Jump to content

Recommended Posts

Ik ben Drikus,

 

Ik kwam ineens dit forum tegen en dat zag er allemaal heel mooi uit.

Omdat ik de laatste tijd bijna dagelijks forums af zit te struinen om NOG meer info te vergaren wilde ik ook bij dit forum.

 

Wij hebben momenteel 4 Baardagamen: Baardje, Punkie (koppeltje), Spikkel en Spouky. (heb ik niet verzonnen hoor !)

 

Daarnaast nog een terarium met 2 kameleons

Een terrarium met Podarcis muralis(1 man en 2 vrouwtjes) waar we als het goed is binnenkort eitjes van krijgen. Tenminste de paringen zijn als gezien...

Een aquarium met Salamanders en een bak met de wandelende takken.

Hoewel deze ook los in de woonkamer rondhuppelen. Nou ja dwz ze zitten in de klimop-plant en daar komen ze vrijwel nooit uit en anders gaan ze vanzelf weer terug in de plant. Er gaat er wel eens een wandelingetje maken over het plafond of zo (vandaar de naam denk ik....) Maar ze gaan altijd weer terug.

 

Ik kweek ook nog de krekels zelf dus dat zijn ook nog eens een stuk of 8 bakken met beestjes....

 

Owja en de kat niet vergeten natuurlijk: Tommy !

 

Dus dieren genoeg !

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi hoi

welkom!!

wat leuk dat je van de partij bent,en jezelf met de hele beestenboel hebt voorgesteld!

diertjes die los in de kamer leven,en over het plafond wandelen,dat vraagt om fotos!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Drikus,

 

welkom op het forum en dat je hier nog veel plezier mag beleven ;)

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi hoi

welkom!!

wat leuk dat je van de partij bent,en jezelf met de hele beestenboel hebt voorgesteld!

diertjes die los in de kamer leven,en over het plafond wandelen,dat vraagt om fotos!!

Haha.. Ja nu je het zegt... Die foto's zouden idd wel leuk zijn .

Zoals ze zeggen:" ik zal eens kijken wat ik voor je kan doen"

Ik moet nog wel eerst even uitvogelen hoe ik dan foto's post natuurlijk.....

En foto's nemen.. ik heb er genoeg van de draakjes, kammies en hagedisjes, maar van de takjes heb ik eigenlijk nog nooit foto's van gemaakt... Ze zijn ook zo...euh.... stil! enneuh... ze zien er zo erg uit als ...euh.... takjes....

Niet echt fotogeniek...

Maar ik ga mijn best doen om wat leuke plaatjes te schieten !

(en dan nu maar hopen dat er binnenkort weer eens 1 over het plafond wandeld...)

Visite is er normaal gesproken niet zo van gecharmeerd dat er "losse beesten" rondlopen :rolleyes:

 

Ik leg het dan meestal maar uit zo van: "dat ik erg blij ben die ene ontsnapte wandelende tak weer heb gevonden" ....

Dat er nog een stel in de plant zitten zeg ik er natuurlijk dan niet bij -_-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Drikus,

 

Welkom op het forum. :cheer:

 

Leuk dat je je eigen en de hele dierentuin gelijk even

heb voorgesteld. :rolleyes:

 

Nog veel plezier op het forum. ;)

 

Groetjes Marc en Berlinde B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Henry.

 

Leuk je hier te zien zeg.

Welkom hee.

 

Knuff wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Drikus ;)

 

Welkom op het forum :cheer:

Veel kijk-lees en post plezier hier.

En nog veel succes met je dierenboel.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

welkom hier, en veel plezier!

hoe meer ervaren mensen hier komen, hoe beter voor de leekjes :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals beloofd...

 

Alvast wat fotootjes zoals de plant met Wandelende takken nu staan. Ze hebben in de tussentijd nog niet op rare plaatsen gelopen natuurlijk maar dan krijg je iig een indruk....

 

P1000673.jpg

 

 

P1000671.jpg

 

P1000674.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha

gaat dat zo maar,en ze blijven leven enz,wat voer je dan,of eten ze de plant??

leuk hoor,wel veel vragen maar ik heb dus geen idee hoe je wandelende takken houd!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar ik heb dus geen idee hoe je wandelende takken houd!!

wel ik eigenlijk ook niet! :lol:

 

zitten ze steeds los in jou kamer? Kunnen ze niet ontsnappen?

Of blijven ze steeds op de plant zitten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo bijzonder is het niet hoor...

 

Een wandelende tak eet verschillende varianten van klimop maar de meesten krijgen in gevangenschap hun hele leven maar 1 soort aangeboden en vinden dat prima. Sterker nog.. geef je eens een keer wat anders dan eten ze het vaak niet!

Hier staan altijd 2 verschillende soorten, deze worden wel regelmatig vervangen want ze gaan maar een maand of 2 mee.

 

Een wandelende tak blijft altijd in de omgeving van voer.... Dus das makkelijk: een hok is niet nodig :)

 

Ze kunnen dus wel "ontsnappen" maar doen dat domweg niet.

Nou ja af en toe loopt er eens 1 ergens waar hij niet hoort maar dat is erg zeldzaam.

Aan de andere kant van de kast staat zo nog 2 planten en soms denk ik wel eens: " wat zitten er weinig in deze plant !?" Nou zijn ze soms moeilijk te vinden of weggekropen in de plant maar soms zijn ze dus over de kast naar de andere kant gewandeld en zitten dan daar .

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar de planten worden bij de verkoper bespoten,om er zo mooi mogelijk uit te laten zien,maar daar worden ze dus niet ziek van! ik blijf dit toch leuk vinden hoor,handig,scheeld weer en bak!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo welkom op het forum en het is inderdaad reeds een hele beestenboel :cheer::cheer::cheer::cheer: veel plezier hier .

Groeten

 

Patrick en Daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar de planten worden bij de verkoper bespoten,om er zo mooi mogelijk uit te laten zien,maar daar worden ze dus niet ziek van! ik blijf dit toch leuk vinden hoor,handig,scheeld weer en bak!!

Dat is waar maar net zoals elk ander voer gaat de "nieuwe" plant natuurlijk wel eerst onder de douche.

Dan zal wel niet alle rommel eraf zijn maar de ervaring leert dat ze daar geen ellende van overhouden.

 

wat minder diervriendelijk:

Als je eens wandelende takken hebt gehouden weet je dat je op een gegeven moment echt niet meer weet wat je met de eitjes moet doen , het gaat maar door..en door...en door.....

 

Ik heb op internet, ik schat, zo'n 5000 eitjes kostenloos uitgedeeld omdat ik niet meer wist wat ik met de eitjes moest doen....

 

Dat zegt misschien iets over de sterkte van het beestje..... Taai !

Dus eigenlijk maak ik me niet zoveel zorgen over de bestrijdingsmiddelen. Als het niet goed is eten ze het echt niet , al hebben ze nog zoveel honger!

Verkeerde klimop die ze niet lekker vinden?? Dan gaan ze dood ! en eten er geen hap van!

Dus ik heb inmiddels wel vertrouwen in hun eigen selectie qua voer.....

 

Het is gewoon een heel makkelijk te houden beestje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×