mn leguaan de sprinkhaantjes staan, heb een week geleden een australischewateragaam gekocht, vandaar...:P maargoed iggy llopt daar de hele tijd tege de ramen aan en de hele tijd naar de sprinkhaantjes kijke

dus dacht van wat zal iej doen als ik er een paar bij em in zn terra zet....:P

 

nou nou hij ging helemaal door et dolle heen rende alle kante op achter de sprinkhaantjes aan en vrat ze op als een monster

maar kweet eigenlijk niej of doet wel een slimme zet was tenminste mn vraagje dus kan dat kwaad als iej sprinkhane gegete heeft, niet dat dat nou zn nieuwe voer gaat worde ofzo maargoed ut zag dr wel heel leuk uit hoe die tekeer ging

groetjessssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

nou word er gezegd dat het goed is om een dier dierlijk voedsel te geven tot hun 2de jaar,daarna niet meer,uitsluitend over gaan op groente en fruit.

maar ik kan me voorstellen dat een iguana in het wild ook alles eet wat z,n neus voorbij komt.dus ook een vliegje of wat dan ook. zo nu en dan een snack zal niet zo erg zijn,al voer ik alleen groente en fruit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

aller eerst hoe oud is je leguaan??

eigenlijk is het inderdaad niet slecht om af en toe (lees 1 keer in de paar weken) eens een krekeltje of sprinkhaantje te geven. de poten en vleugels heel houden zodat hij lekker kan gaan jagen.. is denk ik ook nog eens goed voor zijn gewrichten! et is alleen absoluut uit den bozen om het iedere week of zelfs iedere dag te gaan voeren. het zijn toch voornamelijk planten eters en net als met schildpadden zouden ze dan teveel eiwitten binnen krijgen en kapot groeien. dus eens in de zoveel tijd is het wel een keertje te doen op latere leeftijd zullen de meeste leguanen ze ook gewoon laten lopen :)

 

grtjss

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol

het laatste wat je moet doen met een dier dat onberekenbaar en 175 cm word in laten jagen! dieren in gevangenschap moet je nooit laten leren om te jagen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

en waarom dan niet? word hij agressief van?

ik denk dat je best genoeg aandacht kan geven en hem dan alsnog kan laten jagen..

het is toch een grotendeels planten eter dus zal hij niet altijd willen jagen of wel?

dan nog beweging lijkt mij stukken belangrijker dan een tam dier dat hele dagen op een takje ligt.. ieder zijn mening natuurlijk maar waarom niet laten jagen.. :)

 

grtjss

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is dus idd om ze zo gemakkelijk mogelijk te houden, de dieren worden in hokjes gehouden,leven hoog,en zelfd de meest betrouwbaare groene vriend kan razend snel uit de verkeerde hoek komen. stel dat je lang genoeg van ze kan genieten,ze worden uit eindelijk bijna 2 meter,en eten alles.

persoonlijk vind ik ook dat je varanen grote slangen,en ook baby baardjes niet moet laten jagen,zodat ze niet reageren op alles wat bewegelijk is.maar zolas je zegd ieder z,n mening.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×