Jump to content
Sign in to follow this  
repti

Aantal Rijen Stekels ?

Recommended Posts

hallo

ik heb zelf 2 agamen , florida orange en een yellow x red orange .

 

deze hebben allebij 4 rijen stekels op hun zij , de yellow x red orange heeft iets getordeerde stekels .

 

mijn vriendin heeft er ook 2 gekocht in de dieren winkel ,

1 ervan heeft 4 rijen stekels , maar de ander heeft maar 2 rijen stekels , ook heeft deze bijna geen stekels op de kop , en wat er op zit is ruim de helft van de andere , ook de stekels in de zij zijn een stukje korter ,

 

ik zelf ben dit nog nooit tegen gekomen

is dit jullie wel is op gevallen ?

 

mvgr

repti

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej

 

ik heb dit ook nog nooit gezien

maar ik vind het een beetje onduidelijk maar 1 baardje van je vriendin heeft 4 rijen stekels dus :o;)

 

doei ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Zou je hier een foto van kunnen maken zodat wij dat baardje kunnen bekijken?

 

Greetz Akira

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ben ik ook eens goed gaan kijken,maar ik zie eigenlijk ook maar 2 duidelijke rijen,en denk dat 4 rijen wel erg stoer zou zijn,!

een foto dus graag!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik zou hier eigenlijk ook wel eens een foto van willen zien zodat het wat duidelijker is wat je bedoeld.

Het is nu wel zo dat de stekels zich meestal ontwikkelen onder de buik en boven op de rug als kleinere stekels en dan uitlopen op pieken aan de zijkant van het lichaam en het hoofd.

Bij sommige dieren komen deze meer tot uiting en meestal blijkt dit het geval te zijn bij de mannetjes vandaar ook het stoerdere uiterlijk.

Maar of het dit nu is wat je bedoeld kunnen we enkel zien als je een foto zou plaatsen.

 

Grtzzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

repti heeft van degene met op het hoofd weinig stekels een foto genomen deze zal hij denk ik binnenkort wel even posten. Ik had het ook nog even geprobeert, maar dit lukte niet echt.

 

Verder heeft hij eerder wel een foutje gemaakt. Zijn vrouwtje heeft 4 rijen stekels niet mijne :rolleyes: Idd zijn er 2 rijen het duidelijkst, maar de overige 2 zijn wel opvallend.

 

de getordeerde stekels zijn niet in beeld te krijgen, maar het lijkt op zo een schelp die afloopt in een punt ( niet alle stekels van dit beestje zijn zo.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo

 

srry voor het lange wachte , maar i.v.m veel nachtdiensten heb ik nu pas de tijd gehad om enkele fotos te plaatsen ,

 

hierbij de fotos van de kop van 1 van de vrouwtjes van me vriendin .

 

sn1ak1.jpg

 

sn2ka3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×