Jump to content
Sign in to follow this  
jochen jossaer

Slappe Diertjes

Recommended Posts

hoi,

 

ik heb al een tijdje een wateragaam, en heb een paar maand geleden nog 2 jonge vrouwtjes bij gekocht. Ik heb ondertussen wel germerkt dat het mannetje steeds achter de vrouwtjes loopt, en de vrouwtjes verstoppen hun steeds in een holle tak.

 

ik het de vrouwtjes uit de tak gehaald, en heb gemerkt dat ze wel voldoende gegeten hebben, want ze zijn serieus dik. Maar ze zijn echt zwak in hun poten...

Komt dit door te veel in de holle tak te zitten (-> zonder al te veel uv-licht) ?

Is het beter dat ik die tak gwn weg haal zodat ze wat meer moeten bewegen, of laat ik die toch maar zitten als verstopplaats ?!

 

ik merk ook dat ze echt bang zijn... Als ik ze nog maar vastneem beginnen ze hun mond al open te zetten en die zak onder hun kin op te blazen.

 

grtzz,

jochen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jochen,

 

Kan een tekort zijn aan vitaminen D3 en calcium.

 

UVB licht moet het dier wel kunnen bereiken.

 

Geeft de lamp nog voldoende UVB af?

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Jochen,

 

Kan een tekort zijn aan vitaminen D3 en calcium.

 

UVB licht moet het dier wel kunnen bereiken.

 

Geeft de lamp nog voldoende UVB af?

 

Groetjes Marc B)

jah ik denk het wel, want mijn andere wateragaam (het volw mannetje) is volkomen in orde. Maar zoals ik zei jaagt het mannetje steeds achter de vrouwtjes, en deze verstoppen hun dan in de holle tak... vandaar miss te weinig uv licht ....

 

miss toch maar de holle tak weghalen of dichtspuiten met pu-schuim ? zodat ze wel moeten rondlopen ....Maar dan hebben ze wel weer een verstopplaats minder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kzal ook wat calcium bijgeven....

 

Maar als ik die holle tak opspuit met PU-schuim, dan hebben ze wel geen verstopplaats meer waar het mannetje niet by kan. Op alle andere plaatsen geraakt het mannetje wel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

kan je ze niet apart zetten?

misschien is er te veel stress voor ze!

hoe groot zijn ze dames,vergeleken met de man??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien zijn ze nog niet gewend aan hun nieuwe omgeving.

En dan nog zo een hitsig mannetje achter je veren hebben zal het ook niet bevorderen...

 

Misschien toch het mannetje even appart zetten, zodat je dames kunnen wennen aan hun bak :).

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jochen ;)

 

Eerst en vooral is je mannetje een vowassen dier en zijn de vrouwtjes dat ook? <_<

De schuilplaats zou ik zeker niet weghalen om de eenvoudige reden dat er dan geen vluchtweg meer is en ze grote stress gaan ontwikkelen.

Wateragamen zijn op zich al heel onstuimig en schrikachtig zeker als het wildvang betreft.

Dat de dieren er maar slapjes uit zien betekend waarschijnlijk dat je wildvang hebt en ze al een grote lijdensweg achter de rug hebben.

Probeer de dieren zoveel mogelijk om hun aan de nieuwe omgeving gewend te raken door zoveel mogelijk het hanteren te laten en ze op krachten te laten komen.

Bepoeder het voedsel ook rijkelijk met vitaminen en mineralen preparaten.

Dat ze verder dik zijn kan ook betekenen dat ze eitjes dragen en een reden temeer om extra calcium en vit. te voorzien.

Laat zeker ook een mestonderzoek doen.

En laatste opmerking, :huh: eigenlijk mocht het mannetje niet in de buurt zijn daar je nieuwe dieren eerst een maand in quarantaine diend te houden.

Hou ons op de hoogte.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan moete ze zowiezo appart ,

 

al helemaal met het verschil in grote ,

en het verschil is leeftijd ,

 

gaat niet goed komen als ze nu al bevrucht raken .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een winkel die het doet voor de centen en niet voor het welzijn van de beestjes.

 

Laat je vrouwen volwassen worden of op dezelfde grootte van de man komen zodat ze samen kunnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit begrijp ik nu echt weer niet :(

Wie zet er nu dieren bij elkaar die 5x groter zijn t.o.v. elkaar :huh:

Nog een geluk dat de arme diertjes tot hiertoe kunnen vluchten in de boomstam.

En ik denk niet dat je mannetje er achteraan gaat om te paren, zeker niet als hij zelf 5x groter is.:wacko:

Wat een zaak ook mag beweren, :shoot: maar zet nooit dieren bij elkaar die een veel te groot verschil in grote hebben en een gouden regel is zet nieuwe dieren eerst apart voor je ze bij je eigen dieren plaatst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

volwassen mannetje mannetje (achteraan) +

een van de vrouwtjes (vooraan)

 

tegellijm van het terrarium is wel aan het barsten, omdat ik het fout het aangebracht :unsure: kzallet is moete herstellen.

post-9-1205065576.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu hebben jullie een ongeveer een beeld van de grootte van de dieren. Wat moet ik er mee doen ?! Als ze echt niet samen kunnen zou ik misschien kunne vrage aan de verkoper of hij de 2 kleine vrouwtjes niet wil omruilen tegen 1 volwassen wateragaam ofzo ....

 

-appart zetten gaat echt niet, heb geen terra meer en ook geen plaats om er nog een bij te bouwen :(

 

- nog een vraag: hoe lang kunnen wateragamen onder water blijven zonder te ademen ?! ik vond daarnet mijn mannetje volledig onder water en hij bleef gwn onder een tak zitten, zonder adem te halen. Ik dacht echt even dat hij dood was :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

regel 1,geloof nooit een verkoper

regel 2, heb altijd een extra bak ,

zowie zo nooit nieuwe aanwinstjes gelijk in een terr doen voordat dat ze gewend zijn,en je zeker weet dat ze geen parasieten en wormen en flagaten bebben,of nog leuker mijten!

ik hoop dat je deze kleine kan ruilen voor 1 grote,en dat deze diertjes al niet te veel stress hebben gehad! en vraag of het wildvang dieren zijn,als dat zo is vraag je geld terug.ik wil je niet beledigen hoor,maar je veel ellende besparen.

wat ik van wateragame weet is dat ze uren in een badje kunnen genieten,maar langere tijd onder water heb ik nog nooit van gehoord.

neem aan wat jo zei!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mmmmm...heb net even op de site van de winkel gekeken en merkte dat ze geen volwassen wateragamen hebben (enkel halfwas en baby's)... misschien gwn verkopen en zoeken naar een volwassen vrouwtje op internet ?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer voor de arme diertjes :( weer wat extra stress die nooit goed is.

Had voorkomen kunnen worden, door niet impulsief te kopen.

Denk dus in het vervolg goed na voor de aankoop.

Dit voorkomt veel dierenleed.

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×