Jump to content

Recommended Posts

hallo, ik heb een probleem met joep. hij heeft wat bij ons mensen lijkt op een ingescheurde nagel. hierdoor zit er ruimte tussen de nagel en poot, waardoor er steeds zand tussen komt. de nagel is ook wat donker verkleurt. ik heb al een paar keer alles goed schoongemaakt, betadine erop, en een verbandje aangelegd. maar het word niet echt beter , ook omdat het verbandje er dan weer af gaat.

wie heeft er een goeie tip voor mij?

groetjes cindy

Share this post


Link to post
Share on other sites

hai, het nageltje zit nog niet los, maar zit wel af en toe scheef als er veel zand tussen zit. hij heeft er niet heel veel last van, denk ik.

groetjes cindy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Cindy ;)

 

Eerlijk gezegd heb ik hier ook niet onmiddelijk een antwoord op, ook is het moeilijk in te schatten zonder foto.

Ik zou zeggen ontsmetten met betadine en toch even langs gaan bij een reptielenarts.

Als deze wond blijft openstaan, zal er vroeg of laat een serieuze infectie kunnen optreden.

 

Grtzzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo ,hier nog even het vervolg van joep en zijn nagel. ik kreeg van iemand de tip om hem op corba te houden in plaats van zand. we hebben dus het zand er uit gehaald en vervangen door corba.het gaat nu al beter , alleen is het nageltje zwart, vraag me af of dat nog bijtrekt, of dat hij zijn nagel gaat kwijtraken.

groet cindy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Cindy,

 

Ik denk dat je corbo bedoeld inplaats van corba.

 

Zit de nagel nog vast?

 

Zoniet denk ik dat het baardje het nageltje zal kwijtraken.

 

Maar zonder een nagel kan een baardagame prima leven hoor.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

marc, ik bedoel inderdaad corbo.zijn nagel staat nu helemaal scheef, maar zit nog steeds vast. eigenlijk zitten we te wachten tot hij er af valt.verder geen ontsteking te zien gelukkig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

hou het wel heel goed in de gaten hoor,het is een wondje en er kan snel een infectie optreden,let op of het teentje verkleurt of dik word.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×