Jump to content

Recommended Posts

Hejj,

 

Ik ben net nieuw op dit forum.

Ik ben heel erg ge

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Hjordis,

 

Ik denk niet dat je baardagamen alleen op droogvoer kunt houden,

in ieder geval gaat dat bij ons niet.

 

Ook eenmaal per week voeren met alleen maar moriowormen

komt niet goed.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

welkom op het forum.

het is goed van je dat je je goed laat informeren,later kan dat veel ellende schelen.

baardjes houden op droogvoer gaat echt niet goedkomen denk ik.

ze moetten veel kunnen bewegen,en jagen zit in hun natuur.

je zegd ..droogvoer""daar zul je de droge korrels mee bedoelen denk ik,nu ken ik geen dier dat dat zal willen eten,als ze dat wel doen zou dat handig zijn als je een weekendje weg bent.

maar om een baardje te houden,moet je rekening houden dat 1 dier een terr nodig heeft van 1 meter,dagelijks verse groente en fruit nodig heeft,en op z.n minst 2a3 dagen per week dierlijk voedsel. morios kan je voeren,maar zijn geen hoogwaardig voedsel voor baardjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het idee van droogvoer vind ik zeer goed voor de dagen dat er niet kan gevoederd worden,enkel jammer dat het niet werkt

 

hier hebben we het geprobeerd

sommige zullen ervan proeven,andere eten er zelfs van,maar er zijn er die het zelfs niet aanraken

zelfs met veel honger komen somigen er niet aan(terwijl ze hun terrariumgenoten er wel zien van eten)

zelfs vermengd met de groenten eten ze eromheen

 

hebben het een tijdlang gebruikt en regelmatig aangeboden

we zijn ermee gestopt,daar er geen intresse voor was.

 

jammer,het zou een goede oplossing zijn geweest voor de dagen dat we niet thuiswaren

 

zeker water zetten indien u een baardje hebt die erwel van eet

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites
het idee van droogvoer vind ik zeer goed voor de dagen dat er niet kan gevoederd worden,enkel jammer dat het niet werkt

 

hier hebben we het geprobeerd

sommige zullen ervan proeven,andere eten er zelfs van,maar er zijn er die het zelfs niet aanraken

zelfs met veel honger komen somigen er niet aan(terwijl ze hun terrariumgenoten er wel zien van eten)

zelfs vermengd met de groenten eten ze eromheen

 

hebben het een tijdlang gebruikt en regelmatig aangeboden

we zijn ermee gestopt,daar er geen intresse voor was.

 

jammer,het zou een goede oplossing zijn geweest voor de dagen dat we niet thuiswaren

 

zeker water zetten indien u een baardje hebt die erwel van eet

 

groetjes

erwin&sonja

Denk dat er nog zijn met dat probleem heb de twee soorten in huis gehaald voor kleinere (in opgroei) en vowassen buiten dat ze het bakje vol met zand gooien en dat je de korrels niet meer vind is er nietveel meer gebeurd .Heb het zo eens geprobeerd alten het wel echt links liggen en heeft geen zin volgens mij zou anders wel een mooie oplossing zijn .

Groeten

Patrick en Daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raar dat sommigen het niet lusten .

 

Ik heb " Bearded Dragon Dry Formula" van T-Rex en dat geef ik zo af en toe eens. eens in de maand of zo. Ik heb het eigenlijk in huis als nood-voer.

 

Maar de baardjes eten het erg graag, ze zijn er gek op!

 

Moet ik wel bij vertellen dat er meerdere kleurtjes korrels in zitten. En eentje laat de bruine korreltjes allemaal liggen en een andere juist de grijze... Het zijn dus verschillende smaken. Maar van de rest gaat alles op hoor !

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi mensen ik heb drie baardjes die het droogvoer ook ma niks vinden en het groen voer ook bijna niet aanraken gebruik het droogvoer nu maar als voer voor mijn dubia kweek zou alleen wel graag zien dat ze wat meer groen aten ma ja ze zijn alle drie aardig kieskeurig

 

oja nog kleine tip als de baardjes schrikken van de krekels of sprinkhaanen kun je in het begin de spring poten eraf halen (weet is dieronvriendelijk maar als ze dan eenmaal zelf weer de krekels pakken is dit niet meer nodig) heb namelijk al een drie verwaarloosde baardjes opgehaald kon ze zo meekrijgen heeft me een aardige duit bij de diernarts gekost en die kregen op het oude adres alleen maar meelwormen en waren in het begin bang voor alles wat te snel was en heb toen de springpote eraf gehaald ben zo drie weeken bezig geweest en heb toen telkens een paar krekels erbij gedaan die nog intact waren en met loop van tijd pakten ze die ook

Share this post


Link to post
Share on other sites

de snelle krekels een paar minutjes in de koelkast zetten kan ook helpen,dan zijn deze niet zo snel meer

 

en bij bange baardjes de krekels een voor een voederen

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×