Jump to content

Recommended Posts

hallo,

 

ik heb op de beurs in houdten 2 baardagamen gehaald.

een mannetje florida orange

en een vrouwtje citrus x orange (als ik het goed heb)

 

het mannetje is zeer bewegelijk en eeet super goed.

maar het vrouwetje wil echt niks eten als ik dwangvoer spuugt ze het ook net zo snel uit..

 

wat kan ik er aan doen?

hopelijk krijg ik snel reactie want maak me toch wel erg zorgen.

 

vast erg bedankt.

 

met vriendelijke groeten,

 

Elina

Share this post


Link to post
Share on other sites
hallo,

 

ik heb op de beurs in houdten 2 baardagamen gehaald.

een mannetje florida orange

en een vrouwtje citrus x orange (als ik het goed heb)

 

het mannetje is zeer bewegelijk en eeet super goed.

maar het vrouwetje wil echt niks eten als ik dwangvoer spuugt ze het ook net zo snel uit..

 

wat kan ik er aan doen?

hopelijk krijg ik snel reactie want maak me toch wel erg zorgen.

 

vast erg bedankt.

 

met vriendelijke groeten,

 

Elina

Ik lees dat je de dieren in Houten hebt gekocht. Dan heb je ze net een paar dagen. Maak je dan absoluut nog geen zorgen dat het vrouwtje nog niet eet.

 

Het dier moet wennen en dan kan wel even duren. Ga absoluut nog niet dwangvoeren, tenzij het dier er zo slecht uitziet dat je geen andere optie hebt.

 

Zodra je ontlasting ziet, laat dit even checken. Is alles goed, de dieren lekker met rust laten en eerst laten wennen. Dwangvoeren levert nu nog meer stres op en is denk ik nog niet echt nodig. Als het dier na 2 weken nog niet eet, zou ik me pas echt zorgen gaan maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe oud is het baardje

 

want vindt 2 weken wachten voor een jong dier wel erg lang , maar als hij natuurlijk al wat ouder is dan kan hij wat meer hebben , of heb ik dit nu mis ?

 

die van mij is net 7 week en weegt 9 gram , als ik dus ga wachten 2 week dan blijft er heel weinig over , het is maar een voorbeeld hoor , niet dat ze hier niet eet :D

 

gr sylvia

Share this post


Link to post
Share on other sites

naar mijn weten zijn we de eenige die florida orange x citrus hebben,dus zouden deze van ons moeten zijn

 

maar dan klop er iets niet met de benaming

er waren nog twee vrouwtjes florida orange x citrus,en deze zijn samen verkocht aan iemand van antwerpen als ik me goed herinner

 

als het een diertje van ons is hoefd u zich geen zorgen te maken hoor,het zijn echte vreetzakjes

zet het vrouwtje even aleen in het terrarium om te eten(meschien is het manneke te dominant)

ga zeker niet dwangvoederen,dit veroorzaakt enkel stress

 

de baardjes zijn gewoon om dagelijks in een badje te gaan(1,5 cm lauw water)

zou dit maar eerst even proberen

 

indien het daatwerkelijk een baardje van ons is ,zit er wel steets een garantie op,en kan het baardje steets omgeruild worden als het probleem blijfd bestaan

 

hou ons op de hoogte

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij had Desert dragons, Henk de Groot, volbloed florida orange bij zich en citrus x orange. (heeft vorig jaar een aantal florida's van ons gekocht)Deze dieren waren al ouder, dus als je ze daar gekocht heb kun je het wel 2 weekjes aankijken,

 

Als het inderdaad jonge dieren zijn dan geef ik de anderen gelijk en is twee weken inderdaad wel wat lang, maar nu zou ik me zeker nog geen zorgen maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volgens mij had Desert dragons, Henk de Groot, volbloed florida orange bij zich en citrus x orange. (heeft vorig jaar een aantal florida's van ons gekocht)Deze dieren waren al ouder, dus als je ze daar gekocht heb kun je het wel 2 weekjes aankijken,

 

Als het inderdaad jonge dieren zijn dan geef ik de anderen gelijk en is twee weken inderdaad wel wat lang, maar nu zou ik me zeker nog geen zorgen maken.

Ik heb indd, ook 2 volbloed Florida Orenge bij Henk (Dessert Dragons) weg..

 

Dus dat klopt indd, dat Henk Floridas verkocht ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

om jullie op de hoogte te houden,

 

gister heb ik en me broer het mannetje uit het terrarium geplaats en in een eigen terrarium gedaan voor even, het vrouwtje at gelijk 6 krekels en zelfs nog wat groente en fruit. maar zodra het mannetje weer terug kwam wilde ze niet eten.

 

ik geef me baardje 2x per dag te eten.

 

dus ik hou ze gewoon apart met eten,

daarna zet ik ze wel weer samen in het terrarium is dit een probleem?

 

groetjes.

 

Elina

Share this post


Link to post
Share on other sites

zet voldoende steen ,en taken in het terrarium,zodat ze elkaar niet steets hoeven te zien en zich kunnen terugtrekken uit het zicht van de andere waneer ze daar behoefte aan hebben als u ze terug bij elkaar zet

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

er liggen nu stokke kienhout in ,,

en wat laval stene,

 

ze eten nu samen heel erg goed

het vrouwtje zit goed in dr vervelling.

de staart is er al uit en is super mooi

 

ik doe ze nu 1x per dag in een lauw badje

 

met vriendelijke groeten

 

elina

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals reedts gemeld moet een baardje een wennen en ontstressen in een nieuw terrarium

 

met wat hulpmiddeltjes als steenen en takken kunnen ze al veel beter zitten

 

geniet van de baardjes :D

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier even een foto met ze 2en.

beetje vage foto maar komt omdat die met een telefoon is gemaakt.

 

foto0056tx9.jpg

 

links : de florida orange

rechts : orange xcitrus ( je ziet dat ze goed in vervelling zit )

 

groetejes,

 

elina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×