Jump to content
Sign in to follow this  
kenny

Bouw Van Me Terrarium

Recommended Posts

hoi,

 

Ik wil hier bij gaan houden hoe het met de bouw van mij terra gaat. Hij word gemaakt van 18mm MDF hout. Ik denk dat ik de ruiten 6 mm maak en dan alleen schijfruitjes aan de voorkand. De maten worden (lxbxh) 120x40x50.

De bak zal voor een koppel baardagamen moeten worden, ik wil beginnen met 1 baardagaam en dan later eentje toevoegen. Er zal een achterwand ik komen wat van piepschuim en tegellijm gemaakt is, wil deze wand niet al te dik maken omdat de diepte al niet zo veel is. Ik wil er 3 halogeen spotjes in gaan hangen die ik kan draaien zodat die precies op de plek schijnt waar ik het wil ;).

 

Dit word mijn eerste zelfgemaakte terrarium, dus tips zijn altijd welkom ;).

 

(ik zal vanavond even foto's plaatsen van de tekening en het hout e.d., moet nu gaan werken).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Kenny,

 

De maten is dat L x H x B of L x B x H?

Voor een koppel zou ik persoonlijk een min. terrarium van 120 x 60 x 60.

Je zou ook graag 3 halogeenspots in het terrarium hangen, maar geen uv-lamp?

Als je een terrarium wil maken van stel 120 x 50 x 50 zou ik 2 halogeenspots in hangen en in het midden 1 uv-lamp (wanneer je met een spaarlamp werkt)

Share this post


Link to post
Share on other sites

de maten zijn LxBxH, ik doe de UV lamp aan de linker of rechterkant van het terrarium. Maar er is nog niets aan licht of iets in huis gehaald dus kan het altijd nog veranderen

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol,een nieuw project.altijd leuk om mee te maken!

hou er idd rekening mee dat als je met piepschuim gaat werken en een nuttige achterwand maakt ,dat,dat ruimte gaat kosten in je bak! 60 diep is mooi hoor,je moet er vanuitgaan dat je baardjes 50 cm worden,dus beter wat dieper dan hoger.al is 50 hoog mooi voor baardjes.

veel plezier.

ps,ga je ook een fototje van je luipjes plaatsen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

foto's van men luipaardgekko's zijn nu aan het uploaden in photobucket.

 

over de maten op verschillende sites lees ik dat een minimaal terrarium voor 2 dieren 100x50x50 (hoe groter hoe beter natuurlijk) maar dan is 120x40x50 tog helemaal niet zo klein? Maar volgens mij heeft iedereen hier zijn eigen mening over denk ik zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het terrarium hier nog niet in elkaar alleen de planken enzo op elkaar gelegd

 

PICT0084.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

lees effe terug ,je vroeg om tips,en de meningen volgen dus ook rap.lol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zeg toch ook niet dat het verkeerd is wat ze zeggen.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

het hout wat gebruikt gaat worden

 

PICT0119.jpg

 

vanavond of morgen zal ik wat tekeningen laten zien die ik gemaakt heb voor dit terrarium

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo ,

 

ikzelf ga altijd voor 120 x 60 x 40 LXBXH daar ik ervan uitga dat de breedte belangrijker is dan de hoogte voor de baardagamen.

Heb ditzelf moeten ondervinden hoor en na verscheidene terrariums te hebben vervaardigd moet ik zeggen dat deze maten me het beste bevallen.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke, dit word mijn eerste ter. Er zullen er zeker weten meer volgen dus als ik aan mijn volgende begin zal ik die diepte wel dieper maken 60 cm ongeveer. Ik zal dan dit terrarium voor de man hebben, en dan het volgende terra voor de man en vrouw. Maar eerst moet deze af ;)

Het terrarium staat nu in de grondverf morgen komt er een tweede laag grondverf op en dan volgend weekend zal ik hem in elkaar gaan zetten en dan kan het echte werk beginnen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Kenny,

 

Mij is afgeraden om een koppel baardjes te houden. Dit omdat de paardrang bij het mannetje erg groot is. Dit kan veel stres geven voor het vrouwtje. Dus zorg dat je 2 vrouwtjes in die andere terra zet.

 

Greetz Akira

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Kenny,

 

Mijn maten van mijn terra zijn 120 x 50 x 50. Dit is goed te doen met 2 vrouwtjes.

 

Greetz Akira

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil zoiezo maar beginnen met een baardje niet gelijk kweken en alles, eerst ervaring opdoen (al heb ik dat al met me luipaardje's, maar dit is toch anders). En als alles me bevalt wil ik er misschien later nog een bijnemen maar dan moet er eerst een tweede terra gemaakt worden ;)

 

Ps. de tekeningen komen maandag, moeten gescanned worden op me ma's werk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×